مقاله بررسی اثر بازگردانی دود (EGR) بر میزان آلاینده های خروجی و عملکرد موتور پیکان ۱۶۰۰ سی سی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مقاله بررسی اثر بازگردانی دود (EGR) بر میزان آلاینده های خروجی و عملکرد موتور پیکان ۱۶۰۰ سی سی دارای ۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مقاله بررسی اثر بازگردانی دود (EGR) بر میزان آلاینده های خروجی و عملکرد موتور پیکان ۱۶۰۰ سی سی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بررسی اثر بازگردانی دود (EGR) بر میزان آلاینده های خروجی و عملکرد موتور پیکان ۱۶۰۰ سی سی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مقاله بررسی اثر بازگردانی دود (EGR) بر میزان آلاینده های خروجی و عملکرد موتور پیکان ۱۶۰۰ سی سی :
تعداد صفحات:۷
چکیده:
در این مقاله اثر یکی از روشهای متداول کاهش آلاینده اکسیدهای ازت (NOX) در موتورها ی احتراق داخلی، یعنی استفاده از بازگردانی دود (Exhaust Gas Recirculation) بر روی میزان آلاینده های خروجی و عملکرد موتور پیکان ۱۶۰۰ سی سی بررسی شده است. در این بررسی گازهای خروجی ابتدا سرد شده و سپس با دمای حدود ۴۵ درجه سانتیگراد مجدداً به درون موتور برگردانده شده است. برگشت دود به میزان حدوداً ۴ الی ۶ درصد حجمی مخلوط ورودی به موتور اثرچشمگیری بر کاهش آلایند اکسیدهای از (NOX) دارد. در بسیاری از حالتهای عملکرد موتور بازگردانی دود در باره ای میانی (Part Load) توأم با کاهش آلایند هیدروکربنهای سوخته نیز است. همچنین در صورتیکه درصد گازهای برگشتی کمتر از حدود ۵ درصد حجمی کل هوای ورودی موتور باشد، بیشترین افت گشتاور حدود ۳ درصد، افزایش آلایند منواکسید کربن حدود ۴ درصد در بارهای زیاد، و افزایش مصرف مخصوص سوخت نیز حدود ۳ درصد است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.