ارزیابی کیفی و کمی سوالات آزمون ارتقاء دستیاری سال های ۹۱ و ۹۲ دانشگاه علوم پزشکی قزوین


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی کیفی و کمی سوالات آزمون ارتقاء دستیاری سال های ۹۱ و ۹۲ دانشگاه علوم پزشکی قزوین دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی کیفی و کمی سوالات آزمون ارتقاء دستیاری سال های ۹۱ و ۹۲ دانشگاه علوم پزشکی قزوین  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی کیفی و کمی سوالات آزمون ارتقاء دستیاری سال های ۹۱ و ۹۲ دانشگاه علوم پزشکی قزوین،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی کیفی و کمی سوالات آزمون ارتقاء دستیاری سال های ۹۱ و ۹۲ دانشگاه علوم پزشکی قزوین :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توسعه آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۱۰

سابقه و هدف: طراحی دقیق سوالات آزمون ارتقا مبتنی با اصول استاندارد از اهمیت بالایی برخوردار است. هدف از این مطالعه ارزیابی کیفی و کمی سوالات آزمون ارتقاء دستیاری سال های ۹۱ و ۹۲ دانشگاه علوم پزشکی قزوین و بررسی ارتباط بین سطوح تاکسونومی با شاخص های کمی سوالات آزمون ارتقا دستیاری است.روش کار: کلیه سوالات آزمون ارتقا دستیاری در ۷ رشته تخصصی پزشکی دانشگاه علوم پزشکی قزوین در سال های ۹۱ و ۹۲ مورد مطالعه قرار گرفت. تاکسونومی سوالات در سه سطح دانش، درک و کاربرد تعیین گردید. قدرت افتراق در چهار گروه خوب، متوسط، ضعیف و منفی بررسی شد. درجه دشواری در ۵ سطح ساده، متوسط، دشوار، خیلی دشوار و فوق العاده دشوار تقسیم بندی گردید. اطلاعات وارد نرم افزار SPSS v.19 شد.جهت بررسی ارتباط بین متغیرها از آزمون کای زوجی و ANOVA استفاده شد.یافته ها: از مجموع ۲۱۰۰ سوال، ۳۸درصد تاکسونومی یادآوری، ۲۴.۱ درصد در سطح درک و ۳۷.۹ درصد در سطح کاربرد بود. قدرت افتراق ۲۴.۹ درصد سوالات منفی، ۳۴.۱ درصد ضعیف، ۲۲.۵ درصد متوسط و ۱۸.۵ درصد خوب بود. ازنظر درجه دشواری، ۲۲.۱ درصد سوالات ساده، ۲۲.۶ درصد متوسط، ۲۴.۵ درصد دشوار، ۱۷.۵ درصد خیلی دشوار و ۱۳.۲ درصد فوق العاده دشوار بود. ارتباط معناداری بین تاکسونومی و قدرت افتراق بدست آمد، سوالات با تاکسونومی یادآوری قدرت افتراق کمتر و در سوالات با تاکسونومی درک و کاربرد قدرت افتراق بالاتر بود (p<0.001)نتیجه گیری: افزایش سطح تاکسونومی سوالات می تواند باعث بهبود قدرت افتراق سوالات آزمون گردد. با توجه به این که سوالات طراحی شده با تاکسونومی دو و سه کمتر از حد استاندارد بود(سطح استاندارد در آزمون های، post graduate 80 درصد می باشد) پیشنهاد می گردد اساتید در آزمون ارتقا، تعداد سوالات بیشتری با تاکسونومی بالاتر طرح نمایند.

کلید واژه: تاکسونومی، ضریب تمایز، ضریب دشواری، آزمون ارتقا، دستیار

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.