بررسی عددی تنش ها و کرنش های ایجاد شده حول یک مقطع از سطح برآزا در عدد ماخ و زاویه حمله مختلف
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی عددی تنش ها و کرنش های ایجاد شده حول یک مقطع از سطح برآزا در عدد ماخ و زاویه حمله مختلف دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی عددی تنش ها و کرنش های ایجاد شده حول یک مقطع از سطح برآزا در عدد ماخ و زاویه حمله مختلف کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی عددی تنش ها و کرنش های ایجاد شده حول یک مقطع از سطح برآزا در عدد ماخ و زاویه حمله مختلف،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی عددی تنش ها و کرنش های ایجاد شده حول یک مقطع از سطح برآزا در عدد ماخ و زاویه حمله مختلف :
تعداد صفحات :۲۴
چکیده مقاله:
در این مقاله به بررسی تنش ها و کرنش های ایجاد شده بر روی بال در عدد ماخ و زاویه حمله مختلف با استفاده از روش عددی پرداخته شده است. شبیه سازی اولیه با استفاده از روش حجم محدود به کمک نرم افزار گمبیت و فلوینت انجام شده است سپس بارگذاری ایجاد شده بر روی بال که در نرم افزار فلوینت برای عددهای ماخ ۵/۰ و ۸/۰ و زوایای حمله گوناگونی مدلسازی و محاسبه شده است، بر روی هندسه بال در نرم افزار استاتیک استراکچرال قرار داده شده و مدلسازی انجام شده است. اندرکنش میان سازه و سیال، می تواند پایا و یا نوسانی باشد. در اثرات متقابل نوسانی، کرنش القاء شده در جسم جامد، موجب جابجایی هایی در جسم جامد می شود؛ به گونه ای که منشا کرنش تضعیف شود و سازه به حالت اولیه خود بازگردد و مجددا این فرآیند ادامه یابد. اندرکنش میان سازه و سیال، از جمله ملاحظات ضروری در طراحی بسیاری از سیستم های مهندسی مانند هواپیما، موتورها و پل ها می باشد. عدم در نظر گرفتن تقابلات نوسانی میان سازه و سیال می تواند سانحه ساز باشد؛ به خصوص در سازه هایی که دارای مواد در معرض خستگی هستند. بال های هواپیما و پره های توربین می توانند در اثر اندرکنش میان سازه و سیال، بشکنند.در این پژوهش، جریان تراکم پذیر، غیر لزج و پایا حول یک ایرفویل در زوایای حمله مختلف، بصورت عددی شبیه سازی شده و در ادامه به بررسی شرایط استاتیکی بارگذاری های حاصل از جریان سیال بر روی بال با زاویه حمله ۰، ۲، ۵ درجه و عدد ماخ ۵/۰ و ۸/۰ پرداخته و نتایج توزیع تنش وان مایسز و مقادیر حداکثر و حداقل آن مورد بررسی قرار می گیرد. نتایج نشان می دهد افزایش زاویه حمله در هر ماخ باعث افزایش تنش برشی و کرنش الاستیک در مقطع زیرین بال می شود. از طرفی در یک زاویه حمله و عدد ماخ مشخص، بیشترین تنش اصلی و کرنش الاستیک در نزدیکی نوک مقطع بال اتفاق می افتد. این در حالی است که در زاویه حمله صفر بیشترین تنش برشی صفحه xy در وسط مقطع ایجاد می شود.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.