آموزش زبان فارسی به خارجیان در مدرسه المهدی قم، یک الگوی بومی و کارآمد


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
18 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 آموزش زبان فارسی به خارجیان در مدرسه المهدی قم، یک الگوی بومی و کارآمد دارای ۴۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد آموزش زبان فارسی به خارجیان در مدرسه المهدی قم، یک الگوی بومی و کارآمد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی آموزش زبان فارسی به خارجیان در مدرسه المهدی قم، یک الگوی بومی و کارآمد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن آموزش زبان فارسی به خارجیان در مدرسه المهدی قم، یک الگوی بومی و کارآمد :

سال انتشار : ۱۳۹۴

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش در نظام های آموزشی

تعداد صفحات :۴۱

ابداع روش های سهل و سریع فارسی آموزی یکی از راهبردهای مورد تاکید نقشه جامع علمی کشور برای گسترش زبان فارسی در جهان است. دستیابی به این مهم، مستلزم مستندسازی وضع موجود و کشف نقاط قوت و ضعف برنامه های آموزش زبان فارسی به خارجیان است. مقاله حاضر، در همین راستا، به مطالعه برنامه درسی و روش تدریس مدرسه المهدی قم، که باسابقه ترین موسسه آموزش زبان فارسی به خارجیان است، پرداخته است. برای این منظور، یک پرسشنامه محقق ساخته مشتمل بر ۱۳۷ گویه/سوال طراحی گردید. این سوالات، بر اساس مجموعه فنون آموزشی شناخته شده در روش های متداول آموزش زبان دوم/خارجی) لارسن فریمن و…. ۲۰۱۱ ( طراحی گردید هاند و شاخص هایی مثل نقش زبان آموز، نقش معلم، فرآیندهای آموزشی، جایگاه فرهنگ، نوع بازخورد و نحوه ارزشیابی را نشان می دهند. پس از مشاهده ۶۰ کلاس آموزشی و ارزیابی هر یک از ۱۳۷ فن مندرج در پرسشنامه در این کلاس ها، میزان کاربرد هر یک از این فنون در قالب نسخه ۱۹ برنامه SPSS محاسبه گردید. نتایج این پژوهش نشان می دهد که برنامه درسی و روش تدریس مدرسه المهدی قم، با سیر تکوینی برنامه های درسی و روش های تدریس همسو است. حذف نسبی دستور در دوره آموزش عمومی این موسسه، و بازگشت آگاهانه به آموزش دستور در دوره تمهیدیه، دقیقا همسو با سیر تکوینی برنامه های درسی است. بعلاوه، آموزش محتوا به زبان فارسی در دوره تمهیدیه و بهر هگیری از محتوا برای تقویت توانش زبان فارسی دقیقا همسو با شیو ههایی مثل غرقه سازی (در رویکرد محتوا محور) و آموزش تکلیف محور است. تنوع فنون آموزشی در مدرسه المهدی قم حاکی از این نکته مهم است که در این مدرسه هم دیدگاه های سنتی، مثل روش دستور-ترجمه، رایج هستند و هم دیدگاه های نوین. این تنوع می تواند یک نقطه قوت منحصربفرد باشد زیرا فارسی آموزان را متناسب با نوع نظام آموزشی حوزه های علمیه تربیت می کند.

کلید واژه: مدرسه المهدی، فارسی آموزان خارجی، برنامه درسی، روش تدریس، مشاهده کلاسی، فنون آموزشی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.