مقاله علل و شدت آسیب های وارده منجر به فوت در مصدومین کالبدشکافی شده ناشی از حوادث رانندگی


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله علل و شدت آسیب های وارده منجر به فوت در مصدومین کالبدشکافی شده ناشی از حوادث رانندگی دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله علل و شدت آسیب های وارده منجر به فوت در مصدومین کالبدشکافی شده ناشی از حوادث رانندگی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله علل و شدت آسیب های وارده منجر به فوت در مصدومین کالبدشکافی شده ناشی از حوادث رانندگی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله علل و شدت آسیب های وارده منجر به فوت در مصدومین کالبدشکافی شده ناشی از حوادث رانندگی :

مقاله علل و شدت آسیب های وارده منجر به فوت در مصدومین کالبدشکافی شده ناشی از حوادث رانندگی که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در زمستان ۱۳۸۸ در مجله دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید صدوقی یزد از صفحه ۳۵۸ تا ۳۶۴ منتشر شده است.
نام: علل و شدت آسیب های وارده منجر به فوت در مصدومین کالبدشکافی شده ناشی از حوادث رانندگی
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله کالبد شکافی
مقاله حوادث رانندگی
مقاله شاخص شدت آسیب

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
مقدمه: در طی این مطالعه گذشته نگر، تصمیم گرفته شد تا بر اساس گزارشات کالبدشکافی مرکز پزشکی قانونی یزد، شدت آسیبهای وارده را در بیماران فوتی به علت صدمات ناشی از حوادث وسایل نقلیه بررسی کنیم.
روش بررسی: تعداد ۲۵۱ مجروح فوتی به علت صدمات ناشی از تصادفات رانندگی طی سال های ۸۶- ۱۳۸۳ که جهت انجام کالبدشکافی به مرکز پزشکی قانونی یزد ارجاع داده شده بودند، به طور سرشماری وارد مطالعه شدند. متغیرهای مورد بررسی شامل جنس، سرنشین بودن یا عابر پیاده، نوع وسیله نقلیه (موتور سیکلت، سواری، اتوبوس و مینی بوس)، سطح هوشیاری بیمار، اقدامات احیاء قلبی- ریوی انجام شده جهت بیمار (CPR) و بستری در بخش مراقبت های ویژه (ICU) بود. جهت بررسی شدت آسیب های وارده به هر بیمار نیز از شاخص Injury Severity Sore (ISS) استفاده شد.
نتایج: تعداد ۲۰۲ نفر از بیماران فوتی مرد (۵/۸۰%) و ۴۹ نفر زن (۵/۱۹%) بودند. میانگین سن بیماران ۱/۳۴ سال بود(حد اقل ۱ و حد اکثر ۸۹ سال). تصادفات رانندگی به علت برخورد خودرو یا موتور سیکلت با عابر پیاده با فراوانی ۱۰۰ مورد (۸/۳۹%) بیشترین علت ایجاد تروما محسوب می شود. آسیب های ناحیه سر با فراوانی ۲۲۰ مورد (۶/۸۷%) و سپس ناحیه صورت با فراوانی ۱۶۹ مورد (۳/۶۷%) بیشترین نواحی صدمه دیده در این بیماران به حساب می آیند. میانگین (± انحراف معیار) نمره
ISS بیماران ، (۴/۱۰ ±) ۲/۲۳ بود. بر اساس نتایج کالبدشکافی، شایع ترین علت مرگ ضربه مغزی با فراوانی ۱۴۶ مورد (۱/۵۸%) تشخیص داده شد.
نتیجه گیری: آگاهی دادن عموم مردم جهت پیشگیری از وقوع تصادفات رانندگی می بایست از اهمیت ویژه ای برخوردار شود، همچنین با توجه به شیوع بالای آسیب مغزی و عوارض مرتبط با شکستگی جمجمه، در دسترس بودن جراح مغز و اعصاب و تکمیل تجهیزات تصویربرداری اورژانس های تروما می توانند نقش موثری در کاهش مرگ و میر حاصل از تصادفات رانندگی داشته باشند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.