بررسی شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز سال ۱۳۹۲


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز سال ۱۳۹۲ دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز سال ۱۳۹۲  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز سال ۱۳۹۲،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی شیراز سال ۱۳۹۲ :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : علوم پزشکی صدرا

تعداد صفحات :۱۶

مقدمه: توسعه پایدار نظام آموزش عالی که یک نظام پویا می باشد مستلزم رشد موزون، متناسب و متعادل هر دو بعد کمی و کیفی به موازات یکدیگر است. این مطالعه با هدف تعیین شکاف کیفیت خدمات آموزشی از دیدگاه دانشجویان در دانشگاه علوم پزشکی شیراز صورت گرفت.مواد و روش: در این مطالعه مقطعی، ۲۲۰ نفر از دانشجویان به صورت طبقه ای تصادفی در سال ۱۳۹۱ انتخاب شدند. داده ها از طریق پرسشنامه سروکوال جمع آوری گردید. پرسشنامه، شکاف کیفیت را در پنج بعد کیفیت خدمت شامل؛ ملموسات، اطمینان، تضمین، همدلی و پاسخگویی اندازه گیری کرد. داده ها با نرم افزار SPSS و به کارگیری آماره های توصیفی، آزمون های تی، زوجی، تی، مستقل و آنالیز واریانس یک طرفه تحلیل شد.یافته ها: بیشترین شکاف کیفیت در ابعاد تضمین (-۱.۷۲±۰.۹۱) و پاسخگویی (-۱.۷۲±۱.۰۲) و کمترین شکاف کیفیت مربوط به بعد ملموسات (-۱.۴۸±۰.۸۸) بود. در تمام ابعاد خدمات بین ادراکات و انتظارات تفاوت معنی داری وجود داشت (P<0.05). در مورد کیفیت کلی خدمات آموزشی ارائه شده، اکثریت دانشجویان(۲۱۱نفر، %۹۵.۹) قائل به وجود شکاف منفی کیفیت بودند. بحث و نتیجه گیری: نظر به آنکه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در پیشرفت یک کشور نقش حیاتی و قابل توجهی دارند، بنابراین تقویت کیفیت آموزش عالی موجبات پیشرفت هرچه بیشتر کشور را فراهم خواهد ساخت. پیشنهاد می شود برای کاهش این شکاف ها، کارگاه های آموزش نحوه خدمت به دانشجویان و برقراری ارتباط با آنان و نیز دوره های آموزشی شیوه های نوین آموزشی برای مدرسین برگزار شود، و فرهنگ مشتری مداری و دانشجو محوری نهادینه شود.

کلید واژه: شکاف کیفیت، خدمات آموزشی، سروکوال، ادراکات، انتظارات

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.