بررسی رضایت بیماران از خدمات ارایه شده در بیمارستانهای شهر ایلام


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
1 بازدید
۵۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رضایت بیماران از خدمات ارایه شده در بیمارستانهای شهر ایلام دارای ۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رضایت بیماران از خدمات ارایه شده در بیمارستانهای شهر ایلام  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رضایت بیماران از خدمات ارایه شده در بیمارستانهای شهر ایلام،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رضایت بیماران از خدمات ارایه شده در بیمارستانهای شهر ایلام :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله علمی دانشگاه علوم پزشکی ایلام

تعداد صفحات :۹

مقدمه: کنترل و ارزیابی خدمات درمانی اولین گام در ارایه صحیح خدمات بوده و بیمارستان بعنوان مهمترین سازمان درمانی در کشور نیازمند بیشترین ارزیابی هاست. این مطالعه با هدف تعیین میزان رضایتمندی بیماران بستری شده در بیمارستانهای شهر ایلام در سال ۸۱ انجام گرفت. مواد و روشها: در این پژوهش توصیفی مقطعی ۱۶۴ بیمار بستری شده در سه بیمارستان امام خمینی، شهید مصطفی خمینی و طالقانی ـ که به صورت سرشماری انتخاب گردیدند ـ مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه‌ای مشتمل بر دو بخش بود که بخش اول مربوط به خصوصیات دموگرافیک افراد مورد بررسی و بخش دوم در خصوص میزان رضایت بیماران از سرویسهای پرستاری، پزشکی، پیراپزشکی، خدمات رفاهی، تغذیه، پذیرش و ترخیص بود. اطلاعات جمع‌آوری شده با استفاده از آزمون‌های آماری کروسکال و الیس، آنالیز واریانس، ضریب همبستگی و کای دو مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.یافته های پژوهش: نتایج نشان داد بیشترین نارضایتی (۶۹%) از خدمات درمانی در بین مشاغل مربوط به کارگران بود. ۶۰% خانم‌ها و ۵۷% افراد شهری از خدمات موجود اظهار نارضایتی کردند، ولی بین محل سکونت، شغل و جنس و رضایت ارتباط معنی‌داری وجود نداشت. بیشترین نارضایتی (۶۴%) مربوط به افراد دارای تحصیلات دانشگاهی بود و بین تحصیلات و رضایت ارتباط معنی داری وجود داشت (P=0/03) افراد بستری از خدمات ارایه شده توسط کادر پرستاری راضی بودند، نزدیک به ۴۰% افراد از خدمات رادیولوژی ناراضی بودند.۸۰% افراد از خدمات مربوط به آزمایشگاه راضی و ۶۳% نیز از پزشکان راضی بودند، اما تنها ۵۸% بیماران از سرویس تغذیه و ۵۳% از خدمات مربوط به سرویس خدمات رفاهی راضی و ۶۵% از نحوه پذیرش و ترخیص راضی بودند. بیشترین نارضایتی از خدمات بیمارستانی به ترتیب در بیمارستانهای امام، طالقانی و شهید مصطفی بود و بین رضایت ‌مندی از بیمارستانهای مذکور ارتباط معنی‌داری وجود داشت (P=0/0032). در خصوص رضایت کلی بیماران بستری شده در بیمارستان از خدمات مورد برررسی, ۵۶% راضی و ۴۰% تا حدودی راضی بودند.نتیجه گیری نهایی: با توجه به نتایج این بررسی و همچنین بالا رفتن آگاهی، انتظارات و توقعات مردم از خدمات ارایه شده در بیمارستانها و به منظور رفع مشکلات موجود در خصوص؛ معطلی و بوروکراسی اداری مریض در رادیولوژی، توضیح ناکافی بیماری (برای بیمار) توسط پزشک، کیفیت غذا، وعده مناسب توزیع غذا، رعایت مسایل بهداشتی توسط پرسنل آشپزخانه، عدم وجود آرامش در بخش‌ها، تردد زیاد و خارج از حد انتظار ملاقات کنندگان، نظافت بخشها در زمانهای نامناسب، پیشنهاد می شود مدیران مراکز مذکور با هم فکری و مشارکت پرسنل نسبت به رفع معضلات مذکور کوشش بیشتری نمایند.

کلید واژه: بیماران، رضایت، بیمارستان

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.