بررسی ارتباط جو روانی- اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و استادان


در حال بارگذاری
17 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی ارتباط جو روانی- اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و استادان دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی ارتباط جو روانی- اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و استادان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی ارتباط جو روانی- اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و استادان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی ارتباط جو روانی- اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی از دیدگاه دانشجویان و استادان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۱۰

زمینه و هدف: جو روانی- اجتماعی مفهومی کلی برای توصیف، توضیح و تبیین ویژگی های خاص یک کلاس درس است و تاثیرات معنی داری بر پیشرفت تحصیلی دانشجویان دارد. این مطالعه برای اولین بار در ایران به منظور بررسی ارتباط جو روانی- اجتماعی کلاس با پیشرفت تحصیلی دانشجویان از دیدگاه استادان و دانشجویان مقطع دکتری حرفه ای دانشگاه علوم پزشکی کرمان صورت گرفت.روش کار: پژوهش حاضر از نوع سرشماری و با استفاده از پرسش نامه جو روانی- اجتماعی کلاس بر روی ۲۲۲ نفر از دانشجویان رشته های پزشکی، دندان پزشکی و داروسازی و ۲۱ نفر از استادان آن ها در سال ۱۳۹۳ در دانشگاه علوم پزشکی کرمان انجام شد. اطلاعات در پایان ترم دوم همراه با دریافت کارنامه تحصیلی دانشجویان جمع آوری گردید. نرم افزار آماری SPSS و آزمون های Independent t،Paired t و ANOVA و شاخص های مرکزی و پراکندگی و همبستگی Pearson جهت تجزیه و تحلیل داده ها مورد استفاده قرار گرفت.یافته ها: مقایسه نمره انتظار (۴.۷۷±(۳۱.۸۰ و ادراک (۴.۶۰±۲۹.۲۰) استادان از جو کلاس، نشان دهنده اختلاف معنی داری بود (P<0.050). با استفاده از آزمون ANOVA، سطح انتظار استادان بیشتر از ادراک مشاهده شد. مقایسه نمره انتظار (۴.۳۷±۲۹.۰۳) و ادراک (۵.۱۰±۲۴.۴۳۳) دانشجویان از جو کلاس نیز نشان دهنده وجود اختلاف معنی دار و سطح بیشتر انتظار از ادراک بود ((P<0.001. بین معدل دانشجویان فقط با نمره ادراک همبستگی منفی (معکوس) و ضعیفی مشاهده شد (P=0.042).نتیجه گیری: بین سطح ادراک و انتظار استادان و دانشجویان از جو روانی- اجتماعی کلاس اختلاف معنی داری وجود دارد. می توان با شناسایی و توسعه مدل های مفهومی به ویژه تدوین و توسعه یک مدل تجربی از عملکرد تحصیلی بر پایه ویژگی های شناختی، به بهبود جو روانی- اجتماعی کلاس درس و در نهایت پیشرفت تحصیلی دانشجویان کمک کرد.

کلید واژه: جو روانی- اجتماعی کلاس، پیشرفت تحصیلی، دانشجویان، استادان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.