رویکردی اساسی در بررسی سلامت روانی دانشجویان «مدلی برای مداخله»


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رویکردی اساسی در بررسی سلامت روانی دانشجویان «مدلی برای مداخله» دارای ۳۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رویکردی اساسی در بررسی سلامت روانی دانشجویان «مدلی برای مداخله»  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رویکردی اساسی در بررسی سلامت روانی دانشجویان «مدلی برای مداخله»،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رویکردی اساسی در بررسی سلامت روانی دانشجویان «مدلی برای مداخله» :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی

تعداد صفحات :۳۳

بهداشت روانی فقدان بیماری روانی و حالتی از سلامتی را در بر می گیرد. در این راستا یکی از اهداف سازمان جهانی بهداشت کاهش میزان بروز بیماریهای روانی است. بار مالی و اجتماعی بیماریهای روانی فشار بزرگی را به دولتهای اکثر جوامع وارد می سازد. افت عملکرد و کاهش بهره وری اقتصادی جمعیتهای مبتلا به بیماری روانی واقعیتی انکارناپذیر است. با توجه به این که اکثر مبتلایان به بیماری روانی جوانان هستند، توجه و اهتمام دولتها در سراسر دنیا به این امر ضروری است. متاسفانه بخشی از جوانان که به بیماری روانی مبتلا می شوند، دانشجویان هستند. همان طور که مشکلات و بیماریهای روانی دانشجویان می توانند لطمه جبران ناپذیری به جوامع وارد سازند، ارتقای سطح بهداشت روانی و درمان مشکلات روانی دانشجویان از اموری است که باید جدی گرفته شود. بدین منظور مطالعه ای در راستای بررسی سلامت روانی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی انجام شد. جامعه آماری شامل کلیه دانشجویان ورودی سال ۱۳۷۹ رشته روانشناسی بالینی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تنکابن بودند که از بین آنها ۱۲۰ نفر (۶۰ زن و ۶۰ مرد) به صورت تصادفی انتخاب شدند. چون هدف پژوهش بررسی میزان فراوانی افسردگی در این دانشجویان بوده است پرسشنامه افسردگی بک در اختیار آنها قرار گرفت.
نتایج نشان دادند که ۲۹.۸۲% کل دانشجویان افسرده بودند که از این تعداد ۱۹.۱% افسردگی خفیف، ۶.۶۶% افسردگی متوسط، ۳.۳۳% افسردگی نسبتا شدید و ۰.۸۳% افسردگی شدید داشتند. میانگین افسردگی دانشجویان دختر بیشتر از دانشجویان پسر بوده است (۹.۸ و ۶.۵) و این تفاوت از نظر آماری معنی دار بود (P<0.05). میانگین افسردگی دانشجویان مجرد بیشتر از دانشجویان متاهل بوده است (۵.۴ و ۳.۲) و این تفاوت از نظر آماری معنی دار بوده است (P<0.01). میانگین افسردگی دانشجویان غیر بومی بیشتر از دانشجویان بومی بوده است (۶.۷ و ۴) و این تفاوت از نظر آماری معنی دار بوده است (P<0.05). در همین راستا، مدلهایی برای مداخله در زمینه پیشگیری و درمان بیماریهای روانی در دانشجویان پیشنهاد شده است. برخی از دانشگاه های دنیا این مدلهای مداخله ای را برای کمک به دانشجویان و ارتقای سطح سلامت روانی آنها به کار می گیرند. به نظر می رسد که تلفیقی از راهکارها و راهبردهای مربوط به مدلهای مختلف دانشگاه های خارج از کشور را می توان در دانشگاه های کشورمان به کار گرفت. در این مقاله تعدادی از مدلهای مداخله ای ارائه شده اند.

کلید واژه: سلامت روانی دانشجویان، مدلی برای مداخله

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.