مقاله تحقق تساوی جنسیتی دردسترسی به آموزش مدرسه ای طی سال های ۱۳۹۵-۱۳۵۵


در حال بارگذاری
14 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

  مقاله تحقق تساوی جنسیتی دردسترسی به آموزش مدرسه ای طی سال های ۱۳۹۵-۱۳۵۵ دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مقاله تحقق تساوی جنسیتی دردسترسی به آموزش مدرسه ای طی سال های ۱۳۹۵-۱۳۵۵  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مقاله تحقق تساوی جنسیتی دردسترسی به آموزش مدرسه ای طی سال های ۱۳۹۵-۱۳۵۵،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مقاله تحقق تساوی جنسیتی دردسترسی به آموزش مدرسه ای طی سال های ۱۳۹۵-۱۳۵۵ :

مقاله تحقق تساوی جنسیتی دردسترسی به آموزش مدرسه ای طی سال های ۱۳۹۵-۱۳۵۵ که چکیده‌ی آن در زیر آورده شده است، در بهار و تابستان ۱۳۸۸ در مجله تحقیقات زنان(مجله مطالعات زنان) از صفحه ۲۸ تا ۴۱ منتشر شده است.
نام: تحقق تساوی جنسیتی دردسترسی به آموزش مدرسه ای طی سال های ۱۳۹۵-۱۳۵۵
این مقاله دارای ۱۴ صفحه می‌باشد، که برای تهیه‌ی آن می‌توانید بر روی گزینه‌ی خرید مقاله کلیک کنید.
کلمات مرتبط / کلیدی:
مقاله ایران
مقاله تساوی جنسیتی
مقاله دسترسی به آموزش
مقاله دوره های ابتدایی
مقاله راهنمایی و متوسطه

چکیده و خلاصه‌ای از مقاله:
تحقیق توصیفی حاضر در پی بررسی میزان تحقق شاخص تساوی جنسیتی در دسترسی به آموزش مدرسه ای (دوره های ابتدایی، راهنمایی و متوسطه) ایران طی سال های ۹۵-۱۳۵۵ و پیش بینی امکان تحقق این امر، برای سال ۱۳۹۵(به عنوان سال پایانی برنامه جهانی آموزش برای همه، اهداف توسعه هزاره و برنامه پنجم توسعه کشور) بوده است. به این منظور چهار سرشماری اخیر (۵۵-۶۵-۷۵-۱۳۸۵) به عنوان سال های مبنا انتخاب و جمعیت واجب التعلیم دوره های مذکور از سرشماری ها و جمعیت دانش آموزی سال های مذکور از آمارنامه های آموزش و پرورش استخراج و نرخ ثبت نام ناخالص دختران و پسران مقاطع سه گانه در دوره های زمانی مورد اشاره محاسبه شد و بر اساس این نرخ، شاخص تساوی جنسیتی در دسترسی به آموزش محاسبه شد. عمده ترین نتایج نشان می دهد که طی ۳۰ سال گذشته در دوره متوسطه در سال های ۱۳۷۵ و ۱۳۸۵ و در دوره ابتدایی در سال تحصیلی ۱۳۸۵ شاخص فوق محقق شده و در دوره راهنمایی هنوز تساوی جنسیتی در دسترسی به آموزش رخ نداده و هم چنان به ضرر دختران است. پیش بینی های صورت گرفته بر مبنای درصد رشد سالیانه شاخص فوق، نشان می دهد که برخلاف روند ۳۰ سال گذشته، در سال تحصیلی ۱۳۹۵ و در همه مقاطع تحصیلی عدم تساوی در دسترسی به آموزش به ضرر پسران خواهد بود.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.