دانشجویان با چه معیارهایی اساتید خود را ارزشیابی می کنند؟


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 دانشجویان با چه معیارهایی اساتید خود را ارزشیابی می کنند؟ دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد دانشجویان با چه معیارهایی اساتید خود را ارزشیابی می کنند؟  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی دانشجویان با چه معیارهایی اساتید خود را ارزشیابی می کنند؟،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن دانشجویان با چه معیارهایی اساتید خود را ارزشیابی می کنند؟ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)

تعداد صفحات :۹

زمینه و هدف: متداول ترین روش ارزشیابی اساتید دانشگاه، ارزشیابی استاد توسط دانشجو است. هدف از پژوهش حاضر شناسایی مهم ترین معیارهایی است که دانشجویان بر اساس آن به ارزشیابی اساتید خود می پردازند. مواد و روش ها: این مطالعه توصیفی – تحلیلی به صورت مقطعی در سال تحصیلی ۹۴-۹۵ در بین دانشجویان تمامی رشته ها و مقاطع تحصیلی دانشگاه علوم پزشکی بابل انجام شده است. ۳۱۵ دانشجو در این مطالعه مشارکت کردند. برای گردآوری داده ها از پرسشنامه استفاده گردید که شامل ۲۴ پرسش در چهار حیطه ویژگی های فردی، مهارت های تدریس، قوانین آموزشی و مهارت های ارتباطی بوده است. برای تجزیه وتحلیل داده ها از نرم افزار Spss ویرایش ۲۰ استفاده گردید. یافته ها: تحلیل داده ها نشان داد که از بین ۲۴ معیار بررسی شده، معیارهای تسلط استاد به موضوع درس، قدرت تفهیم مطالب درسی (هردو با میانگین ۴.۸۳±۰.۴۰)، مهارت برقراری ارتباط با دانشجویان (با میانگین ۴.۵۴±۰.۶۲) و رعایت تناسب مطالب با سطح علمی فراگیران با میانگین ۴.۵۰±۰.۶۱ مهم ترین معیارهای مدنظر دانشجویان در ارزشیابی اساتید بوده است و از دیدگاه آن ها معیارهایی چون سن، جنس، آراستگی ظاهر و شوخ طبعی تاثیر زیادی در ارزیابی اساتید نداشته است. همچنین آزمون آماری مشخص نمود که نوع ارزیابی دانشجویان بر اساس جنسیت و مقطع تحصیلی تفاوت معناداری باهم دارد (P<0.05). نتیجه گیری: از بین چهار حیطه موردبررسی به ترتیب معیارهای مرتبط با مهارت های ارتباطی و مهارت های تدریس، نقش بیشتری در ارزیابی اساتید دارند. بنابراین توانمند نمودن اساتید درزمینه روش های تدریس و ارتباط موثر با دانشجویان از ضروریات است.

کلید واژه: ارزیابی اعضای هیات علمی، دانشجویان، دانشگاه علوم پزشکی بابل

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.