همبستگی مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک در اختلال نقص توجه بیش فعالی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 همبستگی مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک در اختلال نقص توجه بیش فعالی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد همبستگی مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک در اختلال نقص توجه بیش فعالی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی همبستگی مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک در اختلال نقص توجه بیش فعالی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن همبستگی مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک در اختلال نقص توجه بیش فعالی :

نام کنفرانس، همایش یا نشریه : مجله بیماریهای کودکان ایران

تعداد صفحات :۱۰

هدف: برای سنجش علایم کودکان مبتلا به اختلال نقص توجه – بیش فعالی، از مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک استفاده می شود. این مطالعه به هدف بررسی ارتباط همبستگی بین مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک در اختلال نقص توجه – بیش فعالی انجام شد.روش مطالعه: تعداد ۱۵ کودک از بین کودکان ۱۲-۸ سال مبتلا به اختلال نقص توجه بیش فعالی و فاقد اختلالات همراه مراجعه کننده به درمانگاه فوق تخصصی بیمارستان روزبه انتخاب شدند. از تمامی کودکان پرسشنامه های کانرز والدین و معلمین و آزمون عملکرد مداوم ثبت گردید. میانگین ۴ نمره املای مدرسه کودک نیز ثبت شد. رابطه همبستگی بین زیر مقیاس های کانرز معلمین، کانرز والدین و تست عملکرد مداوم بررسی شد. یافته ها: خطای ارتکاب با مقیاس بیش فعالی در پرسشنامه کانرز والدین (p<0.05، -۰.۵۰=r) و مقیاس کلی در پرسشنامه کانرز والدین (p<0.05، -۰.۴۹=r) همبستگی معنی داری را نشان داد. خطای حذف با مقیاس بی توجهی در پرسشنامه کانرز معلمین (p<0.05، ۰.۶۶=r) و مقیاس کلی در پرسشنامه کانرز معلمین (p<0.05، ۰.۵۱=r) همبستگی معنی داری را نشان داد. زمان واکنش با مقیاس مقابله ای در پرسشنامه کانرز والدین (p<0.05، ۰.۵۱=r) همبستگی معنی داری را نشان داد. نمره املای کودکان با مقیاس بی توجهی پرسشنامه کانرز والدین (p<0.05، -۰.۵۲=r) و خطای حذف در آزمون عملکرد مداوم (p<0.05، -۰.۷۹=r) ارتباط همبستگی معکوسی را نشان داد. نتیجه گیری: مطالعه حاضر همبستگی قابل قبولی را بین مقیاس های پرسشنامه ای و نوروسایکولوژیک در اختلال نقص توجه – بیش فعالی نشان داد.

کلید واژه: اختلال نقص توجه – بیش فعالی، آزمون عملکرد مداوم، پرسشنامه کانرز

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.