بررسی نقش سبک بدبینانه در پیش بینی اضطراب امتحان و رضایت از زندگی دانش آموزان دوره راهنمایی


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 بررسی نقش سبک بدبینانه در پیش بینی اضطراب امتحان و رضایت از زندگی دانش آموزان دوره راهنمایی دارای ۱۸ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد بررسی نقش سبک بدبینانه در پیش بینی اضطراب امتحان و رضایت از زندگی دانش آموزان دوره راهنمایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز بررسی نقش سبک بدبینانه در پیش بینی اضطراب امتحان و رضایت از زندگی دانش آموزان دوره راهنمایی۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی بررسی نقش سبک بدبینانه در پیش بینی اضطراب امتحان و رضایت از زندگی دانش آموزان دوره راهنمایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن بررسی نقش سبک بدبینانه در پیش بینی اضطراب امتحان و رضایت از زندگی دانش آموزان دوره راهنمایی :

بررسی نقش سبک بدبینانه در پیش بینی اضطراب امتحان و رضایت از زندگی دانش آموزان دوره راهنمایی

چکیده:

هدف این مطالعه بررسی نقش سبک بدبینانه در پیش بینی اضطراب امتحان و رضایت از زندگی دانش آموزان دوره راهنمایی دبیرستان های اردبیل می باشد.فایل حاضر توصیفی همبستگی می باشد. جامعه آماری فایل حاضر را کلیه دانش آموزان دختر دوره راهنمایی شهر اردبیل در سال تحصیلی ۹۲-۹۱ تشکیل می دهند که تعداد آنها برابر ۲۰۰۰ نفر می باشد و نمونه آماری نیز شامل ۳۸۰ دانش آموز می باشد که به روش تصادفی ساده انتخاب شدند و پرسشنامه های اضطراب امتحان اسپیل‌برگر(۱۹۸۰)، مقیاس چندبعدی رضایت از زندگی دانش آموزان (MSLSS) و پرسشنامه سبک اسناد سیلگمن را تکمیل نمودند. برای تحلیل فرضیات از ضرایب همبستگی پیرسون و رگرسیون چند متغیره استفاده شده است.نتایج فایل نشان داد که بین سبک بدبینانه با اضطراب امتحان دانش آموزان رابطه مثبت معناداری وجود دارد. همچنین ضریب همبستگی بین دو متغیر نیز برابر ۲۷/۰ است.همچنین نتایج نشان داد که بین سبک بدبینانه با نگرانی و هیجان پذیری رابطه مثبت معنی داری وجود دارد. ضریب همبستگی بین سبک بدبینانه با نگرانی برابر ۳۱/۰ و سبک بدبینانه با هیجان پذیری برابر ۲۴/۰ است.

همچنین بین سبک بدبینانه با رضایت از زندگی دانش آموزان رابطه منفی معناداری وجود دارد. همچنین ضریب همبستگی بین دو متغیر نیز برابر ۱۵/۰ است.همچنین نتایج نشان داد که بین سبک بدبینانه با رضایت از خانواده، دوستان و رضایت از خود رابطه منفی معنی داری وجود دارد و ضریب همبستگی بین سبک بدبینانه با رضایت از خانواده برابر ۲۴/۰،سبک بدبینانه با رضایت از دوستان برابر ۲۳/۰ و سبک بدبینانه با رضایت از خود برابر ۱۲/۰ است.با توجه به نتایج بدست آمده از فایل در کل می توان گفت که سبک بدبینانه با اضطراب امتحان و رضایت از زندگی دانش آموزان رابطه مثبت معناداری وجود دارد و سبک بدبینانه اضطراب امتحان و رضایت از زندگی دانش آموزان را پیش بینی می کند.

واژه های کلیدی: سبک بدبینانه، اضطراب امتحان، رضایت از زندگی، دانش آموزان

مقدمه:

بسیاری از معلمان و مربیان معتقدند که ویژگی های شخصیتی و متغیرهای روانشناختی همانند ویژگی های جسمانی نقش بسیار مهمی در موفقیت دانش آموزان دوره متوسطه دارند. وقتی ویژگی های جسمی افراد برابر است و افراد خواهان برنده شدن در یک رقابت علمی و ورزشی می باشند، آنهایی که کنترل ذهنی وروانی خوبی دارند معمولاً پیروزی را به دست می‌آورند. هر چند داشتن این ویژگی ها فقدان مهارت راجبران نمی کند، اما در یک رقابت تنگاتنگ می تواند باعث تفاوت بین برد و باخت شود(کوکریل[۱] ، ۲۰۰۲: ۱۶۸).


  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.