ارزیابی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات درمانی در بیمارستان آموزشی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارزیابی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات درمانی در بیمارستان آموزشی دارای ۲۵ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارزیابی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات درمانی در بیمارستان آموزشی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارزیابی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات درمانی در بیمارستان آموزشی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارزیابی میزان رضایتمندی بیماران از خدمات درمانی در بیمارستان آموزشی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : اخلاق پزشکی

تعداد صفحات :۲۵

مقدمه: رضایتمندی بیماران از خدمات دریافتی شاخص مناسبی برای سنجش کیفیت خدمات و نحوه ارائه آن از نظر گیرندگان خدمت است. میزان رضایت بیماران منعکس کننده توانایی و قابلیت کادر درمانی و میزان رعایت حقوق بیمار است، لذا قدم اول کسب اطلاعات از نظرات و انتظارات بیماران است. مطالعه حاضر با هدف بررسی میزان رضایت بیماران بستری شده از نحوه ارائه خدمات درمانی در یکی از بیمارستان های آموزشی شهر در سال ۹۰- ۱۳۸۹ انجام شد.روش: این مطالعه یک مطالعه توصیفی- مقطعی است که با استفاده از روش تصادفی بر روی ۲۸۶ نفر از بیمار در حال ترخیص انجام شد. جمع آوری اطلاعات با پرسشنامه محقق ساخته دو قسمتی انجام شد که روایی پرسشنامه با روش صوری و محتوایی و پایای آن با روش آلفای کرونباخ کسب گردید. اطلاعات به کمک نرم افزار SPSS با ویرایش ۱۵ مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته ها: درصد رضایتمندی از کل خدمات ۲۲۰ نفر (۶۳.۹ درصد)، خدمات پزشکی ۲۱۰ نفر (۵۷.۶ درصد) و از خدمات پرستاری ۲۵۲ نفر (۷۲.۳ درصد) بود. بیشترین درصد رضایتمندی مربوط به ارائه آگاهی از سوالات و خواسته های بیمار و کم ترین میزان مربوط به رضایت از دسترسی به کادر درمانی در هنگام نیاز بود. اختلاف معنی داری بین درصد رضایتمندی از خدمات بالینی بر حسب سن، جنس و میزان تحصیلات وجود داشته است (P<0.001). درصد رضایتمندی افراد شاغل و افراد دارای بیمه نسبت به افراد فاقد بیمه بالاتر بود (P=0.001)نتیجه گیری: در مجموع درصد رضایتمندی بیماران از خدمات درمانی کاملا راضی بوده است. در ابعادی که کمبودها و نارضایتی وجود داشته باید با کارشناسی صحیح نواقص برطرف شود و عدم رضایت بیماران از این خدمات دریافتی می تواند بیانگر رعایت نشدن حقوقشان باشد.

کلید واژه: رضایت مندی، بیمار، بیمارستان آموزشی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.