ارائه عملی درس آناتومی به عنوان پیش سازمان دهنده برای تدریس تئوری: اثربخشی در تسهیل یادگیری دانشجویان دندانپزشکی


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
7 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارائه عملی درس آناتومی به عنوان پیش سازمان دهنده برای تدریس تئوری: اثربخشی در تسهیل یادگیری دانشجویان دندانپزشکی دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارائه عملی درس آناتومی به عنوان پیش سازمان دهنده برای تدریس تئوری: اثربخشی در تسهیل یادگیری دانشجویان دندانپزشکی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارائه عملی درس آناتومی به عنوان پیش سازمان دهنده برای تدریس تئوری: اثربخشی در تسهیل یادگیری دانشجویان دندانپزشکی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارائه عملی درس آناتومی به عنوان پیش سازمان دهنده برای تدریس تئوری: اثربخشی در تسهیل یادگیری دانشجویان دندانپزشکی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله ایرانی آموزش در علوم پزشکی

تعداد صفحات :۹

مقدمه: امروزه روش های متفاوتی جهت تسهیل در یادگیری آناتومی مطرح می شود که یکی از این روش ها اجرای کلاس درس عملی قبل از نظری می باشد. در این تحقیق تاثیر تدریس عملی درس آناتومی قبل از تدریس نظری در تسهیل یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان داندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل، در مقایسه با روش سنتی بررسی شده است.روش ها: تعداد ۳۸ نفر دانشجوی سال اول دندانپزشکی ورودی ۱۳۸۸ دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی بابل در نیمه اول سال تحصیلی، به منظور تدریس درس آناتومی سر و گردن به آنان، به طور تصادفی به سه گروه تقسیم شدند، به طوری که برای یک گروه با روش جدید (تعداد ۱۳ نفر) و دو گروه با روش سنتی (تعداد ۱۳ و ۱۲ نفر) تدریس شد. پس از پایان آزمون میان ترم در هر دو گروه، ادامه درس آناتومی به صورت سنتی تدریس شد. سپس میانگین نمرات آزمون میان ترم دانشجویان گروه تجربی با گروه های شاهد مقایسه شد. در پایان ترم پرسشنامه ای شامل سوالات نگرشی به دانشجویان گروه تجربی داده شد تا نگرش آنها در مورد دو روش سنتی و جدید در ایجاد تسهیل در پیشرفت یادگیری آناتومی بررسی شود. اطلاعات با آمار توصیفی و آزمون آماری t زوج مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.نتایج: اختلاف آماری معناداری بین میانگین نمرات آزمون میان ترم در دو گروه تجربی و شاهد، مشاهده نشد (P<0.05). بررسی نظرات دانشجویان در مورد دو روش آموزشی، بیانگر این بود که روش آموزش عملی قبل از تئوری باعث ایجاد احساس بهتر (۶۹.۲ درصد) نسبت به درس آناتومی و تسهیل در درک عمیق تر (۹۲.۳ درصد) و یاد گیری بیشتری می شود (۸۴.۶ درصد).نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه کنونی به نظر می رسد علی رغم نبودن اختلاف معنادار در میانگین نمرات دانشجویان آموزش داده شده با دو روش مختلف، دانشجویان نگرش بهتری نسبت به روش آموزش آناتومی عملی قبل از آموزش نظری در مقایسه با روش سنتی داشته اند. بنابراین می توان پیشنهاد کرد که کلاس عملی آناتومی قبل از کلاس نظری آن ارائه شود.

کلید واژه: آناتومی، تدریس نظری، تدریس عملی، یادگیری، دانشجویان دندانپزشکی

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.