سواد اطلاعاتی در دانشگاه افسری امام علی (ع) (مطالعه موردی)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 سواد اطلاعاتی در دانشگاه افسری امام علی (ع) (مطالعه موردی) دارای ۲۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد سواد اطلاعاتی در دانشگاه افسری امام علی (ع) (مطالعه موردی)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی سواد اطلاعاتی در دانشگاه افسری امام علی (ع) (مطالعه موردی)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن سواد اطلاعاتی در دانشگاه افسری امام علی (ع) (مطالعه موردی) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت نظامی

تعداد صفحات :۲۴

سواد اطلاعاتی به معنای داشتن توانایی در شناخت درست منابع اطلاعاتی، توانایی دسترسی موثر به آنها و توانایی استفاده هدفمند از منابع می باشد. داشتن سواد اطلاعاتی به معنای واقعی آن، می تواند به توانمندسازی فرماندهان، مدیران و استادان حوزه دفاع کمک شایانی نماید. این پژوهش به منظور بررسی وضعیت سواد اطلاعاتی فرماندهان، مدیران و استادان دانشگاه افسری امام علی (ع) و ارائه پیشنهادهایی برای ارتقای آن صورت گرفته است که از نظر نوع هدف، کاربردی است و از نظر نحوه گردآوری داده ها، توصیفی است و برای گردآوری اطلاعات از منابع کتابخانه ای (اینترنت، کتابخانه دانشگاهی، سایت های تخصصی) و پرسشنامه استفاده شده است. نوع جامعه مورد پژوهش فرماندهان، مدیران و استادان دانشگاه افسری امام علی(ع) است. در تجزیه و تحلیل داده ها نیز روش های آماری توصیفی و تحلیلی با استفاده از نرم افزار spssبه کار گرفته شده است. یافته های پژوهش نشان می دهد که جامعه پژوهش از نظر تشخیص نیاز اطلاعاتی با میانگین (%۶۵.۴۴)، دسترسی موثر و کارآمد به اطلاعات با میانگین (%۶۶.۰۵)، ارزیابی اطلاعات و کانال های اطلاعاتی با میانگین (%۶۷.۵۲)،، استفاده موثر از اطلاعات با میانگین نمره (%۵۹.۶۳)، رعایت مسائل حقوقی اطلاعات و شیوه های استناددهی با میانگین (%۵۹.۸۸) وضع نسبتا مطلوبی دارند. در مجموع سواد اطلاعاتی جامعه پژوهش با میانگین درصد (%۶۳.۵۸) و میانگین نمره ۳.۱۸ از ۵ نمره بالاتر از حد متوسط برآورد شد. با تحلیل های صورت گرفته از دانشگاه افسری امام علی (ع) و ماهیت فعالیت های این مجموعه و سطح سواد اطلاعاتی فرماندهان، مدیران و استادان آن می توان نتیجه گیری کرد که با فرهنگ سازی، ارائه سمینارها و کارگاه های آموزشی، تهیه جزوات آموزشی و گنجاندن دوره آموزشی سواد اطلاعاتی (نظری و عملی) در سرفصل سند استانداردهای مهارت و آموزشی مشاغل فرماندهان، مدیران و استادان سازمانی دانشگاه می توان گام بلندی برای ارتقای سواد اطلاعاتی آنها برداشت.

کلید واژه: اطلاعات، سواد اطلاعاتی، مهارت های سواد اطلاعاتی، استانداردهای سواد اطلاعاتی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.