بررسی میزان تأثیر مداخله آموزشی بر ارتقاء رفتارهای پیشگیری کننده از HIV/AIDS در میان مردان معتاد


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی میزان تأثیر مداخله آموزشی بر ارتقاء رفتارهای پیشگیری کننده از HIV/AIDS در میان مردان معتاد دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی میزان تأثیر مداخله آموزشی بر ارتقاء رفتارهای پیشگیری کننده از HIV/AIDS در میان مردان معتاد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی میزان تأثیر مداخله آموزشی بر ارتقاء رفتارهای پیشگیری کننده از HIV/AIDS در میان مردان معتاد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی میزان تأثیر مداخله آموزشی بر ارتقاء رفتارهای پیشگیری کننده از HIV/AIDS در میان مردان معتاد :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پایش

تعداد صفحات :۱۰

معتادان به مواد مخدر از گروه های در معرض خطر HIV/AIDS بوده و آمیختگی اعتیاد با مشکلاتی نظیر فقر، کم سوادی، بیکاری و بی خانمانی این خطر را افزایش می دهد. پژوهش حاضر، یک مطالعه ای نیمه تجربی بود که با هدف تعیین میزان تأثیر مداخله آموزشی بر رفتارهای پیشگیری کننده از HIV/AIDS در میان معتادان مراجعه کننده به انجمن تولد دوباره زرندیه انجام گرفته شد. جامعه مورد پژوهش ۴۸ معتاد مرد بودند که به صورت سرشماری انتخاب شدند. ابزار گردآوری اطلاعات، پرسشنامه ای محقق ساخته بود که اعتبار آن به روش روایی محتوی، و اعتماد آن به روش آزمون ـ آزمون مجدد مورد تأیید قرار گرفت. پس از جمع آوری و تجزیه و تحلیل نتایج آزمون اولیه محتوای آموزشی تدوین و اجرا گردید. ۲ ماه بعد از مداخله آموزشی میزان آگاهی، نگرش و رفتار واحدهای پژوهش بررسی و با اطلاعات پیش آزمون مقایسه شد. یافته ها نشان داد که ۳۴ درصد از نمونه ها سابقه خالکوبی، ۳۲ درصد سابقه تماس جنسی خارج از حریم خانواده، و ۴۵ درصد سابقه استعمال مواد به روش تزریقی داشتند. هروئین و کراک به ترتیب با ۴۶ و ۴۴ درصد رایج ترین ماده مصرفی بودند. میانگین امتیازات آگاهی، نگرش، و رفتار واحدهای مورد پژوهش قبل از آموزش به ترتیب ۶.۷۵، ۶.۸۹ و ۳ بود که بعد از آموزش به ترتیب به ۱۱.۲۴، ۱۱.۵۳، و ۴.۷۸ ارتقاء یافت، ضمن اینکه بین میزان آگاهی، نگرش، و رفتارهای بهداشتی پیشگیری کننده افراد مورد مطالعه قبل و بعد از اجرای برنامه آموزشی تفاوت آماری معنی داری وجود داشت (P<0.001). مداخله آموزشی طراحی شده در ارتقای سطح آگاهی، تغییر یا ایجاد نگرش مثبت، و رفتارهای مناسب در افراد مورد مطالعه مؤثر بود.

کلید واژه: اعتیاد، HIV/AIDS، آموزش، آگاهی، نگرش، رفتار

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.