بررسی تاثیر رویکرد گروه همسالان بر آگاهی و عملکرد دختران نوجوان پیرامون سلامت روان


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر رویکرد گروه همسالان بر آگاهی و عملکرد دختران نوجوان پیرامون سلامت روان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر رویکرد گروه همسالان بر آگاهی و عملکرد دختران نوجوان پیرامون سلامت روان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر رویکرد گروه همسالان بر آگاهی و عملکرد دختران نوجوان پیرامون سلامت روان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر رویکرد گروه همسالان بر آگاهی و عملکرد دختران نوجوان پیرامون سلامت روان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طلوع بهداشت

تعداد صفحات :۱۸

سابقه و اهداف: بلوغ از مهمترین دوره‌ هاى زندگى است که از نظر فیزیولوژیکی، فیزیکی، و روانى تحولات بسیار عمیقى در فرد ایجاد می شود و باعث بهم خوردن نظم جسمانى و روانى نوجوان می گردد. از نظر بهداشت روانی، شناخت این تحولات به‌ خصوص در آن قسمت ‌ها که تغییرات چشمگیر در رفتار و کردار نوجوانان آشکار مى ‌گردد پراهمیت است. از عوامل مهم در شکل ‌گیری رفتارها، افکار، نگرش ‌ها، احساسات، آرزوها و به ‌طور کلی شخصیت نوجوانان، ارتباط با دوستان و همسالان است. آموزش همسالان به منظور افزایش دانش، تغییر نگرش، باور‌ها و رفتار‌ها در سطح فردی، گروهی یا سطوح اجتماعی به کار گرفته می ‌شود. می توان با برنامه های متناسب با نیازهای نوجوانان و با شیوه های نوین آموزشی مانند رویکرد گروه همسالان از بسیاری از مشکلات دوران بلوغ پیشگیری کرد. در این مطالعه به بررسی تاثیر آموزش با رویکرد گروه همسالان بر سلامت روان دختران در دوران بلوغ پرداخته شده است.روش بررسی: در این مطالعه نیمه تجربی ۱۰۰ نفر از دانش آموزان دختر مقطع راهنمایی شهر تهران در دو گروه ۵۰ تایی آزمایش و شاهد مورد بررسی قرار گرفتند. روش نمونه گیری بصورت تصادفی بود. مداخله با استفاده از رویکرد گروه همسالان انجام گرفت. بعد از گذشت یک ماه و نیم میزان آگاهی و عملکرد از طریق پس آزمون سنجیده و با پیش آزمون در دو گروه مقایسه گردید. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های آماری کای اسکوئر، تی مستقل و تی زوج استفاده شد.یافته ها: میانگین نمرات آگاهی و عملکرد دختران مبتنی بر رویکرد گروه همسالان به ترتیب از ۲۷.۳۳±۳.۴۴ به ۶۳.۶±۲.۷۲ و ۴۷.۷۳±۴.۲۹ به ۸۸.۵۳±۲.۶۳ افزایش یافت (P<0.001) ولی در گروه شاهد تفاوت معنی داری دیده نشد.نتیجه گیری: با توجه به نتایج مطالعه مشارکت فعال آموزش گیرندگان و افراد درگیر در موضوع باعث افزایش اثربخشی آموزش ها با محتوای سلامت بلوغ افراد می شود. بنابراین طراحی برنامه های آموزشی منظم با شیوه های مشارکتی و مبتنی بر جامعه هدف مانند رویکرد گروه همسالان به خصوص در مدارس جهت ارتقای سلامت روانی لازم است.

کلید واژه: سلامت روان، آموزش همسالان، بلوغ، دختر

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.