بررسی سطح رضایت مندی و عوامل مرتبط در بیماران مراجعه کننده به کلینیک های فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در شش ماهه دوم سال ۱۳۸۰
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
بررسی سطح رضایت مندی و عوامل مرتبط در بیماران مراجعه کننده به کلینیک های فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در شش ماهه دوم سال ۱۳۸۰ دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد بررسی سطح رضایت مندی و عوامل مرتبط در بیماران مراجعه کننده به کلینیک های فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در شش ماهه دوم سال ۱۳۸۰ کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی سطح رضایت مندی و عوامل مرتبط در بیماران مراجعه کننده به کلینیک های فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در شش ماهه دوم سال ۱۳۸۰،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن بررسی سطح رضایت مندی و عوامل مرتبط در بیماران مراجعه کننده به کلینیک های فیزیوتراپی دانشگاه علوم پزشکی سمنان در شش ماهه دوم سال ۱۳۸۰ :
نام کنفرانس، همایش یا نشریه : کومش
تعداد صفحات :۱۰
سابقه و هدف: اهمیت توجه به سطح رضایت بیماران از خدمات درمانی، نقش موثری در برنامهریزیهای مدیریتی در سیستمهای خدمات سلامتی دارد. این مطالعه با هدف ارزیابی سطح رضایتمندی بیماران از خدمات فیزیوتراپی ارایه شده و عوامل مرتبط با آن در کلینیکهای دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی سمنان طراحی و اجرا گردید. مواد و روشها: این مطالعه توصیفی-تحلیلی بوده که بهصورت سرشماری سطح رضایتمندی ۴۰۰ بیمار (۶۹% خانم و ۳۱% آقا) ارجاعی فیزیوتراپی به کلینیکهای دانشکده توانبخشی را در حیطههای مختلف رضایتمندی با استفاده از پرسشنامه استاندارد در ششماهه دوم سال ۱۳۸۰ ارزیابی کرده است. از روش آمار توصیفی برای بیان سطح رضایت بیماران برحسب حیطههای مختلف رضایتمندی استفاده گردید و برای مقایسه سطح رضایتمندی بیماران مراجعه کننده به کلینیکهای مختلف توانبخشی و همینطور تعیین ارتباط این سطح با ویژگیهای ایشان نیز از آزمون Chi-Squareاستفاده گردید.یافتهها: سنجش رضایتمندی کل بیانگر: رضایتمندی مطلق ۱۷%، رضایتمندی نسبی ۲/۶۹% و عدم رضایتمندی ۸/۱۳% میباشد. بیشترین میزان رضایتمندی مطلق در حیطه رعایت شئونات اخلاقی ۵/۵۱% و پایینترین سطح رضایتمندی مطلق در حیطه برنامهریزی و زمانبندی درمان با ۱/۲۴% مشاهده گردید (P<0.05). میزان سطح عدم رضایتمندی با کاهش سن بهطور معنیداری افزایش مییابد (P<0.05) و افزایش مشخصی در سطح عدم رضایتمندی کل در مراجعین بیکار (P<0.05) و مراجعینی که برای چندمین بار به کلینیک مربوطه مراجعه میکردند مشاهده گردید (P<0.05).نتیجهگیری: بررسی نتایج، نشاندهنده تفاوت سطح رضایتمندی در کلینیکهای مختلف توانبخشی برحسب عوامل مختلف است. بهکارگیری این نتایج در برنامهریزیهای استراتژیک خدمات توانبخشی، قدمی موثر در افزایش بهرهوری در ارایه خدمات بوده که البته ارزیابیهای مجدد در برآورد میزان تاثیر شیوههای کاربردی بر سطح رضایتمندی بیماران لازم است.
کلید واژه: رضایتمندی بیماران، فیزیوتراپی، کلینیک سرپایی
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.