فاکتورهای پیش بینی کننده هراس اجتماعی در دانش آموزان دبیرستانی : هوش هیجانی، درآمیختگی افکار و مکانیزم های مقابله ای


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 فاکتورهای پیش بینی کننده هراس اجتماعی در دانش آموزان دبیرستانی : هوش هیجانی، درآمیختگی افکار و مکانیزم های مقابله ای دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد فاکتورهای پیش بینی کننده هراس اجتماعی در دانش آموزان دبیرستانی : هوش هیجانی، درآمیختگی افکار و مکانیزم های مقابله ای  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی فاکتورهای پیش بینی کننده هراس اجتماعی در دانش آموزان دبیرستانی : هوش هیجانی، درآمیختگی افکار و مکانیزم های مقابله ای،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن فاکتورهای پیش بینی کننده هراس اجتماعی در دانش آموزان دبیرستانی : هوش هیجانی، درآمیختگی افکار و مکانیزم های مقابله ای :

تعداد صفحات :۱۸

چکیده مقاله:

مقدمه و هدف: یکی از جنبه های مهم رشد انسان، فرآیند اجتماعی شدن اوست. ذاتی بودن زندگی اجتماعی در انسان هاضرورت تماس با دیگران را به عنوان امری گریزناپذیر جلوه میدهد. رشد اجتماعی متضمن ارتباط سالم و منطبق با موقعیت درافراد است. هدف اصلی پژوهش حاضر، بررسی عوامل اجتماعی پیشبینی کننده هراس اجتماعی در دانشآموزان دبیرستانی بود،این فاکتورها شامل هوش هیجانی، درآمیختگی افکار و سبکهای مقابله با استرس بودند. مواد و روشها: جامعه مورد پژوهششامل تعداد ۲۲۰ نفر با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای بودند. برای سنجش فرضیه های این پژوهش، از مقیاسهوش هیجانی بار-ان (۱۹۹۷)، پرسشنامه درآمیختگی افکار ولز (۲۰۰۰) و پرسشنامه پاسخ های مقابله ای موس (۱۹۹۳) وهمچنین از پرسشنامه هراس اجتماعی کانور (۲۰۰۰) استفاده شد. طرح تحقیق حاضر از نوع همبستگی بود. جهت تجزیه وتحلیل داده ها از همبستگی پیرسون و رگرسیون همزمان استفاده شد. یافته ها: نتایج تحلیل رگرسیون هوش هیجانی،درآمیختگی افکار و سبک های مقابله با استرس بر هراس اجتماعی با روش ورود همزمان همه متغیرها، نشان داد که مجموعهمتغیرهای پیش بین توانسته اند ۵ درصد واریانس متغیر ملاک (هراس اجتماعی) را تبیین (پیش بینی) نمایند، به این ترتیب کهمتغیر هوش هیجانی بر هراس اجتماعی رابطه معکوس و معنادار است (P<0/05). معنی داری متغیر درآمیختگی افکار تایید نشد و همچنین متغیر سبک های مقابله با استرس نیز در تبیین هراس اجتماعی موثر بود (P<0/05)، نتیجه گیری: نتایجنشان داد دانش آموزانی که از هوش هیجانی بالاتری برخوردار بودند هراس اجتماعی کمتری را تجربه میکردند. همچنیندانش آموزانی که از سبک های مقابله ای مساله مدار در مقابله با استرس استفاده میکردند، نیز کمتر مبتلا به اضطراب اجتماعی بودند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.