مقاله مطالعه نقش رسانههای ارتباط جمعی در آموزش مسایل محیطزیستی از دیدگاه معلمان مدارس راهنمایی شهرستان سرپل ذهاب
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله مطالعه نقش رسانههای ارتباط جمعی در آموزش مسایل محیطزیستی از دیدگاه معلمان مدارس راهنمایی شهرستان سرپل ذهاب دارای ۱۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله مطالعه نقش رسانههای ارتباط جمعی در آموزش مسایل محیطزیستی از دیدگاه معلمان مدارس راهنمایی شهرستان سرپل ذهاب کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله مطالعه نقش رسانههای ارتباط جمعی در آموزش مسایل محیطزیستی از دیدگاه معلمان مدارس راهنمایی شهرستان سرپل ذهاب،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله مطالعه نقش رسانههای ارتباط جمعی در آموزش مسایل محیطزیستی از دیدگاه معلمان مدارس راهنمایی شهرستان سرپل ذهاب :
تعداد صفحات :۱۷
زمینه و هدف :حفاظت از محیطزیست از مولفههای مهم عدالت، توسعه پایدار و شکوفایی جوامع در جهان کنـونی محسـوب میشود این حق و دسترسی به آن برای همه آحاد جامعه، در تعریف عدالت نیز نهفته است. زیرا تخریب آلودگـی محیطزیست لطمات جبران ناپذیری را به مردم بخصوص به طبقه فقیر وارد میسازد. بحران محیطزیست ابعادی جهانی دارد. گام اول ارتقای فرهنگ عمومی حفاظت از محیطزیست نیازمند آموزش محیطزیست در همه سطوح بویژه به کودکان و نوجوانان بعنوان سفیران محیطزیستی در جامـــــعه میباشد پژوهش حاضر تحت عنـوان «بررسی نقش رسانههای ارتباط جمعی در آموزش محیــــطزیستی از دیدگاه دبیران مقطع راهـــنمایــــی شهرستان سرپل ذهاب» در راستای ارتقای فرهنگ عمومی حفاظت از محیـــطزیست در کشور انــجام گرفـته است.
مواد و روشها : جامعه آماری تحقیق، دبیران مقطع راهنمایی شهرستان سرپل ذهاب (تعداد ۲۰۱ نفر) میباشد که بااستفـاده از روش نمونهگیری تصادفی ساده، تعداد ۱۰۰ نفر انتخاب شدند. ابزار تحقیق، پرسشنامه محقــق ساخته بـــود کـــه بــــا استفاده از آزمون آلفای کرانباخ تعیین اعتبار گردید. سپس پرسشنامه بین افراد نمونه توزیـــع و نظــرات آنــــــان جمعآوری گردید. سپس سؤالات پرسشنامه و چهار متغیر تحقیق (تأثیر رسانهها بر شناخت محیـط زیست، آگــاه سازی وقایع محیط زیستی توسط رسانهها، تأثیر رسانهها بر نگرش و آگاهی دانـش آموزان نسبت به مسایل محیطزیست و تأثیر رسانهها بر عملکرد و رفتار دانش آمـوزان نسبت به محیطزیست) با استفاده از آمار توصـــیفی (فراوانی مطلق، نسبی و تجمعی) و آزمون ناپارامتری دو جملهای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافتهها و نتایج: یافتههای پژوهش حاکی از آن بود که پاسخگویان به همه سؤالات پرسشنامه در خصوص تأثیر رسانهها ارتبـاط جمعی به آموزش مسایل محیطزیستی با بیش از ۶۰ درصد (به استثناء سوال ۸ پرسشنامه) (تشویق دانـش آموزان نمونه محافظ محیطزیست در گسترش رفتار حفظ محیطزیست از طریــــق رسانههـا) مورد تأیید قرار گرفت در خصوص متغیرهای تحقیق، به جز متغیر شناخت محیطزیـست و متغیر نگرش مثبت که در سطح معنیداری ۵%فرض صفر رد نشد و تأثیر آموزش رسانهای بر شناخت و نگرش دانش آموزان ۷۰%و یا کمتر از ۷۰% است. متغیر دیگر (تأثیر آموزش رسانهای بر آگاه ســـازی وقایــــع محیطزیستی، و تأثیر آموزش رسانهای بر عملکرد و رفتار دانشآمــوزان به حفظ محیط زیست ) فرض صفر در سطح معنی داری ۵%رد شد و نشان داد که تأثیر آموزش رسانهای بر این موارد با بیش از ۷۰%مؤثر و تأثیــر گذار است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.