رابطه بین جو عاطفی خانواده و خلاقیت دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم دبستان شهر اصفهان


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه بین جو عاطفی خانواده و خلاقیت دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم دبستان شهر اصفهان دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه بین جو عاطفی خانواده و خلاقیت دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم دبستان شهر اصفهان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه بین جو عاطفی خانواده و خلاقیت دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم دبستان شهر اصفهان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه بین جو عاطفی خانواده و خلاقیت دانش آموزان کلاس چهارم و پنجم دبستان شهر اصفهان :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : دانش و پژوهش در روان شناسی کاربردی

تعداد صفحات :۱۸

این تحقیق با هدف بررسی رابطه جو عاطفی خانواده و خلاقیت دانش آموزان (دختر و پسر) چهارم و پنجم دبستان شهر اصفهان در سال تحصیلی ۸۵-۱۳۸۴ انجام گردید. روش مورد استفاده همبستگی بود، لذا برای انتخاب گروههای نمونه، به طریق تصادفی ساده، ۹۰ دانش آموز دختر و ۹۰ دانش آموز پسر انتخاب شدند. برای سنجش خلاقیت دانش آموزان از آزمون تداعی لغات محقق ساخته (میرلوحی، مولوی) و برای سنجش عملکرد خانواده از آزمون مقیاس عملکرد خانواده استفاده شد. روایی و پایایی آزمون مقیاس عملکرد خانواده قبلا به دست آمده بود (۰.۸۳=a). همچنین پایایی آزمون تداعی لغات در این پژوهش محاسبه گردید (۰.۷۹=a) و پاسخ ها بر اساس نظریات تارنس نمره گذاری شد (روایی محتوایی). پرسشنامه جمعیت شناختی نیز شامل معدل، شغل والدین، تعداد فرزندان، ترتیب تولد و نوع و فضای منزل بود. مقیاس عملکرد خانواده ۷ زیرمقیاس داشت: ارتباط، نقش ها، حل مساله، پاسخ دهی عاطفی، مشارکت عاطفی، عملکرد کلی و نظارت بر رفتار.نتایج نشان داد که بین خلاقیت دانش آموزان با پاسخدهی عاطفی و مشارکت عاطفی رابطه معناداری وجود دارد (p<0.05). بین خلاقیت و سایر زیرمقیاس های جو عاطفی خانواده رابطه معناداری وجود نداشت. همچنین خلاقیت در دختران به طور معناداری بیشتر از خلاقیت در پسران بود (p<0.05). از متغیرهای جمعیت شناختی، متغیر معدل با خلاقیت رابطه معناداری داشت (p<0.01). بین سایر متغیرهای فضای منزل، نوع منزل، شغل پدر و مادر، تعداد اعضای خانواده، ترتیب تولد با خلاقیت رابطه معناداری مشاهده نگردید.

کلید واژه: جو عاطفی خانواده، خلاقیت، عملکرد خانواده

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.