تحلیلی بر نقش عوامل تاثیرگذار بر عملکرد شهرداری ها و سنجش میزان رضایت مندی شهروندان (مطالعه موردی: شهرداری یزد)


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحلیلی بر نقش عوامل تاثیرگذار بر عملکرد شهرداری ها و سنجش میزان رضایت مندی شهروندان (مطالعه موردی: شهرداری یزد) دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحلیلی بر نقش عوامل تاثیرگذار بر عملکرد شهرداری ها و سنجش میزان رضایت مندی شهروندان (مطالعه موردی: شهرداری یزد)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحلیلی بر نقش عوامل تاثیرگذار بر عملکرد شهرداری ها و سنجش میزان رضایت مندی شهروندان (مطالعه موردی: شهرداری یزد)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحلیلی بر نقش عوامل تاثیرگذار بر عملکرد شهرداری ها و سنجش میزان رضایت مندی شهروندان (مطالعه موردی: شهرداری یزد) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مطالعات مدیریت شهری

تعداد صفحات :۲۰

مقدمه و هدف پژوهش: رضایتمندی شهروندان از عملکرد شهرداری، عامل اصلی بهبود مستمر در فرآیند کارهایی است که در جهت افزایش کارایی و بهبود کیفیت مدیریت جامع شهری صورت می گیرد. یکی از مهم ترین مولفه های عملکرد مطلوب شهرداری ها تامین منابع مالی و درآمدی شهرداری ها است. در همین راستا، هدف از مقاله حاضر بررسی چگونگی عملکرد شهرداری های شهر یزد و میزان رضایتمندی شهروندان از آن ها است.روش پژوهش: روش تحقیق «توصیفی- تحلیلی» است. ابزار گردآوری اطلاعات، مطالعه اسناد و مدارک و پرسشنامه می باشد. جامعه آماری ۱۲۰۰ نفر از شهروندان مناطق سه گانه شهر یزد بر اساس نمونه گیری کوکران با سطح اطمینان ۹۵ درصد و به صورت تصادفی است. شاخص های تحقیق ۳۳ شاخص کیفیت زندگی شهری است. برای برقراری ارتباط بین مولفه ها از آمار استنباطی مانند ضرایب رگرسیون و تحلیل مسیر و جهت برنامه ریزی از مدل SWOT استفاده شده است.یافته ها: بررسی های درآمدی شهرداری های یزد حاکی از افزایش درآمدهای مستمر با رشدی معادل ۱۷.۹۸ درصد بوده که در برابر رشد ۳۵.۲- درصدی درآمدهای غیر مستمر، بسیار چشمگیر است. در این مورد از یک طرف کاهش ضریب بی ثباتی درآمد از ۲۴ درصد به ۱۵ درصد بیانگر این روند صعودی است و از طرف دیگر با این منبع درآمدی پایدار، به ۴۲ درصد از نیازهای واقعی شهر در بخش توسعه، عمران و نگهداری شهر جواب داده شده است. با این حال اولویت های عمرانی از قبیل بهبود معابر شهری، روشنایی معابر و کیفیت سرویس های بهداشتی عمومی هنوز به قوت خود باقی مانده اند. از سویی دیگر ناپایداری ۲۰.۱۳ درصد از کل درآمدهای حاصله باعث شده تا امکان برنامه ریزی در مورد ۴۶.۳۲ درصد از درآمدهای حاصله وجود داشته است.نتیجه گیری: نتایج ارزیابی عملکرد شهرداری های از دیدگاه شهروندان نشان می دهد در ۳۳ معیار مورد بررسی شهرداری منطقه یک بهترین عملکرد و شهرداری منطقه سه بدترین عملکرد را داشته است. بر اساس نتایج تحلیل مسیر نیز متغیر های افزایش درآمدهای پایدار با میزان ۰.۸۸۹ و سرمایه گذاری مشارکتی با میزان ۰.۸۴۶ دارای بیش ترین تاثیرات را در عملکردهای مطلوب شهرداری های شهر یزد داشته اند.

کلید واژه: عملکرد شهرداری ها، سنجش رضایتمندی، درآمدهای پایدار، خدمات شهری، مناطق شهر یزد

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.