مطالعه عددی تاثیر تونل های تک قلو و دو قلو بر روی میزان نشست سازه های سطحی (مطالعه موردی: خط ۲ مترو تبریز)


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 مطالعه عددی تاثیر تونل های تک قلو و دو قلو بر روی میزان نشست سازه های سطحی (مطالعه موردی: خط ۲ مترو تبریز) دارای ۲۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد مطالعه عددی تاثیر تونل های تک قلو و دو قلو بر روی میزان نشست سازه های سطحی (مطالعه موردی: خط ۲ مترو تبریز)  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی مطالعه عددی تاثیر تونل های تک قلو و دو قلو بر روی میزان نشست سازه های سطحی (مطالعه موردی: خط ۲ مترو تبریز)،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن مطالعه عددی تاثیر تونل های تک قلو و دو قلو بر روی میزان نشست سازه های سطحی (مطالعه موردی: خط ۲ مترو تبریز) :

تعداد صفحات :۲۰

چکیده مقاله:

با افزایش روز افزون شهرنشینی و گسترش شهرها و رشد فزاینده جمعیت نیاز به تاسیسات زیربنایی و راه های ارتباطی افزایش می یابد. ازطرف دیگر، معمولا در مناطق شهری دسترسی به فضای لازم جهت ساخت این راه ها وجود نداشته و به خاطر وجود سازه های مختلف، سطحیامکان ساخت وجود ندارد و یا در صورت وجود نیز هزینه بالایی داشته و همچنین در حین زمان اجرا سبب مشکلات ترافیکی و معیشتیمی شود. فقدان سیستم حمل و نقل مناسب نیز مشکلات بی شماری را در مدیریت حمل و نقل شهری از جمله تاخیر و طولانی بودن سفرهایدرون شهری، افزایش میزان مصرف سوخت، افزایش آلودگی هوا و در نهایت افزایش هزینه سفر ایجاد نموده است. با توجه به عواملی مانندهزینه استهلاک بالا، صرفه جویی در زمان و انرژی با سفرهای درون شهری کوتاه تر، افزایش میزان ایمنی و کاهش تاثیرات محیطی عبور هرروزه افراد در مناطق شهری در کنار نیاز فزاینده به زمین بویژه در مناطق شلوغ و پر تراکم شهرها، استفاده از فضای زیرزمینی و پروژه هایتونل سازی افزایش چشمگیری در سال های اخیر در سرتاسر دنیا داشته است. تعداد تونل های تحت ساخت یا در حال طراحی در شهرهای بزرگدنیا به منظور ایجاد راه های ارتباطی، خطوط مترو و تاسیسات زیربنایی و زیرساختارها در حال افزایش است. بویژه در کشورمان پروژه هایتونل سازی با شتاب بیشتری نسبت به سرتاسر دنیا در حال افزایش است و علاوه بر ۵ کلانشهر کشور در اکثر شهرهای بزرگ نیز پروژه هایتونل سازی چشمگیری برای اهداف مختلف، در حال اجرا یا مطالعه می باشد. لذا با توجه به گسترش روز افزون تجهیزات زیرزمینی شهری وبویژه توسعه قطارهای زیرزمینی و مترو در کشور ما و نیز خطر بسیار زیاد تونل های زیرزمینی برروی سازه های روی زمین، شناخت تاثیر سازه-های زیرمینی در نشست سازه های سطحی و نیز بررسی فاصله تونل ها از سطح زمین در توزیع تنش و نیز نشست سازه ها ضروری می باشد.در این مقاله با مطالعه و بررسی های متعدد تحلیلی به کمک نرم افزار آباکوس ویرایش ۲۰۱۲ در مورد ویژگی های نشست زمین در اثر حفرتونل های مترو در مناطق شهری، کوشش شده است که ارتباط هایی بین تغییر شکل و جابجایی زمین با مشخصه هایی نظیر وزن واحد خاک، مدولالاستیسیته، قطر تونل، عمق محور تونل و بعضی کمیت های دیگر به دست آید و با توجه به تحلیل های صورت گرفته، نشان داده شده است کهچه پارامترهایی و تا چه اندازه می توانند در موارد ذکر شده موثر باشند و کدام اهمیت دارند یا حتی فاقد ارتباط یا نقش تعیین کننده هستند.همچنین دو نوع تونل تک قلو و دوقلو برای خط دو مترو تبریز مورد بررسی قرار گرفته و مقادیر نشست برای هر کدام مورد بررسی قرار گرفتهاست. همچنین در حالت انتخاب تونل دوقلو، مقادیر نشست برای فاصله های مختلف بین دوخط تونل بررسی شده است.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.