بررسی تطبیقی ساختار برنامه درسی کارشناسی پرستاری در ایران با چند دانشکده پرستاری معتبر از کشورهای منتخب جهان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تطبیقی ساختار برنامه درسی کارشناسی پرستاری در ایران با چند دانشکده پرستاری معتبر از کشورهای منتخب جهان دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تطبیقی ساختار برنامه درسی کارشناسی پرستاری در ایران با چند دانشکده پرستاری معتبر از کشورهای منتخب جهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تطبیقی ساختار برنامه درسی کارشناسی پرستاری در ایران با چند دانشکده پرستاری معتبر از کشورهای منتخب جهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تطبیقی ساختار برنامه درسی کارشناسی پرستاری در ایران با چند دانشکده پرستاری معتبر از کشورهای منتخب جهان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۲۵

زمینه و هدف: برای موفقیت هرچه بیشتر رشته کارشناسی پرستاری در ایران و شناسایی نقاط قوت و ضعف برنامه درسی آن، پرداختن به مطالعات تطبیقی و بهره برداری از تجارب و راهبردهای تجربه شده در دانشگاه های موفق، امری ضروری است. پژوهش حاضر به صورت مطالعه تطبیقی به بررسی ساختار برنامه درسی دوره کارشناسی پرستاری در ایران با برخی از دانشکده های منتخب از قاره های آمریکا، اروپا، اقیانوسیه و آسیا پرداخت و در طی آن روش های گزینش دانشجو، رسالت و اهداف، ساختار کلی و طول دوره و محتوای آموزشی دوره، روش های یاددهی و یادگیری و استراتژی های آموزشی مورد استفاده، نقش دانش آموختگان این رشته و روش های ارزشیابی مورد استفاده در برنامه درسی ایران و دانشکده های منتخب را مقایسه نمود.روش کار: در این پژوهش توصیفی- تطبیقی (مقایسه ای)، عناصر اصلی و شاخص های مهم برنامه درسی ۸ دانشکده پرستاری معتبر و پیشگام در آموزش پرستاری از قاره های آمریکا، اروپا، اقیانوسیه و آسیا که به صورت هدفمند انتخاب شده بودند، مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سپس، هر یک از موارد بررسی شده، در دانشکده های مورد مطالعه و ایران مقایسه گردید و پیشنهادهای کاربردی برای بهبود بخشیدن به وضعیت برنامه آموزشی دوره کارشناسی پرستاری ایران از نظر بهبود بخشیدن به وضعیت هر یک از عناصر ارایه شد. الگوی مورد استفاده الگوی Beredy بود که چهار مرحله توصیف، تفسیر، همجواری و مقایسه را در مطالعات تطبیقی مشخص کرد.یافته ها: بر اساس یافته های پژوهش، اهداف کلی و محتواهای آموزشی در تمامی برنامه های مورد مطالعه تا حدودی مشابه، اما سازماندهی و تدوین محتواها از یک طرف و نحوه، میزان و نوع پرداختن به آن ها متفاوت بود و در نتیجه، محتواهای متفاوتی را ایجاد نمود. همچنین، با وجود شباهت های بسیار در تکنیک های مورد استفاده در تدریس و ارزشیابی، تفاوت های بسیاری نیز بسته به سطح و اهداف برنامه ملاحظه شد.نتیجه گیری: به نظر می رسد اگرچه برنامه آموزشی ایران در مقایسه با برنامه های آموزشی مورد مطالعه از جایگاه بدی برخوردار نیست، اما به منظور رفع کاستی ها و نقایص آن، مواردی مانند انتخاب اهداف، گزینش دانشجو، پژوهش، روش های تدریس و ارزشیابی تئوری و عملکرد باید مورد بازبینی و اصلاحات جدی قرار گیرد.

کلید واژه: مطالعه تطبیقی، برنامه آموزشی، کارشناسی پرستاری، الگوی Beredy

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.