ارتباط عدالت آموزشی و رفتارهای مدنی تحصیلی از دیدگاه دانشجویان پرستاری


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
6 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتباط عدالت آموزشی و رفتارهای مدنی تحصیلی از دیدگاه دانشجویان پرستاری دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط عدالت آموزشی و رفتارهای مدنی تحصیلی از دیدگاه دانشجویان پرستاری  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط عدالت آموزشی و رفتارهای مدنی تحصیلی از دیدگاه دانشجویان پرستاری،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط عدالت آموزشی و رفتارهای مدنی تحصیلی از دیدگاه دانشجویان پرستاری :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اخلاق پزشکی

تعداد صفحات :۲۷

زمینه و هدف: عدالت آموزشی فرآیندی است که همه دست اندرکاران آموزش به آن اندیشیده و خواستار برقراری آن در محیط تحت نظارت خود می باشند. وقتی اساتید در تعامل با دانشجویان عدالت را رعایت می کنند، از طریق احساس خودارزشمندی ظرفیت یاری رسانی دانشجویان به یکدیگر و مشارکت و پایبندی آنان به قواعد را افزایش می دهند. این پژوهش با هدف بررسی ارتباط عدالت آموزشی با رفتارهای مدنی تحصیلی از دیدگاه دانشجویان، دانشکده پرستاری مامایی رازی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شده است.روش: در این مطالعه توصیفی تحلیلی، نمونه پژوهش شامل ۲۹۰ نفر از دانشجویان، دانشکده پرستاری مامایی رازی، دانشگاه علوم پزشکی کرمان بودند. برای جمع آوری داده های پژوهش از پرسشنامه های عدالت آموزشی (EJQ) و رفتارهای مدنی تحصیلی (ECBQ) استفاده شد. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی (ضریب همبستگی پیرسون، تی مستقل، آنالیز واریانس) در نرم افزار SPSS 18 مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.ملاحظات اخلاقی: پس از بیان اهداف پژوهش، تاکید بر محرمانگی اطلاعات، رضایت شفاهی بیماران برای همکاری و مشارکت در پژوهش کسب شد.یافته ها: میانگین نمره عدالت آموزشی دانشجویان در حد متوسط (۸۶.۸۶±۱۵.۷) و میانگین نمره رفتارهای مدنی تحصیلی در حد مطلوب (۶۵.۶۴±۷.۷۳) بود. بین عدالت آموزشی و رفتارهای مدنی تحصیلی ارتباط معنی دار وجود داشت (p=0.01). در پاسخ به گویه های پرسشنامه عدالت آموزشی، بیشترین نظرات مخالف به گویه «اساتید به همه دانشجویان به یک اندازه توجه نشان می دهند» و بیشترین نظرات موافق به گویه «امکانات اینترنتی و کتابخانه ای در اختیار همه دانشجویان قرار دارد»، اختصاص داشت. در پاسخ به گویه های پرسشنامه رفتارهای مدنی تحصیلی، پایین ترین نمره به گویه «در محیط دانشگاه ترجیح می دهم، همیشه با دوستانم باشم تا با دیگران» و بیشترین نمره به گویه «در دانشگاه همیشه با دانشجویان و اساتید محترمانه برخورد می کنم»، اختصاص داشت.نتیجه گیری: یافته ها نشانگر وجود ارتباط مثبت و معنی دار بین عدالت آموزشی و رفتارهای مدنی تحصیلی بود. بنابراین بررسی عوامل موثر در برقراری عدالت آموزشی با توجه به نیازهای ارزیابی شده، جهت برنامه ریزی در راستای ایجاد رفتارهای مدنی تحصیلی در دانشجویان پرستاری و مامایی ضروری به نظر می رسد.

کلید واژه: عدالت آموزشی، رفتارهای مدنی، تحصیلی، دانشجویان پرستاری و مامایی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.