بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر فرایند تعلیم و تربیت از دیدگاه دانشجویان دانشگاه یزد


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر فرایند تعلیم و تربیت از دیدگاه دانشجویان دانشگاه یزد دارای ۱۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر فرایند تعلیم و تربیت از دیدگاه دانشجویان دانشگاه یزد  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر فرایند تعلیم و تربیت از دیدگاه دانشجویان دانشگاه یزد،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی تاثیر فناوری اطلاعات و ارتباطات بر فرایند تعلیم و تربیت از دیدگاه دانشجویان دانشگاه یزد :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : طلوع بهداشت

تعداد صفحات :۱۶

سابقه واهداف: نظام آموزش عالی به عنوان متولی اصلی در بخشهای آموزشی و پژوهشی و در راستای تعلیم و تربیت نیروهای متخصص و کارآمد هر کشور نقش داشته که با تاثیرپذیری از فناوریهای اطلاعات و ارتباطات نوین موجب ارتقاء سطح دانش عمومی و مهارت متخصصان در همه سطوح می گردد. و در نهایت تاثیرات عمیقی بر زندگی انسانها داشته است که مهمترین و عمیق ترین این تاثیرات در زمینه های آموزش و یادگیری و به عبارتی تعلیم و تربیت می باشد.روش بررسی: پژوهش حاضر از نوع توصیفی- تحلیلی مقطعی می باشد و بر روی ۴۰۶ نفر از دانشجویان دانشگاه یزد که به روش تصادفی طبقه ای انتخاب شده اند انجام گردید. ابزار جمع آوری داده ها پرسسشنامه محقق ساخته بود که روایی پرسشنامه توسط متخصصین مربوطه تائید و پایایی آن با استفاده از ضریب آلفای کرونباخ ۸۲.۷ درصد محاسبه گردید. پس از گردآوری داده ها با استفاده از نرم افزار spss. به منظور توصیف داده ها از شاخص های فراوانی، درصد، میانگین و انحراف معیار و برای آزمون فرضیه ها از آزمون های تی تست، Anova یک طرفه، کای اسکوار و آزمون همبستگی پیرسون استفاده گردید.یافته ها: پس از تجزیه و تحلیل داده ها مشخص گردید که ۳۹.۲ درصد دانشجویان کمتر از یک ساعت و ۶۰.۸ درصد بیشتر از یک ساعت در روز از تلویزیون استفاده می کنند و ۵۸.۷ درصد کمتر از یک ساعت و ۴۱.۳ درصد بیشتراز یک ساعت در روز از اینترنت استفاده نمودند. از دیدگاه آنان اعتیادآورترین وسایل ارتباط جمعی به ترتیب اینترنت، تلفن همراه، ماهواره، تلویزیون، کتاب و رادیو بیان گردید. همچنین بین استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات با رشد تعلیم و تربیت در دانشجویان رابطه معناداری وجود دارد (p<0.001). و بین هیچکدام از متغیرهای دموگرافیک (سن، جنس، وضعیت تاهل، شغل پدر، شغل مادر، محل سکونت و گروه تحصیلی) با استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات رابطه معناداری وجود ندارد.نتیجه گیری: در این مطالعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و وسائل ارتباط جمعی بر تعلیم و تربیت تاثیرگذاری بسیار بالایی داشته که نهایتا در روابط اجتماعی آحاد جامعه تاثیر گذاشته و امکان یادگیری را به صورت مستقل افزایش می دهد.لذا با بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات از ابزاری که قبلا برای جمع آوری و ذخیره دانش استفاده می شد به وسیله ای برای تولید دانش تغییر کرده و موجب پیدایش محیط دانش گرا می گردد. که خود فرایند تدریس و یادگیری را تسهیل و درنتیجه موجب رشد تعلیم و تربیت افراد می شود.

کلید واژه: فناوری اطلاعات و ارتباطات، تعلیم و تربیت، دانشجویان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.