هنجاریابی عملکرد روانی معنایی در افراد بزرگسال فارسی زبان


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۵۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 هنجاریابی عملکرد روانی معنایی در افراد بزرگسال فارسی زبان دارای ۱۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد هنجاریابی عملکرد روانی معنایی در افراد بزرگسال فارسی زبان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی هنجاریابی عملکرد روانی معنایی در افراد بزرگسال فارسی زبان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن هنجاریابی عملکرد روانی معنایی در افراد بزرگسال فارسی زبان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : توانبخشی نوین (journal of MODERN REHABILITATION)

تعداد صفحات :۱۲

زمینه و هدف: در برخی از اختلالات، دستیابی به واژه مورد نظر با اشکال مواجه می شود. شیوه های مختلفی جهت ارزیابی فرآیند نامیدن وجود دارد که یکی از آنها روانی کلام می باشد. از آن جا که تاکنون شاخصی برای ارزیابی و درمان این مقوله تعیین نشده است، لذا در پژوهش حاضر به هنجاریابی این توانمندی در افراد طبیعی ۶۹-۱۸ سال فارسی زبان پرداختیم.روش بررسی: این مطالعه از نوع مقطعی و تحلیلی می باشد که در آن ۵۴۰ فرد طبیعی ۶۹-۱۸ به ۴ گروه به لحاظ سنی (۳۰-۱۸، ۴۳-۳۱، ۵۶-۴۴ و ۶۹-۵۷) و به ۳ گروه به لحاظ تحصیلی (۸-۰، ۱۲-۹ و >12) تقسیم شدند. از افراد خواسته شد تا اسامی مربوط به دسته حیوانات و میوه ها را تا آن جایی که به یاد می آورند، هرکدام را به مدت ۶۰ ثانیه، نام ببرند. کلمات تولید شده توسط افرد ضبط و ثبت شدند تا با استفاده از روش ترویر(Troyer) و با استفاده از نرم افزار SPSS16 مورد تجزیه و تحلیل قرار بگیرند.یافته ها: یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که تفاوت میانگین عملکرد روانی معنایی (Semantic fluency)، میانگین اندازه خوشه(cluster) و میانگین تعدادانتقال (switch) در بین دو جنس معنادار نبوده است. اما میانگین عملکرد روانی معنایی (P=0.000) و میانگین تعداد انتقال (P=0.000) در بین گروه های تحصیلی معنادار بوده است. یافته مهم دیگر این بود که تفاوت میانگین عملکرد روانی معنایی (P=0.014)، میانگین تعداد انتقال (P=0.000) و میانگین اندازه خوشه (P=0.000) در بین گروه های سنی معنادار بود.نتیجه گیری: نتایج حاصل از این پژوهش نشان داد که عملکرد روانی معنایی و تعداد انتقال با افزایش میزان تحصیلات، افزایش و با افزایش سن، کاهش یافته است. میانگین اندازه خوشه نیز با افزایش سن افزایش یافته اما تحصیلات تاثیری بر آن نداشته است. جنسیت نیز در هیچ موردی تاثیر نداشته است. نتایج حاصل با نتایج سایر مقالات، همخوانی دارد و نتایج متفاوت در برخی از مقالات می تواند به علت تفاوت در تقسیم بندی گروه های سنی و تحصیلی باشد.

کلید واژه: نامیدن، روانی کلامی، روانی معنایی، هنجاریابی، بزرگسال، فارسی زبان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.