رابطه شناخت عدالت و رفتارهای مشتری مداری در پرستاران


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه شناخت عدالت و رفتارهای مشتری مداری در پرستاران دارای ۱۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه شناخت عدالت و رفتارهای مشتری مداری در پرستاران  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه شناخت عدالت و رفتارهای مشتری مداری در پرستاران،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه شناخت عدالت و رفتارهای مشتری مداری در پرستاران :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مدیریت سلامت

تعداد صفحات :۱۳

مقدمه: یکی از عوامل موثر بر رفتار پرستاران نسبت به بیماران و مراجعان، شناخت آنان از رعایت عدالت در توزیع حقوق، امکانات، مزایا و پاداش در کنار رعایت انصاف و عدل در تصمیم گیری است. هدف پژوهش حاضر تعیین رابطه بین عدالت توزیعی و عدالت رویه ای ادراک شده با رفتار مشتری مداری در پرستاران بود.روش بررسی: این پژوهش از نوع همبستگی- مقطعی (تحلیل مسیر) است. جامعه آماری پژوهش را کلیه پرستاران زن و مرد شاغل در بیمارستان ها و مراکز درمانی تحت نظر دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در سال ۱۳۸۷ (بهار و تابستان) تشکیل می دهند. نمونه آماری شامل ۴۷۸ پرستار است که با نمونه گیری تصادفی ساده برای پاسخگویی به پرسشنامه های پژوهش انتخاب شدند. ابزارهای گردآوری اطلاعات شامل سه پرسشنامه بود. پس از ترجمه و بررسی روایی و پایایی پرسشنامه های پژوهش؛ از دو پرسشنامه برای سنجش توزیع عدالت و رویه های ادراک شده؛ و از یک پرسشنامه برای سنجش رفتار مشتری مداری در پرستاران استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده ها در دو سطح توصیفی (فراوانی ، درصد فراوانی ، میانگین و انحراف معیار) و استنباطی (آزمون ضریب همبستگی پیرسون و تحلیل مسیر) با استفاده از نرم افزار SPSS صورت گرفت.یافته ها: ادراک پرستاران از عدالت توزیعی و عدالت رویه ای در بیمارستان های محل کارشان در حد ضعیف و تمایل به رفتاری مشتری مداری در بین آن ها پایین تر از متوسط بود. یافته های دیگر حاکی از آن بود که بین عدالت توزیعی ادراک شده و عدالت رویه ای ادراک شده با رفتار مشتری مداری در بین پرستاران همبستگی مثبت و معنادار وجود دارد. بین عدالت توزیعی و رویه ای ادراک شده نیز رابطه مثبت و معنادار وجود دارد. سایر یافته ها حاکی از آن بود که فقط عدالت توزیعی ادراک شده قادر به تاثیر مستقیم بر رفتار مشتری مداری در بین پرستاران است و عدالت رویه ای ادراک شده تاثیر خود بر رفتار مشتری مداری را از طریق عدالت توزیعی ادراک شده اعمال می نماید.نتیجه گیری: پرستاران بیمارستان ها در درجه نخست برای رفتار های خود در مقابل مشتریان و مراجعان تحت تاثیر رعایت عدالت و انصاف در تخصیص حقوق ، پاداش و امکانات و همچنین تعیین برنامه کاری منصفانه برای خودشان از طرف بیمارستان قرار دارند. از طرف دیگر وقتی پرستاران احساس نمایند که رویه ها و روش های تصمیم گیری در مورد آنان و شرایطشان منصفانه و عادلانه است ، شناخت شان از رعایت عدالت در تخصیص پیامدها (عدالت توزیعی) بالا می رود و با بیماران و مراجعان رفتارهای بهتری دارند.

کلید واژه: عدالت توزیعی، عدالت رویه‌ ای، مشتری‌ مداری، پرستاران

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.