تفاوت جغرافیایی و تاثیرگذاری آن بر میزان مخارج در دهه ۶۰میلادی در آمریکا


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تفاوت جغرافیایی و تاثیرگذاری آن بر میزان مخارج در دهه ۶۰میلادی در آمریکا دارای ۳۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تفاوت جغرافیایی و تاثیرگذاری آن بر میزان مخارج در دهه ۶۰میلادی در آمریکا  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز تفاوت جغرافیایی و تاثیرگذاری آن بر میزان مخارج در دهه ۶۰میلادی در آمریکا۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تفاوت جغرافیایی و تاثیرگذاری آن بر میزان مخارج در دهه ۶۰میلادی در آمریکا،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تفاوت جغرافیایی و تاثیرگذاری آن بر میزان مخارج در دهه ۶۰میلادی در آمریکا :

نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد برای اولین بار به طور جدی در آمریکا در دهه ۱۹۵۰ مورد استفاده قرار گرفت. تلاش هایی که در این زمینه صورت گرفته به طور عمده در جهت توسعه اطلاعات عملکرد برای بودجه و تغییر جهت فرآیند بودجه ریزی در آمریکا از تکیه بر داده ها به محصولات تولید شده بوده است . در سالهای اولیه ، بودجه ریزی بر مبنای عملکرد تغییری اساسی در تصمیم گیری مالی تلقی نمی شد و از آن به عنوان یک پیوست یا الحاقی سند اصلی بودجه که برای برخی عملیات مبتنی بر خدمات مناسب بود استفاده می گردید. اصلاحات مزبور به دلیل اشکالات نظام حسابداری مناسب برای تشخیص هزینه کامل عملیات دولت و نبود شاخص های مناسب عملکرد و به خصوص به دلیل عدم تمایل تصمیم گیران به استفاده از اطلاعات عملکرد توفیقی نداشت و متوقف شد
با شروع دهه ۱۹۶۰ در وزارت دفاع امریکا بسته برنامه ریزی – بودجه بندی با عنوان اختصاصی PPBS مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن در سال ۱۹۶۵ جانسون رئیس جمهور آمریکا استفاده از این نظام را برای سایر دستگاه های اجرایی آمریکا الزامی کرد. این اقدام موجب اصلاحات زیادی در تمامی سطوح دولتی امریکا شد، هر چند که تا سال ۱۹۶۹ که نیکسون به ریاست جمهوری رسید، نظام PPBS هنوز به طور کامل در دستگاههای اجرایی امریکا به اجرا در نیامده بود.
در سال ۱۹۷۱ دفتر بودجه آمریکا دستور توقف اجرای نظام PPBS را صادر کرد، طبق گزارش دفتر بودجه آمریکا عدم درک صحیح مسئولان اجرایی نظام PPBS و عدم تعهد آنها نسبت به اجرای آن، همراه با مشکلات بوروکراسی، مهم ترین عوامل عدم موفقیت این نظام در آمریکا بوده است.
اگر چه نظام PPBS در آمریکا پیاده نشد اما تاثیر ماندگاری در بسیاری از کشورهای صنعتی و در حال توسعه داشت.
در نیمه دوم دهه ۱۹۶۰ با انتشار کتاب راهنمای بودجه ریزی برنامه ای و عملیاتی سازمان ملل متحد، استفاده از این دو نظام بودجه ریزی به عنوان ابزار برنامه ریزی عملکرد تقویت شد. در پایان دهه ۱۹۶۰ تقریباً تمامی کشورهای آمریکای لاتین و کشورهای آسیایی از بودجه ریزی برنامه ای استفاده می کردند ولی تاثیر این نظام بر تصمیم گیری های بودجه ای ناامید کننده بود.
در کشور آمریکا بعد از نظام PPBS نوآوری هایی در زمینه بودجه ریزی شد، مانند «مدیریت بر مبنای عملکرد» و« بودجه ریزی بر مبنای صفر » که هر دو نظام مزبور اثرهای محدودی داشتند. در سال ۱۹۹۴ با تصویب قانون « مسئولیت مالی» در نیوزلند اصلاحات وسیعی در بودجه ریزی این کشور آغاز شد که به سرعت به کشورهای انگلیس و استرالیا تسری یافت موضوع اصلی این اصلاحات که تحت عنوان کلی مدیریت جدید بخش عمومی مطرح گردید ، تاکید بر ستاده (محصول) ، نتایج و بودجه ریزی برمبنای عملکرد به خصوص استفاده از اطلاعات عملکرد در بودجه بود. موارد مزبور با سایر اصلاحات مدیریت مخارج عمومی مانند انعطاف پذیری بیشتر دستگاههایی اجرایی ، واگذاری وظایف از طریق انعقاد قراردادها و حرکت از حسابداری نقدی به تعهدی همراه گردید. بر خلاف تلاش های اولیه بودجه ریزی عملیاتی، حرکت جدید به سوی بودجه ریزی بر مبنای عملکرد با موفقیت همراه بود .
ویژگی کلیدی نظام بودجه ریزی بر مبنای عملکرد جدید، تلفیق اهداف نظام مدیریت بودجه با پاسخگویی مناسب است به بیان دیگر عملکرد خوب مورد تشویق قرار می گیرد و عملکرد نامطلوب تنبیه می شود.
تحقیقات نشان می دهد که اجرای موفق این نظام نیازمند موارد زیر می باشد.
۱- شاخص های عملکرد مشخص شده و به گونه ای گزارش شود که قابلیت عملیاتی شدن آن توسط مدیران وجود داشته باشد .
۲- دستگاههای اجرایی از استقلال بیشتر برخوردار باشند، به نحوی که قادر باشند بهترین و کاراترین روش ارائه خدمات را تعیین کنند .
۳- تغییرات لازم در عوامل انگیزشی و تنبیهی برای مدیران دستگاههای اجرایی پیش بینی شود.

هدف ما در این بررسی این است که بدانیم تفاوت جغرافیایی در میزان مخارج تاثیر گزار هست یا خیر. برای این بررسی باید از manova استفاده کنیم. اما قبل از انجام تحلیل ها واریانس یک سری بررسی های اماری بر روی داده ها انجام میدهیم. این بررسی ها شامل محاسبه و بررسی اماره های توصیفی،بررسی توزیع داده ها ، استنباط در مورد پارامتر های جامعه و در انتها انالیز واریانس برای بررسی وجود تاثیر معناداری بین جوامع است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.