مقاله اثر گیرنده های آدرنرژیک آلفا-۲ هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55 212-2


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله اثر گیرنده های آدرنرژیک آلفا-۲ هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55 212-2 دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله اثر گیرنده های آدرنرژیک آلفا-۲ هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55 212-2  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله اثر گیرنده های آدرنرژیک آلفا-۲ هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55 212-2،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله اثر گیرنده های آدرنرژیک آلفا-۲ هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55 212-2 :

مقاله اثر گیرنده های آدرنرژیک آلفا-۲ هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55 212-2 که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز ۱۳۸۹ در مجله دانشگاه علوم پزشکی قم از صفحه ۲۹ تا ۳۶ منتشر شده است.
نام: اثر گیرنده های آدرنرژیک آلفا-۲ هیپوکامپ پشتی بر یادگیری وابسته به وضعیت القا شده با WIN55,212-2
این مقاله دارای ۸ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله کلونیدین
مقاله یوهمبین
مقاله WIN55,212-2
مقاله هیپوکامپ پشتی
مقاله یادگیری

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: کانابینوئیدها جزء داروهای مقلد حالات روانی می باشند که اثرات متنوعی را در بسیاری از گونه ها ایجاد می کنند. در این مطالعه، اثر تزریق دوطرفه داروهای آدرنرژیک آلفا-۲ به داخل CA1 موش های صحرایی نر بر روی یادگیری وابسته به وضعیت WIN55,212-2 مورد بررسی قرار گرفت.
روش بررسی: در این مطالعه تجربی از موش صحرایی نر نژاد ویستار با وزن تقریبی۲۵۰-۲۰۰ گرم استفاده شد. کانول گذاری دوطرفه در ناحیه CA1 هیپوکامپ پشتی انجام گردید، و موش ها در دستگاه یادگیری اجتنابی مدلStep-Down آموزش داده شدند. ۲۴ ساعت بعد از آموزش در روز آزمون تاخیر حیوانات در پایین آمدن از سکو اندازه گیری شد.
یافته ها: تزریق پس از آموزشWIN55,212-2 ، (۰۲۵، ۰۵ میکروگرم به ازای هر موش) به CA1 باعث تخریب حافظه شد. فراموشی القا شده با تزریق بعد از آموزش WIN55,212-2 (0.5 میکروگرم به ازای هر موش) با تزریق همان مقدار WIN55,212-2 قبل از آزمون اصلاح گردید، که به این حالت یادگیری وابسته به وضعیت گفته می شود. تزریق پیش از آزمون کلونیدین (۰۵، ۰۷۵ میکروگرم به ازای هر موش) به ناحیه CA1 باعث بهبود حافظه تخریب شده با تزریق پس از آموزش WIN55,212-2 (0.5 میکروگرم به ازای هر موش) شد، در صورتی که تزریق یوهمبین (۱ میکروگرم به ازای هر موش) ۲ دقیقه قبل از WIN55,212-2 (0.5 میکروگرم به ازای هر موش) روز آزمون، یادگیری وابسته به وضعیت WIN55,212-2 را مهار کرد.
نتیجه گیری: نتایج این مطالعه نشان داد که گیرنده های آدرنرژیک آلفا-۲ هیپوکامپ پشتی، نقش مهمی در فراموشی القا شده با WIN55,212-2 و یادگیری وابسته به وضعیت WIN55,212-2 دارند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.