میزان تطابق برنامه های آموزشی بخش چشم دانشکده پزشکی شیراز با اولویت های آموزشی موردنیاز پزشک عمومی، مقاله کوتاه


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 میزان تطابق برنامه های آموزشی بخش چشم دانشکده پزشکی شیراز با اولویت های آموزشی موردنیاز پزشک عمومی، مقاله کوتاه دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد میزان تطابق برنامه های آموزشی بخش چشم دانشکده پزشکی شیراز با اولویت های آموزشی موردنیاز پزشک عمومی، مقاله کوتاه  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی میزان تطابق برنامه های آموزشی بخش چشم دانشکده پزشکی شیراز با اولویت های آموزشی موردنیاز پزشک عمومی، مقاله کوتاه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن میزان تطابق برنامه های آموزشی بخش چشم دانشکده پزشکی شیراز با اولویت های آموزشی موردنیاز پزشک عمومی، مقاله کوتاه :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : گام های توسعه در آموزش پزشکی

تعداد صفحات :۹

زمینه و هدف: گسترش روزافزون حجم و عمق دانش پزشکی، تعریف نقش و رسالت های جدید برای پزشکان عمومی و محدودبت منابع و زمان در آموزش پزشکی، اهمیت رعایت اولویت های آموزشی را به ویژه در آموزش پزشک عمومی روشن می سازد. هدف از مطالعه، بررسی میزان تطابق برنامه آموزشی بخش چشم دانشکده پزشکی شیراز با اولویت های آموزشی موردنیاز پزشک عمومی بود.روش کار: این پایان نامه به بررسی دو بعد آموزش نظری چشم پزشکی یعنی کلاس های نظری و آزمون های پایان بخش پرداخت. ابتدا جزء مورد بحث بیماری مطرح شده در کلاس یا سوال تعیین و سپس درجه اولویت آن از A تا D بر اساس مطالعه جامعی که در دانشگاه شهید بهشتی انجام شده بود، تعیین شد. سپس مجموع اولویت های A تا D محاسبه و میزان تطابق نتایج به دست آمده با اولویت های مورد انتظار، از طریق آزمون Chi-sguare و با نرم افزار SPSSتعیین گردید.یافته ها: در هر دو بخش کلاس ها و آزمون ها تفاوت قابل توجهی بین موارد ارایه شده به دانشجویان و اولویت های مورد انتظار مشاهده شد؛ به گونه ای که بعضی از اولویت های ضروری کمتر آموزش داده می شدند یا برعکس بعضی از مواردی که اولویت نداشتند، مورد تاکید قرار می گرفتند (P<0.05).نتیجه گیری: نتایج مطالعه نشان داد که در برخی موارد به اولویت های A کمتر و به اولویت های B،C و D بیشتر از حد مورد انتظار پرداخته شده است. با توجه به این که تعیین اولویت ها بر اساس مطالعه جامع و کاملی در دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی صورت گرفته است که مورد تایید استادان دانشگاه شیراز نیز بود، نیاز به بازنگری در آموزش اولویت ها وجود دارد.

کلید واژه: آموزش پزشکی، اولویت های آموزشی، برنامه آموزشی، آموزش چشم پزشکی، ارزشیابی دانشجویان پزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.