مبانی نظری صادرات خدمات فنی و مهندسی
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
مبانی نظری صادرات خدمات فنی و مهندسی دارای ۶۹ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد مبانی نظری صادرات خدمات فنی و مهندسی کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز مبانی نظری صادرات خدمات فنی و مهندسی۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مبانی نظری صادرات خدمات فنی و مهندسی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن مبانی نظری صادرات خدمات فنی و مهندسی :
مبانی نظری صادرات خدمات فنی و مهندسی
توضیحات: ۶۳ صفحه فارسی (word)-
با رفرنس دهی کامل فارسی و انگلیسی و پانویس ها مناسب برای پایان نامه
خلاصه ای از کار:
۲-۱- خدمات فنی و مهندسی
از آنجا که تعریف دقیق هر واژه به تبیین صحیح آن واژه و مباحث مرتبط کمک شایانی میکند، لازم است تعریف جامع و قانونی از این موضوع داشته باشیم. بر اساس ماده (۱) آئین نامه مقررات حمایتی دولت برای صادرات خدمات فنی و مهندسی، «صادرات خدمات فنی و مهندسی» عبارت است از: «صادرات مجموعه فعالیتهای هدفدار مهندسی، تدارکات، اجرا، ساخت، تعمیر کالا و تجهیزات و ماشینآلات صنعتی، نصب و راه اندازی، نظارت و آموزشهای مربوط، انتقال دانش فنی، فعالیتهای نرم افزاری (مدیریت، طراحی، مشاوره، خدمات انفورماتیک)، مطالعات توسعه و نظایر آنها به نحوی که صدور کالای صرفمحسوب نشود». برابر تعریف فوق، صادرات خدمات فنی و مهندسی دامنه گستردهای از فعالیتها را در بر میگیرد، لذا در صورتی میتوان از پتانسیلهای فراوان موجود در تمامی این زمینهها به نحوی هماهنگ استفاده کرد که امکان هماهنگی و سازماندهی داخلی برای انجام عملیات فنی و مالی در خارج از کشور از طریق اعمال حمایتهای اداری، مالی، سیاسی، اقتصادی و حقوقی- قانونی کارآمد، جامع و هدفمند پشتیبانی شود.
چهار ویژگی اصلی خدمات عبارت است از:
۱- ناملموس بودن: یعنی نمی توان آنها را قبل از خرید لمس کرد یا دید؛ لذا مدیریت مناسب در بازاریابی خدمات باید سعی در قابل لمس کردن خدمات قابل ارائه خود کند و یا منافع حاصل از کاربرد این خدمات را از طریق روشهای اطلاع رسانی نظیر تصاویر، مجلات و غیره به مشتریان اعلام کند. (سعادت و همکاران، ۱۳۸۵).
………….
۲-۲-۱- تاریخچه خدمات فنی و مهندسی در جهان
…………
۲-۲-۲- تاریخچه خدمات فنی و مهندسی در ایران
………………
۲-۲-۳- صادرات خدمات فنی و مهندسی ایران در سال های اخیر
……………..
۲-۲-۴- سهم ایران از صادرات خدمات فنی و مهندسی در جهان
…………….
۲-۳- رقابت جهانی و مزیت رقابت ملی
………………
۲-۴- مزایای صدور خدمات فنی و مهندسی
……………
۲-۴-۱) ارز آوری
بررسیهای علمی ثابت کرده است رشد اقتصادی کشورها به دلایلی چند با رشد صادرات آنها ارتباط مستقیم دارد. مهمترین دلیل این است که صادرات جزیی از تقاضای کل جامعه محسوب شده و با اثر مستقیم و تکاثری بر روی تولید داخلی، نیاز به افزایش سرمایهگذاری دارد. همچنین رشد صادرات سریعاً منابع تولیدی را از بخشهای کم بازده به بخشهای پر بازده متنقل و بهره گیری از صرفه جوییهای ناشی از مقیاس را امکانپذیر مینماید. رشد صادراتع در نهایت، به رشد سریع بهرهوری نیز میانجامد.
……………..
تحقیقات و پژوهشهای انجام شده در زمینه امور اجتماعی در تمام موارد حکایت از این دارد که یکی از مهمترین زمینههای بروز پدیدهی بزه اجتماعی و تعارض به حقوق دیگران فقر و بیکاری است. بدیهی است که برداشتن گامی هرچند کوچک در این راستا نه تنها باعث کاهش حجم بیکاری خواهد شد بلکه اگر با دیدی کلان به موضوع نگریسته شود خواهیم دید که در کاهش میزان بزه اجتماعی ناشی از بیکاری تاثیری مستقیم خواهد داشت. آمار ارائه شده توسط معاونت خدمات صادراتی و بازاریابی وزارت بازرگانی نشان میدهد که کشور ترکیه طی سالهای ۱۹۹۷ تا ۱۹۹۹، برای ۳۸ هزار نیروی کار ترک در اجرای پروژههای فنی و مهندسی خویش در دیگر کشورها ایجاد اشتغال کرده است (جلالی، ۲۰۱۲).
………….
۲-۴-۶) برتری صدور خدمات نسبت به کالا
………….
از این رو فاکتورهای متعددی وجود دارد که باعث برتری صادرات خدمات نسبت به کالا میشود تا جایی که میتوان گفت علیرغم کم بودن حجم ریالی صادرات این بخش در حال حاضر اهمیت آن بسیار بیشتر از صادرات دیگر بخشها است. «صدور خدمات غالباً به خاطر تأثیر قابل توجهی که بر صدور کالاهای کارخانهای باقی میگذارد، اهمیت بسیار دارد به طوری که گفته میشود، صدور یک واحد خدمات میتواند به صدور چهار واحد کالا منجر شود» (اسدی و همکاران، ۱۳۸۳).
………..
۲-۵- ساختار صادرات خدمات فنی و مهندسی در کشور
………………
۲-۵-۱- ساختار دولتی
………………
۲-۵-۲- ساختار غیر دولتی
………………….
۲-۵-۳- شرکتهای فعال در امر صادرات
………………..
۲-۵-۴- قوانین حمایتی
…………………..
۲-۶- الزامات صادرات خدمات فنی و مهندسی
………………..
۲-۶-۱- بازاریابی
……………
۲-۶-۲- رعایت استانداردهای جهانی
اگرچه استاندارد از بستر کالا بوجود آمد، اما تکنیکها و سریهای مختلف آن تقریباً همهی جنبههای زندگی را در بر گرفته است. خدمات نیز از این قاعده مستثنی نیستند، خصوصاً خدمات فنی و مهندسی که ظرافتهای خاص خود را دارد. اصولاً هر کشور برای خود دارای یک استاندارد با مشخصات و ضوابط خاص خود میباشد. اما سریهای مختلف استاندارد نیز در سطح جهان بوجود آمدهد است که جنبه بین المللی به خود گرفتهاند و دریافت نشان آنها حتی در داخل کشور میتواند از عوامل مؤثر بر میزان فروش باشد. بعنوان مثال Iso یا سازمان بین المللی استانداردسازی که یک سازمان غیر دولتی است و حتی وابسته به سازمان ملل متحد هم نیست، استانداردهای مختلفی را برای تولیدات مختلف تدوین کرده است. این استانداردها حتی بهداشت، ایمنی، حفظ محیط زیست و … را در بر میگیرد، با اینکه هیچ قدرتی برای تحمیل کاربرد آنها وجود ندارد. اما شرکتها و سازمانهای گوناگون با تلاش برای کسب استانداردها خود را ملزم به رعایت آنها میکنند، چرا که رعایت استاندارد، جایگاه اعتماد مشعری را نسبت به هر شرکت بالاتر میبرد (فیرمپونگ و می، ۲۰۰۷).
……………
۲-۶-۳- کیفیت
………………..
از سوی دیگر خدمات فنی و مهندسی بخاطر دارا بودن جنبههای متعدد و متفاوت از قبیل امور طراحی، اجرا، ساخت تجهیزات پیچیده، ماشین آلات و تجهیزات صنعتی و … از شاخصهای مختلف کیفیت برخوردار است. لذا ارائه کیفیت مطلوب به مشتریان در عرصهی صادرات خدمات فنی و مهندسی از حساسیت و اهمیت خاصی برخوردار است (رضامند و جلالی، ۲۰۱۲).
………..
۲-۶-۴- سیاست خارجی قوی
…………..
۲-۶-۵- تواناییهای فنی و تکنولوژیکی
………
۲-۶-۶- تخصص
…………
۲-۶-۷- حمایتهای مالی و مقرراتی از سوی دولت
………………
۲-۶-۸- حمایتهای غیر دولتی
………………..
۲-۶-۹- نمایشگاهها
……………
۲-۶-۱۰- آموزش
…………….
۲-۷- موانع صادرات خدمات فنی و مهندسی کشور
موانعی که در حال حاضر در بخش صادرات خدمات فنی و مهندسی، وجود دارد را میتوان به دو گروه عمده تقسیمبندی کرد:
مشکلات درون سازمانی
مشکلات برون سازمانی
در ابتدا مفهوم هر یک را بررسی کرده و سپس مواردی از هرکدام شرح داده میشود:
………………
منابع:
ابراهیمی نژاد، م و شاکری، ا. ۱۳۸۸. مروری بر نقش فرهنگ در موفقیت پروژه های صدور خدمات فنی و مهندسی. پنجمین کنفرانس بین المللی مدیریت پروژه، ۱۱ صفحه.
ابراهیمی، ا. ۱۳۸۴. ویژگی های شرکت موفق پیمانکار پروژه های صنایع نفت و گاز. اولین همایش صنایع فراساحل و حضور در بازار های جهانی، ۷ صفحه.
……………
………………
…………….
Ahmed, Z.U., Craig, J.C., Baalbaki, I., & Hadadian, T.V. (2004). Export barriers and firm internationalization: A study of Lebanese entrepreneurs. Journal of Management and World Business Research, 1(1), 11-22.
Arnold, Jens, Beata Javorcik, and Aaditya Mattoo (2007), “Does services liberalization bene_t manufacturing _rms Evidence from the Czech Republic,” World Bank Policy Research Working Paper.
……………
……………
…………………..
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.