تاثیر ۶ هفته تمرینات طناب زنی زیگزاگ و زانو بلند روی سرعت و چابکیدختران ابتدایی


در حال بارگذاری
13 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تاثیر ۶ هفته تمرینات طناب زنی زیگزاگ و زانو بلند روی سرعت و چابکیدختران ابتدایی دارای ۱۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تاثیر ۶ هفته تمرینات طناب زنی زیگزاگ و زانو بلند روی سرعت و چابکیدختران ابتدایی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تاثیر ۶ هفته تمرینات طناب زنی زیگزاگ و زانو بلند روی سرعت و چابکیدختران ابتدایی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تاثیر ۶ هفته تمرینات طناب زنی زیگزاگ و زانو بلند روی سرعت و چابکیدختران ابتدایی :

تعداد صفحات :۱۰

چکیده مقاله:

زمینه و هدف: طناب زدن یک ورزش سنتی نسبتا هوازی می باشد که باعث بهبود چابکی، سرعت، تعادل و هماهنگی می شود. هدف از این مطالعه، بررسی تاثیر ۶ هفته تمرینات طناب زنی زیگزاگ و زانو بلند روی سرعت و چابکی دختران مقطع ابتدایی بود. زمینه و هدف: طناب زدن یک ورزش سنتی نسبتا هوازی می باشد که باعث بهبود چابکی، سرعت، تعادل و هماهنگی می شود. هدف از این مطالعه،بررسی تاثیر ۶ هفته تمرینات طناب زنی زیگزاگ و زانو بلند روی سرعت و چابکی دختران مقطع ابتدایی بود. روش بررسی: این مطالعه به صورت۳۵± ۸ سال و وزن بدن ۵ ± نیمه تجربی، با طرح پیش آزمون، پس آزمون و گروه کنترل بود. تعداد ۶۰ نفر از دانش آموزان دبستان با دامنه سنی ۲کیلوگرم به صورت هدفمند انتخاب و به طور تصادفی، در دو گروه تجربی( ۳۰ نفر) و کنترل( ۳۰ نفر) قرار گرفتند. سپس آموزش طناب زنی برای گروهآزمودنی انجام و برنامه تمرینی به صورت تدریجی و پیشرونده به مدت ۶ هفته و هر هفته ۳ جلسه پرداختند. گروه کنترل فعالیت های عادی نیمه تجربی، با طرح پیش آزمون، پس آزمون و گروه کنترل بود. تعداد ۶۰ نفر از دانش آموزان دبستان با دامنه سنی ۸±۲ سال و وزن بدن ۳۵±۵ کیلوگرم به صورت هدفمند انتخاب و به طور تصادفی، در دو گروه تجربی ۳۰ نفر و کنترل ۳۰ نفر قرار گرفتند. سپس آموزش طناب زنی برای گروه آزمودنی انجام و برنامه تمرینی به صورت تدریجی و پیشرونده به مدت ۶ هفته و هر هفته ۳ جلسه پرداختند. گروه کنترل فعالیت های عادی مدرسه را انجام دادند و فعالیت موثر و منظم ورزشی دیگری نداشتند. قبل و پس از تمرین از هر دو گروه، آزمون چابکی ۹*۴ متر رفت و برگشت ۳۶ متر سرعت به عمل آمد و اطلاعات مورد نیاز جمع آوری شد. برای نرمال بودن توزیع داده از آزمون کلموگروف- اسمیرنوف استفاده شد. داده های جمع آوری شده به منظور فرض برابری واریانس از آزمون لون و جهت بررسی تغییرات بین متغیرها از آزمون پارامتریک کوواریانس با نرم افزار SPSS در سطح معنی داری a<0/05 تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که، عامل چابکی در پس از ۶ هفته تمرینات طناب زنی و همچنین تغییرات پیش آزمون و پس آزمون گروه آزمودنی در مقایسه با گروه کنترل تفاوت معناداری داشته است p<0/05 اما در عامل سرعت پس از ۶ هفته تمرین و در مقایسه با گروه کنترل از نظر آماری تفاوت معناداری مشاهده نشد p> 0/05 نتیجه گیری: این مطالعه مشخص کرد که براساس نوع تمرین در نظر گرفته شده ورزش طناب زنی می تواند در پاره ای از عوامل ادراکی و حرکتی دانش آموزان دختر ابتدایی اثر گذاشته و به عنوان یک رشته کم هزینه و آسان در کلاس های تربیت بدنی ابتدایی از این ورزش استفاده به عمل آید

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.