کارآفرینی طرح تآسیس سیستم کتابخانه
توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد
کارآفرینی طرح تآسیس سیستم کتابخانه دارای ۲۲ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است
فایل ورد کارآفرینی طرح تآسیس سیستم کتابخانه کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه و مراکز دولتی می باشد.
این پروژه توسط مرکز کارآفرینی طرح تآسیس سیستم کتابخانه۲ ارائه میگردد
توجه : در صورت مشاهده بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی کارآفرینی طرح تآسیس سیستم کتابخانه،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد
بخشی از متن کارآفرینی طرح تآسیس سیستم کتابخانه :
کارآفرینی طرح تآسیس سیستم کتابخانه در ۱۷ صفحه ورد قابل ویرایش
کتابخانه:
کتابخانه فوق در سال۱۳۶۵ تاسیس گردید و تا چندی پیش حوزه فعالیت آن محدود بود اما در ماه اخیر به دلیل تغییر مدیریت و تمایل به افزایش فعالیت مشکلات زیادی به دلیل همین گسترش فعالیت بوجود آمد و از طرفی چون سیستم دستی بوده زمان زیادی صرف فعالیتهای عادی کارکنان شده است و از طرفی نیاز به استخدام یک کارمند دیگر هست لذا رئیس کتابخانه بر آن شد تا بامکانیزه کردن سیستم نیاز به استخدام کارمند جدید و سایر مشکلات را برطرف سازد.
کتابخانه فوق دارای ۴ بخش که عبارتند از:
۱- بخش ثبت نام عضو
۲- بخش ثبت کتابهای جدید
۳- بخش امانات
۴- بخش نگهداری کتب
می باشد و یک مدیر بر کار هر ۵ بخش نظارت دارد و هر بخش متشکل از کارمندان بخش می باشد.
علت مکانیزه کردن سیستم از حالت دستی به کامپیوتری:
۱- نیاز به استخدام نیرو جدید را برطرف سازد.
۲- از خطاهای کارمندان جلوگیری شود چون این امر باعث از دست دادن زمان ومفقود شدن کتب و نارضایتی عضوها میشود.
۳- هزینه های مالی وروحی ناشی از این خطاها افزایش یافته
۴- به علت گسترش سیستم فعالیت کتابخانه کارمندان افزایش یافته که این امر باعث افزایش هزینه ها اضافه کاری شده
۵- زمان خدمات رسانی به مشترکین (که از حالا بجای عضو آن را به کار خواهیم برد) افزایش یافته
-۱: مشکلات و نگرانی بخش امانات وثبت نام عضو:
این بخش اظهار میدارد به دلیل سنگینی کار و اشتباهات شخصی ثبت درخواست مشتریان به درستی انجام نگرفته و از طرفی برگشت کتبی که در امانت بوده اند به درستی صورت نمی گیرد وهمچین بعضی از اعضا همیشه کتب خود را با تاخیر برگشت میدهند که با سیستم دستی نمی توان آنها را به طور کامل مشخص کرد که این امر باعث کاهش مراجعین گردیده است وثبت نام مشترکین جدید با تاخیر انجام می شود که این امر با کاهش مراجعین به کتابخانه شده است . وچون در لحظه امانت سالم وناسالم بودن صحافی کتاب ثبت نمی شود که این امر باعث به وجود آمدن هزینه معادل:
|
پس تاکنون مشکلات بخش امانت وثبت نام عضو مشخص شدند.
۲-۱: مشکلات و نگرانی بخش ثبت کتاب جدیدوبخش نگهداری کتب:
بعلات ورود مجلات و کتب بسیار ثبت آنها در سیستم بسیار طولانی و وقت گیر می شود در نتیجه این موارد دیرتر در اختیار مشترکین قرار می گیردو از طرفی ثبت دستی آنها بسیار وقت گیر بوده ونیاز به اضافه کاری کارمندان آن بخش می باشد.
صرفه جویی حاصل:
۱- کاهش اضافه کاری کارمندان
طراحی شبکه و طراحی نرم افزارهای آن حدودا ۲ ماه به زمان اصلی خواهد افزود.
با ارائه لیست هزینهها و افزایش زمانبندی گزارش به مدیریت ارسال گردید که مدیریت با توجه به صرفه جویی و بازگشت سرمایه با آن موافقت نموده است.
- در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.