اثربخشی آموزش تحرک و جهت یابی بر مهارت های اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان نابینا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۵۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی آموزش تحرک و جهت یابی بر مهارت های اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان نابینا دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی آموزش تحرک و جهت یابی بر مهارت های اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان نابینا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی آموزش تحرک و جهت یابی بر مهارت های اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان نابینا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی آموزش تحرک و جهت یابی بر مهارت های اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان نابینا :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانمند سازی کودکان استثنایی

تعداد صفحات :۱۲

هدف: پژوهش حاضر به منظور بررسی اثربخشی آموزش تحرک و جهت یابی بر مهارت های اجتماعی و سازگاری اجتماعی دانش آموزان نابینای ۱۲ تا ۱۸ سال انجام شد. روش: روش پژوهش تحقیق شبه آزمایشی با پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. حجم نمونه شامل ۳۰ نفر از دانش آموزان نابینای پسر ۱۲ تا ۱۸ ساله مراکز آموزشی استثنایی و تلفیقی شهر تهران در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ بود که این گروه نمونه در گروه گواه (۱۵ نفر) و آزمایش (۱۵ نفر) موردبررسی قرار گرفتند. برای بررسی مهارت های اجتماعی از مقیاس مهارت های اجتماعی SSRS و برای بررسی سازگاری اجتماعی از پرسشنامه سازگاری اجتماعی بل استفاده شد. آموزش تحرک و جهت یابی نیز با استفاده از جزوه آموزشی تهیه شده توسط محقق در ده جلسه صورت گرفت. برای تحلیل نتایج از آمار توصیفی و سپس تحلیل کوواریانس (چندمتغیره MANCOVA) استفاده شد. یافته ها: نتایج نشان داد که برنامه تحرک و جهتیابی موجب افزایش مهارت های اجتماعی مثبت و سازگاری اجتماعی گروه آزمایش در مقایسه با دانش آموزان گروه کنترل بوده و مهارت های حرکت و جهت یابی به طور چشمگیری در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل بهبود یافت. نتیجه گیری: نتایج پژوهش نشان داد با آموزش تحرک و جهتیابی میتوان سازگاری و مهارتهای اجتماعی دانشآموزان نابینا را افزایش داد و به بهبود شرایط زندگی آنها کمک کرد.

کلید واژه: تحرک و جهت یابی، دانش آموزان نابینا، سازگاری اجتماعی، مهارت های اجتماع

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.