ناخودآگاه و فانتزی خیال ساز در معماری بر اساس نظریه روانکاوی لاکان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ناخودآگاه و فانتزی خیال ساز در معماری بر اساس نظریه روانکاوی لاکان دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ناخودآگاه و فانتزی خیال ساز در معماری بر اساس نظریه روانکاوی لاکان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ناخودآگاه و فانتزی خیال ساز در معماری بر اساس نظریه روانکاوی لاکان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ناخودآگاه و فانتزی خیال ساز در معماری بر اساس نظریه روانکاوی لاکان :

تعداد صفحات :۸

چکیده مقاله:

بر اساس دیدگاه روانشناسی )ایگو( هدف اصلی اعمال احاطه ذهن خود آگاه بر بخش ناخوداگاه ذهن است تا مسایل از این طریق حل شوند زیرا که اصل روانشناسی ایگو بر این است که ناخودآگاه فرایندی خیال گونه است ، اما روانکای ژاک لاکان ناخودآگاه انسانی را دارای ساختاری زبانی و دارای کارکردیدارای منطق مخصوص به خود معرفی کرد ، و بر عکس این من )ایگو( را نتیجه تحمیل محیط از نوزادی بر می شمرد و این من را منی خیالی می نامید ، بر اساس اندیشه لاکان ناخودآگاه برخلاف روانشناسی عقل ستیز نمی باشد و دارای سنتز مخصوص به خود و در ارتباطی خاص با خودآگاه است ،همچنین باید خواستگاه رفتار های انسانی و اجتماعی و …را در آن جستجو کرد . این ساختار پیچیده ذهن پس ازفرایندی از که از بدو تولد آغاز می شود و به مراحلی که طی می کند برای آنکه خود را به حیطه ظهور برساند نیاز به فضایی خیال ساز و یا فانتزی ذهنی دارد که مورد نظر این پژوهش می باشد . اینفضا ذهن را مستعد خواستگاه عملکرد ناخودآگاه می کند که عامل تمامی رفتار های فردی ، اجتماعی ، خلاقیت و حتی نقاط تاریک ذهنی و غیر منطقی )از نظر روانشناسی ایگو( را شامل می شود ، اینفضای خیال ساز )فانتزی( ذهنی که مرتبط با ناخودآگاه در بحث روانکاوی است ارتباطی تنگاتنگ میان ادراک فضا در خواستگاه زبانی و کالبدی معماری دارد که توان باز تولید را برای ذهن از محیط و کالبد معماری حادث می شود و بهترین مثالش مرکز فرهنگی ژورژ پومپیدو است که با تلاش برای رسیدن بهمعماری وتلاشی در کاری خطر آفرین در نابودی فضای خیال ساز ذهن دارد اما همواره خود فضایی خیال ساز باقی می ماند .

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.