عنوان فارسی: قاعده فقهی، حقوقی انصاف (عنوان عربی: قاعده الانصاف، فقها و حقوقا)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 عنوان فارسی: قاعده فقهی، حقوقی انصاف (عنوان عربی: قاعده الانصاف، فقها و حقوقا) دارای ۳۴ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد عنوان فارسی: قاعده فقهی، حقوقی انصاف (عنوان عربی: قاعده الانصاف، فقها و حقوقا)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی عنوان فارسی: قاعده فقهی، حقوقی انصاف (عنوان عربی: قاعده الانصاف، فقها و حقوقا)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن عنوان فارسی: قاعده فقهی، حقوقی انصاف (عنوان عربی: قاعده الانصاف، فقها و حقوقا) :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش های فقه و حقوق اسلامی (فقه و مبانی حقوق اسلامی)

تعداد صفحات :۳۴

چکیده فارسی:انصاف صرف نظر این که یک قاعده فقهی باشد، به دو معنا است: یکی برابری و دیگری حکم وجدان و اخلاق در یک مورد. انصاف با مفاهیم عدالت، استحسان، مصالح مرسله متفاوت است و از مواردی است که وجود آن دارای حسن ذاتی و عدم آن دارای قبح ذاتی است. قاعده انصاف را می توان با استناد به آیات، سنت، اعم از روایات و افعال معصومین، و بنا عقلا به اثبات رساند، همچنین موارد متعددی از کاربرد این قاعده در زندگی معصومین و قضاوت های ایشان به چشم می خورد. تفاوت این قاعده با قاعده عدل و انصاف که توسط برخی فقها به کار رفته است، در این است که قاعده عدل و انصاف به معنای تنصیف است و کاربرد آن در مورد تقسیم اموالی است که در مورد مالکیت و میزان آن بین دو یا چند نفر، اختلاف وجود دارد اما قاعده انصاف که مقصود این تحقیق است، به معنای مدنظر قراردادن شرایط و اوضاع و احوال قضیه و دخیل کردن آنها در دادن رای مقتضی است. انصاف در نظام های حقوقی رومی ژرمنی و کامن لا مفهومی است که از گذشته وارد این نظام ها شده و به معنای رای بر مبنای وجدان قاضی است. در نظام کامن لا انصاف یکی از منابع حقوق به شمار می رود؛ با این حال، انصاف در حقوق ایران به عنوان یک قاعده بیان نشده و برخی حقوقدانان آن را به عنوان یک منبع حقوق که نانوشته است، مطرح نموده اند. از طرفی این مفهوم ویژگی های یک قاعده حقوقی را نیز داراست و موارد کاربرد متعددی در حقوق دارد، لذا می تواند یک قاعده حقوقی نیز باشد.

چکیده عربی:للانصاف معنی فقهی، و أیضا له معنیان، الاول المساواه و الثانی الوجدان و الاخلاق. یتفاوت مصطلح الانصاف بجانب المصطلحات الاخری کالعداله و الاستحسان و المصالح المرسله. و هو من أمور، وجودها حسن ذاتی و عدمها قبح ذاتی. یمکن الاثبات للانصاف بالآیات الکریمه و السنه من الروایات و أفعال المعصومین و بناء العقلاء، کما یلاحظ الانصاف فی حیاه الأئمه المعصومین و قضاوتهم ایضا. هناک فرق خاص و بین العدل و بین الانصاف هو ان الانصاف بمعنی التنصیف عند تقسیم الأموال عند اختلاف الشخصیین او اکثر. والانصاف أمر ورد منذ القدیم فی الأنظمه الحقوقیه للروم و الالمان و کامن لا، و القصد منه هو رأی القاضی علی الوجدان فقط و عند کامن لا، من المصادر الحقوقیه. علی ای حال لم یدخل الانصاف فی النظام الحقوقی الا یرانی کقاعده بل طرحها بعض الحقوقیین کمصدر حقوقی غیر مکتوب. و لها خصائص قاعده حقوقیه أیضا و تستعمل مصادیقها المتعدده، فتصح تسمیتها قاعده حقوقیه.

کلید واژه: کلیدواژه فارسی: انصاف،قاعده فقهی انصاف، قاعده حقوقی انصاف، عدالت، قاعده عدل و انصاف (کلیدواژه عربی: الانصاف، القاعده الفقهیه، القاعده الحقوقیه، العداله، قاعده العدل و الانصاف)

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.