عامل های تاثیرگذار بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه پیام نور نهاوند


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عامل های تاثیرگذار بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه پیام نور نهاوند دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عامل های تاثیرگذار بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه پیام نور نهاوند  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عامل های تاثیرگذار بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه پیام نور نهاوند،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عامل های تاثیرگذار بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه پیام نور نهاوند :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش مدیریت آموزش کشاورزی

تعداد صفحات :۱۴

اگرچه فناوری های اطلاعات دارای قابلیت لازم برای بهبود روش های آموزشی اند، اما پذیرش آن در دانشگاه ها بسیار ناچیز بوده است. لذا این تحقیق علی- ارتباطی با هدف کلی بررسی عامل های تاثیرگذار بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه پیام نور نهاوند انجام شد. جامعه آماری پژوهش را دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه پیام نور نهاوند تشکیل دادند که ۱۷۵ تن از آنان بر پایه انتساب متناسب، به عنوان حجم نمونه تعیین و نمونه ها با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه گردآوری شد. روایی ظاهری و محتوایی آن، توسط گروه متخصصان تایید و برآورد پایایی پرسشنامه نیز با محاسبه ی آلفای ترتیبی تامین شد (a=0.86) بنا بر یافته ها، دانشجویان کشاورزی نگرش متوسطی نسبت به پذیرش فناوری اطلاعات داشتند. تحلیل مسیر با استفاده از نرم افزار AMOS نشان داد که متغیر نگرش دانشجویان نسبت به استفاده از فناوری اطلاعات (b=0.56)، بیش ترین تاثیر را بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط دانشجویان داشته است. پس از آن نیز به ترتیب متغیرهایی چون تجربه کار با اینترنت و رایانه (b=0.53)، شرکت در کلاس ها و دوره های آموزشی (b=0.46)، برداشت ذهنی دانشجویان از آسانی استفاده (b=0.39)، برداشت ذهنی از سودمند بودن (b=0.28) و میزان تسلط دانشجویان به زبان انگلیسی (b=0.20)، بیش ترین تاثیر را بر پذیرش فناوری اطلاعات توسط آنان داشته است. از این رو، پیشنهاد می شود با ارتقای دانش و تجربه ی به کار گیری رایانه و دیگر فناوری های اطلاعاتی در دانشجویان از طریق مشارکت آنان در کلاس ها و دوره های آموزش رایانه ای، شرایط لازم برای رشد نگرش مثبت و استفاده بیشتر از فناوری اطلاعات فراهم شود.

کلید واژه: فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانشجویان کشاورزی و منابع طبیعی، پذیرش فناوری اطلاعات و ارتباطات

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.