بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی سرسختی و تاب آوری با موفقیت تحصیلی در دانشجویان


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
11 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی سرسختی و تاب آوری با موفقیت تحصیلی در دانشجویان دارای ۵۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی سرسختی و تاب آوری با موفقیت تحصیلی در دانشجویان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی سرسختی و تاب آوری با موفقیت تحصیلی در دانشجویان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی سرسختی و تاب آوری با موفقیت تحصیلی در دانشجویان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی سرسختی و تاب آوری با موفقیت تحصیلی در دانشجویان :

بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی سرسختی و تاب آوری با موفقیت تحصیلی در دانشجویان

بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی سرسختی و تاب آوری با موفقیت تحصیلی در دانشجویان
فهرست

چکیده فارسی…………………………………….. ۶

فصل ۱:بیان مسأله

بیان مسأله………………………………………۹

اهداف…………………………………………. ۱۷

سوالات…………………………………………. ۱۸

فصل ۲: زمینه و پیشینه فایل

مبانی نظری…………………………………….. ۲۰

پیشینه فایل…………………………………… ۴۷

فصل ۳: طرح فایل

نوع مطالعه…………………………………….. ۵۰

جمعیت مورد مطالعه………………………………. ۵۰

مکان و زمان انجام مطالعه………………………… ۵۰

روش اجرای طرح………………………………….. ۵۱

روش تجزیه و تحلیل داده ها……………………….. ۵۳

فصل ۴:یافته ها و نتایج

نتایج…………………………………………. ۵۷

فصل ۵:بحث و نتیجه گیری

بحث………………………………………….. ۶۲

نتیجه گیری کلی…………………………………. ۶۶

منابع………………………………………….۶۷

چکیده انگلیسی………………………………….. ۷۵

بررسی رابطه ویژگی های شخصیتی سرسختی و تاب آوری با موفقیت تحصیلی در دانشجویان
فهرست نمودارها و جداول:

نمودار ۱.میانگین سنی افراد مورد مطالعه……………. ۵۷

نمودار ۲.فراوانی افراد موفق و ناموفق……………… ۵۸

جدول ۱. شاخص های توصیفی متغیرهای فایل به تفکیک معدل…… ۵۹

جدول ۲. مقایسه دو گروه از نظر موفق و ناموفق در زمینه تاب آوری………………………………………….. ۶۰

جدول ۳. رگرسیون تاب آوری روی سرسختی در کل نمونه و گروههای موفق و ناموفق………………………………………. ۶۱

فصل اول

مقدمه فایل

بیان مسئله

اهداف فایل

سؤالات فایل

بیان مسئله:

از آن جا که نیروی انسانی ارزنده ترین سرمایه هر کشور است، پیشرفت و بالندگی فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور ها در گرو تربیت نیروی متخصص، رشد علمی و افزایش سطح آگاهی افراد آن جامعه خواهد بود(۱و۲). رسالت اصلی نظام-های آموزشی، تربیت نیروی انسانی لازم برای این رشد و پیشرفت به¬شمار می¬رود و دانشگاه(به¬عنوان مهم¬ترین پایگاه علمی مرکز پرورش نیروی متخصص، آگاه و باتجربه)، نقش بسیار مهمی در این میان ایفا می¬کند. امکانات آموزشی مناسب، سرفصل¬های علمی معتبر، استادان با تجربه و محیط غنی تنها در کنار ذهن پویا، فعال و مشتاقِ جوانان پیشرفت و سازندگی کشور را به دنبال دارد. از آنجا که کارآمدی نظام آموزشی به پیشرفت تحصیلی(Achievement) فراگیران وابسته است، چنانچه نظام آموزشی وظیفه¬ی خود را به درستی انجام ندهد روند رشد و توسعه با مانع مواجه خواهد شد(۳-۵).یکی از مسائل و مشکلات اساسی زندگی تحصیلی افراد و نظام آموزشی هر کشور، مسأله افت تحصیلی و پایین بودن سطح عملکرد تحصیلی دانش آموزان و دانشجویان آن کشور است. عوامل مختلفی بر عملکرد تحصیلی افراد تأثیر می گذارند که متخصصان تعلیم و تربیت آنها را به چهاردسته عوامل فردی، آموزشگاهی، خانوادگی و اجتماعی تقسیم کرده. در حقیقت عملکرد تحصیلی به عنوان متغیر وابسته تحت تأثیر یک عامل نیست، بلکه عوامل متعددی نظیر استعداد تحصیلی ، عوامل شناختی مانند هوش عمومی ، خود کار آمدی تحصیلی ، راهبردهای خود تنظیمی ، ساختار کلاس درس، انگیزش تحصیلی ، توانایی یادگیرندگان، آموزش معلمان و انگیزش یادگیرندگان بر روی آن تأثیر دارند(۶و۷).

واقعیت آن است که این عوامل و متغیر ها چنان در هم تنیده اند و با یکدیگر کنش متقابل دارند که تعیین نقش و سهم هر یک به دشواری امکان پذیر است. با این وجود این فایلات نشان می دهند که در بین این عوامل، عوامل آموزشی و فردی با ماهیت شناختی و اجتماعی، بیشترین تأثیر را بر پیشرفت تحصیلی دارند(۸) .

تحصیل در دانشگاه برای تعدادی از دانشجویان اعم از دختران و پسران همراه با نگرانی و فشار است.محیط آموزشی و قوانین جدید، انتظارات متفاوت از دوران پیشین، آغاز زندگی مستقل و ورود به دنیای بزرگسالی و شکل گیری روابط انسانی و صمیمانه نو شرایط نوینی هستند که نیازمند اتخاذ و راهبردهای جدید است. سازگاری فرایندی پویا است که طی آن فرد سعی می کند تا بین آنچه که انجام می دهد و یا می خواهد انجام دهد و همچنین با آنچه که محیط و جامعه تقاضا می کند توازن برقرار کند. از جمله رویکردهایی که ممکن است بر سازگاری تاثیر داشته باشد، رویکرد روانشناسی مثبتگرا است. در سالهای اخیر، رویکرد روانشناسی مثبتگرا هدف نهایی خود را شناسایی سازهها و شیوههایی میداند که بهزیستی و شادکامی انسان را بهدنبال دارند. از اینرو، عواملی که سبب سازگاری هرچه بیشتر آدمی با نیازها و تهدیدهای زندگی شوند، بنیادیترین سازههای مورد فایل این رویکرد به شمار میروند (سامانی و همکاران، ۱۳۸۶). در این میان، از نظر لاتار و چیچتی در سال ۲۰۰۰ و مستن در سال ۲۰۰۱ تابآوری یکی از این مفاهیم و سازههای بهنجار مورد توجه و مطالعهی روانشناسی مثبت است و غالب فایلهای مربوط به تابآوری در حوزهی روانشناسی تحولی انجام شده است(۹-۱۲).

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.