بررسی جایگاه مولفه های اصلی آموزش محیط زیست درکتاب های درسی دوره ششم ابتدایی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی جایگاه مولفه های اصلی آموزش محیط زیست درکتاب های درسی دوره ششم ابتدایی دارای ۱۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی جایگاه مولفه های اصلی آموزش محیط زیست درکتاب های درسی دوره ششم ابتدایی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی جایگاه مولفه های اصلی آموزش محیط زیست درکتاب های درسی دوره ششم ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی جایگاه مولفه های اصلی آموزش محیط زیست درکتاب های درسی دوره ششم ابتدایی :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : آموزش محیط زیست و توسعه پایدار
تعداد صفحات :۱۴
یکی از علل ایجاد بحران های محیط زیستی، عدم ایجاد آگاهی های محیط زیستی می باشد. به طور یقین یکی از راههای ایجاد آن، آموزش صحیح می باشد. از آنجایی که یکی از پرکاربردترین ابزار آموزشی در کشور، کتاب های درسی است بنابراین، پژوهش حاضر در زمینه این مبحث مهم و با هدف بررسی میزان توجه به مولفه های اصلی آموزش محیط زیست در محتوای کتاب های درسی پایه ششم ابتدایی ایران انجام شده است. بدین منظور به تحلیل محتوای کتاب های درسی ششم ابتدایی پرداخته شد. روش پژوهش تحلیل محتوا با روش آنتروپی شانون بود که واحد تحلیل نیز کل صفحات (متن، پرسش ها، تمرین ها و تصاویر) است.بر اساس یافته ها، بالاترین ضریب اهمیت در کتاب مطالعات اجتماعی مربوط به مولفه نحوه بهره برداری از منابع فناپذیر و فناناپذیر (۰.۰۲۳) و کمترین ضریب اهمیت مربوط به مولفه های تالاب ها و جمعیت، آلودگی ها، نقش تکنولوژی در محیط زیست و فرسایش لایه ازن و نقش گرم شدن کره زمین می باشد، در کتاب فارسی (خوانداری) تنها به مولفه های خاک (۰.۰۰۱۳) و نقش انسان در حفاظت از محیط زیست (۰.۰۰۲)، در کتاب آموزش علوم تجربی ششم ابتدایی به مولفه های محیط زیست، جنگل و درختان (۰.۰۰۴) و نحوه بهره برداری از منابع فناپذیر و فنا ناپذیر (۰.۰۲۳) و در کتاب تفکر و پژوهش تنها به مولفه جنگل و درختان توجه شده و به دیگر مولفه های محیط زیست توجهی نشده است. در کتاب های قرآن، ریاضی، کار و فناوری، هدیه های آسمانی و فارسی (نوشتاری) ششم ابتدایی به مولفه های محیط زیست توجهی نشده است. نتایج نشان داد که توجه متعادل و جامعی به مولفه های آموزش محیط زیست در محتوای کتاب ها نشده است.
کلید واژه: آموزش محیط زیست، کتاب های درسی، دوره ششم ابتدایی، تحلیل محتوا
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.