مقاله بکارگیری شیوه Service Learning در آموزش دانشجویان پرستاری در عرصه بهداشت


در حال بارگذاری
15 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله بکارگیری شیوه Service Learning در آموزش دانشجویان پرستاری در عرصه بهداشت دارای ۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله بکارگیری شیوه Service Learning در آموزش دانشجویان پرستاری در عرصه بهداشت  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله بکارگیری شیوه Service Learning در آموزش دانشجویان پرستاری در عرصه بهداشت،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله بکارگیری شیوه Service Learning در آموزش دانشجویان پرستاری در عرصه بهداشت :

مقاله بکارگیری شیوه Service Learning در آموزش دانشجویان پرستاری در عرصه بهداشت که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در پاییز و زمستان ۱۳۸۹ در گام های توسعه در آموزش پزشکی از صفحه ۱۳۴ تا ۱۴۰ منتشر شده است.
نام: بکارگیری شیوه Service Learning در آموزش دانشجویان پرستاری در عرصه بهداشت
این مقاله دارای ۷ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله Service Learning
مقاله عرصه بهداشت
مقاله دانشجوی پرستاری

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
زمینه و هدف: مهمترین هدف هر رویکرد آموزشی ارتقای سطح دانش و نگرش یادگیرنده است. بی شک شیوه های آموزشی نظیر یادگیری حین خدمت به شیوه های دیگر ارجحیت دارند. هدف از مطالعه حاضر تعیین تاثیر شیوه یادگیری همزمان با ارایه خدمت، بر آگاهی و نگرش دانشجویان در زمینه ایدز می باشد.
روش کار: در یک مطالعه نیمه تجربی، ۳۴ نفر از دانشجویان پرستاری در نیم سال دوم سال تحصیلی ۸۸ ۱۳۸۷ از طریق نمونه گیری به شیوه سرشماری انتخاب و بطور تصادفی به دو گروه مداخله و کنترل تقسیم شدند. برای گروه کنترل روش آموزشی مرسوم و جهت گروه مداخله از فرایند آموزشی Service Learning استفاده شد. دانش و نگرش دانشجویان و گروه هدف، (شامل ۵۱ نفر از پرستاران شاغل)، قبل و بعد از اجرای فرایند آموزشی، ارزیابی و میزان دستیابی دانشجویان به اهداف تعیین شده، مشخص شد. داده ها با استفاده از شاخص های آمار توصیفی و آزمون t زوجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. سطح معنی داری ۰۵/۰ در نظر گرفته شد.
یافته ها: نمره پس آزمون آگاهی و نگرش دانشجویان گروه مداخله، بطور معنی داری بیش از میانگین نمره آگاهی و نگرش گروه کنترل بود (p<0.05). همچنین میانگین نمره آگاهی گروه هدف قبل و بعد از مداخله تفاوت معنی داری نشان داد (p<0.05). میانگین نمره نگرش این گروه قبل و بعد از مداخله تفاوت نداشت (p<0.05).
نتیجه گیری: یادگیری به شیوه Service Learning، در افزایش آگاهی و تغییر نگرش دانشجویان موثرتر از شیوه های مرسوم می باشد. بر اساس یافته های این پژوهش پیشنهاد می شود مطالعاتی در مورد مشکلات اجرایی این روش درکشور انجام شود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.