روند تحول باورهای معرفت شناختی دانش ریاضی کلیه ی دانش آموزان دوره ی اول متوسطه و آن با عملکرد تحصیلی دانش آموزان شهرستان اهواز طی سال تحصیلی ۹۵-۹۴


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 روند تحول باورهای معرفت شناختی دانش ریاضی کلیه ی دانش آموزان دوره ی اول متوسطه و آن با عملکرد تحصیلی دانش آموزان شهرستان اهواز طی سال تحصیلی ۹۵-۹۴ دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد روند تحول باورهای معرفت شناختی دانش ریاضی کلیه ی دانش آموزان دوره ی اول متوسطه و آن با عملکرد تحصیلی دانش آموزان شهرستان اهواز طی سال تحصیلی ۹۵-۹۴  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی روند تحول باورهای معرفت شناختی دانش ریاضی کلیه ی دانش آموزان دوره ی اول متوسطه و آن با عملکرد تحصیلی دانش آموزان شهرستان اهواز طی سال تحصیلی ۹۵-۹۴،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن روند تحول باورهای معرفت شناختی دانش ریاضی کلیه ی دانش آموزان دوره ی اول متوسطه و آن با عملکرد تحصیلی دانش آموزان شهرستان اهواز طی سال تحصیلی ۹۵-۹۴ :

تعداد صفحات :۶

چکیده مقاله:

هدف از این پژوهش، مقایسه باور های معرفت شناختی دانش ریاضی دانش آموزان دوره ی اول متوسطه (سال هفتم، هشتم ، نهم) و همچنین تعیین رابطه ی این باور ها با عملکرد تحصیلی آنان می باشد. در خصوص گردآوری داده ها درباره ی چهار باور کلی دانش آموزان در زمینه ی ماهیت دانش و یادگیری در یک مقطع زمان از روش پیمایش به شیوه های مقطعی استفاده شد.جامعه ی آماری شامل کلیه ی دانش آموزان دوره ی اول متوسطه دختر و پسر مشغول به تحصیل در شهر اهواز در سال تحصیلی ۹۵-۹۴ را تشکیل داده اند. حجم نمونه مورد مطالعه در این پژوهش ۷۹۴ نفر می باشد. در گردآوری داده ها از پرسش نامه ی باور های معرفت شناختی شومر که توسط بایس مورد تجدید نظر قرار گرفت استفاده شد. نتایج حاصل از تحلیل داده ها از طریق F و T نشان داد که : بین اعتقاد دانش آموزان سال های هفتم ، هشتم و نهم راجع به ساده بودن ، مطلق بودن دانش آموز، سریع بودن فرآیند یادگیری و ذاتی بودن توانایی یادگیری تفاوت معنا داری وجود دارد. همچنین بین باورهای معرفت شناختی دانش آموزان دختر و پسر تفاوت معنا داری مشاهده شد. ولی بین باور های معرفت شناختی دانش آموزان بر حسب پایه ی تحصیلی و نوع مدرسه تفاوت معنا داری مشاهده نشد. نتایج حاصل از تحلیل رگرسیون چندگانه حاکی از آن بود که مهمترین عامل پیش بینی کننده عملکرد تحصیلی دانش آموزان بعد ساده دانستن دانش می باشد. بر اساس یافته های بدست آمده از این تحقیق باور های معرفت شناختی دانش ریاضی با عملکرد تحصیلی دانش آموزان رابطه دارد و ارتقاء این باور به عملکرد بهتر دانش آموزان منجر می گردد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.