تاثیر چند رسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری درس لوحه نویسی فارسی


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر چند رسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری درس لوحه نویسی فارسی دارای ۲۷ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر چند رسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری درس لوحه نویسی فارسی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر چند رسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری درس لوحه نویسی فارسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر چند رسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری درس لوحه نویسی فارسی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : روان شناسی تربیتی (روانشناسی و علوم تربیتی)

تعداد صفحات :۲۷

پژوهش حاضر به منظور بررسی «تاثیر چند رسانه ای بر میزان یادگیری و یادداری درس لوحه نویسی فارسی» انجام گرفت. جامعه آماری این پژوهش عبارت است از: کلیه دانش آموزان پایه اول ابتدایی شهر تهران که در سال تحصیلی ۹۰-۸۹ مشغول به تحصیل بوده اند و از بین جامعه مذکور به منطقه یک به صورت تصادفی انتخاب و سپس نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای ۴۰ نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند که ۲۰ نفر در گروه آزمایش و ۲۰ نفر در گروه کنترل قرار گرفتند. روش انجام این پژوهش، شبه آزمایشی و طرح پژوهشی مورد استفاده، طرح پیش آزمون – پس آزمون با گروه کنترل بوده است. ابتدا محققان با استفاده از آزمون محقق ساخته از هر دو گروه پیش آزمون به عمل آورد؛ سپس در گروه آزمایش به آموزش لوحه نویسی با استفاده از چند رسانه ای محقق ساخته مبتنی براصول طراحی چند رسانه ای، پرداخته و در گروه کنترل معلم همان لوحه مورد نظر را با روش سنتی تدریس کرد. در پایان از هر دو گروه پس آزمون به عمل آمد. نتایج پژوهش دال بر افزایش یادگیری سمت شناسی، افزایش یادداری سمت شناسی، افزایش یادگیری مهارت هماهنگی چشم و دست، افزایش یادگیری تشخیص شکل لوحه در مقایسه با گروه کنترل است و در نهایت تاثیر چند رسانه ای را بر یادگیری تایید می کند؛ در حالی که آزمون فرضیه ها، افزایش یادداری هماهنگی چشم و دست، افزایش یادداری تشخیص شکل لوحه را تایید نمی کند. بر این اساس تاثیر چند رسانه ای بر یادداری تایید نشد. بنابراین چند رسانه ای ها می توانند بر یادگیری درس لوحه نویسی فارسی موثر باشند اما لزوما بر یادداری آن در دراز مدت تاثیری ندارند.

کلید واژه: یادگیری، یادداری، چندرسانه، لوحه نویسی فارسی، مهارت های سمت شناسی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.