هنجاریابی پرسش نامه ی اعتیاد به بازی های آنلاین


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 هنجاریابی پرسش نامه ی اعتیاد به بازی های آنلاین دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد هنجاریابی پرسش نامه ی اعتیاد به بازی های آنلاین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی هنجاریابی پرسش نامه ی اعتیاد به بازی های آنلاین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن هنجاریابی پرسش نامه ی اعتیاد به بازی های آنلاین :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : فصلنامه دانشگاه علوم پزشکی سبزوار (اسرار)

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف:اعتیاد به بازی های رایانه ای ازجمله مشکلات رایج در نوجوانان است. باتوجه به نیاز پژوهشگران و متخصصان بالینی به یک ابزار سنجش پایا و معتبر، پژوهش حاضر با هدف بررسی ویژگی های روان سنجی پرسش نامه ی اعتیاد به بازی های آنلاین انجام شده است.مواد و روش ها:پژوهش حاضر ازنوع توصیفی است و به روش تحلیل عاملی اکتشافی و به شیوه ی تحلیل مولفه های اصلی انجام شده است. نمونه ی پژوهش شامل ۳۶۰ نفر از نوجوانان پسر شهر تهران بودند که به روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای انتخاب شدند و به وسیله ی ایشان، پرسش نامه ی اعتیاد به بازی های آنلاین و خرده مقیاس های اضطراب و افسردگی DASS و مقیاس عزت نفس روزنبرگ تکمیل شد. داده های به دست آمده با استفاده از روش های آماری ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل عاملی اکتشافی توسط نرم افزار SPSS-19مورد تحلیل قرار گرفتند.یافته ها: نتایج تحلیل عاملی اکتشافی به استخراج ۵ مولفه منجر شد که درمجموع، ۵۴ درصد واریانس کل را تبیین کردند. بررسی ضریب همبستگی نمره ی کل پرسش نامه با متغیرهای عزت نفس، اضطراب و افسردگی نشان دهنده ی روایی واگرا و همگرای مناسب پرسش نامه بود. ضریب پایایی بازآزمایی و آلفای کرونباخ پرسش نامه نیز به ترتیب ۰.۸۱ و ۰.۸۵ به دست آمد.نتیجه گیری: نتایج پژوهش حاضر نشان دهنده ی ویژگی های روان سنجی مطلوب پرسش نامه ی اعتیاد به بازی های آنلاین بود. لذا می توان این ابزار را جهت مقاصد پژوهشی و بالینی مورد استفاده قرارداد.

کلید واژه: اعتیاد به بازی های آنلاین، تحلیل عاملی، روایی، پایایی، نوجوانان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.