گزارش کارآموزی با عنوان آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۲۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 گزارش کارآموزی با عنوان آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها دارای ۴۳ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد گزارش کارآموزی با عنوان آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز گزارش کارآموزی با عنوان آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی گزارش کارآموزی با عنوان آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن گزارش کارآموزی با عنوان آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها :

گزارش کارآموزی با عنوان آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها

فصل اول :

معرفی مدیریت برش و پرس :

مدیریت برش و پرس یکی از مدیریتهایی است که زیر نظر معاونت سواری سازی ایران خودرو فعالیت می کند . برش و پرس در حال حاضر ازنظر تناژ، ابعاد تعداد پرس بزرگترین مجتمع پرسکاری در ایران می باشد. این مجموعه توانایی آنرا داده که برای ۱۵۰/۰۰۰ دستگاه سواری ، ۵۰۰۰ دستگاه مینی بوس و ۳۰۰۰ دستگاه اتوبوس قطعه تولید کند. قطعات این مجموعه توسط قالب ، پرس و ماشین آلات مخصوص تولید می شوند. تولید قطعات براساس مدارک فنی «استانداردهای تعریف شده انجام می شود و بدون مدارک فنی و اطلاعات کافی قطعه ای تولید نمی شود. دراین مدیریت جمعا ۴۰۲۷ نغه پرسنل رسمی ، قراردادی و پیمانکاری فعالیت دارند.

واحدهای تولیدی این مدیریت عبارتند از :

۱-سالن پرس غربی (سالن جدید):

این سالن در سال ۱۳۵۵ راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت . تعداد ۲۵ دستگاه پرس موجود در این سالن مکانیکی میان سه دستگاه وبل اکشن و بقیه سینگل می باشند . که قطعات روکار (gaco ) ،خودروسواری را تولید می کنند. کلیه قطعات روکار پیکان ، Face در این زمان تولید می شود و در حال حاضر قطعات روکار پژوپرشیی نیز به این مجموعه اضافه شده است . این سالن دارای سه خط تولید همزمان می باشد . باضافه خطوط کوچکی که قطعات تقویتی و تزئینی را تولید می کنند. دراین سالن جهت حمل ضایعات از سیستم کانوا برحمل ضایعات و شوت اتوماتیک استفاده می شود.

۲- سالن پرس شرقی (پرس قدیم و ضربه ای ):

این سالن از دو قسمت پرسهای هیدرولیک سنگین و پرسهای یک به ضربه ای تشکیل شده . کلیه قطعات داخلی و تقویتی خودرو دراین سالن تولید می شوند پرسهای این سالن از ۱۶۰۰ تن دبل اکشن تا ۶۰ تن یکی یه می باشد .

۳- سالن برش و خم و فرم بری :

در این سالنها انواع قیچی ،خم کن و نورد، قیچی ناغنی ، چکشهای برقی ماشینهای فرم بر و ماشین چند کاره نصب شده است . این ماشین آلات ضمن تولید قطعه ، و ورقهای مورد نیاز پرسکاری را نیز تامین می کنند. قطعاتی که فاقد قالب می باشد و از نظر اقتصادی ساخت قالب جهت این قطعات به صرفه نیست . با این ماشین آلات تولید می شوند. قطعات آزمایشی و نمونه قطعات کلیه خودروهای جدید نیز توسط این دستگاه ها تولید می شود .

۴- سالن کوئل بری :

ورقهایی که توسط شرکت خریداری می گردد و به دو صورت کوئل تاشیت تحویل گرفته می شود. ورقهای کوئل پس از حمل به قسمت کویل بدوی تحویل می گردند در این قسمت سه دستگاه کوئل بو وجود دارد:

کوئل به شماره ۱ با کوئل بر باعرض ۴۵۰۰، کویلها را به ورقهای با ابعاد و اندازه مشخص و قابل مصرف تبدیل می کند.

کوئل به شماره ۲ : باکوئل بری که کوئلهای عریض را به کویلهای کم عرض مبدل می سازد.

کوئل به شماره ۳: باکوئل بر به عوض ۶۰۰ ه کوبلهای کم عرض را به ورق تبدیل می کند.

در ضمن در این سالنها، دو دستگاه پرس منگنز (پرسهای خاص تولید نبشی و ناودانی ) دو دستگاه نورد به دو دستگاه قیچی و یک دستگاه پرس کششی زمینی جهت تولید قطعات وجود دارد . فعالیت اصلی این ماشین آلات تهیه قطعاتی است که بدون استفاده از قالب جهت خودروهای سنگین و آزمایش تولید می شود.

پروژه ها و فعالیتهای جنبی :

از سال ۱۳۷۳ تاکنون در پروژه در این مدیریت تعریف و با موفقیت به اجرا درآمده که خلاصه ای از فعالیتهای این در پروژه به شرح زیر می باشد:

پروژه بهینه سازی بدنه پیکان :

هدف از اجرای این پروژه بازسازی کامل ابزارها و تجهیزاتی بود که بنوعی با افزایش کیفیت بدنه پیکان در ارتباط می باشد . از آن جهت بازسازی تجهیزات حمل و نگهداری قطعات تولیدی ،بازسازی و نوسازی سالنهای پرس و بازسازی و نوسازی سرویسهای بهداشتی و رفاهی .

در این بخش کلیه قالبها و جیگها بازسازی شد و مدارک فنی و اطلاعات مربوط به این ابزارها از قسمتهای مختلف شرکت جمع آوری در یک آرشیو متمرکز گردید و سعی شد تا قالبها و جیگها براساس نقشه و اطلاعات فنی موجود اصلاح گردند و در مواردی که امکان این عمل وجود نداشت نقشه ها و اطلاعات فنی بارضایت موجود ابزارها هماهنگ شوند.

گزارش کارآموزی با عنوان آشنایی با پرسها و نحوه عملکرد آنها
فهرست مطالب

عنوان مطلب صفحه

فصل اول : معرفی کارخانه برش و پرس ایران خودرو………………………………….. ۶

فصل دوم : طراحی قالبهای پرس ……………………………………………………………..

مقدمه …………………………………………………………………………………………………

برشکاری …………………………………………………………………………………………….

۱-۲-برشکاری …………………………………………………………………………………….

۲-۲-۲- مناطق برش …………………………………………………………………………….

۳-۲-۲-نحوه دادن کلیرانس به سنبه وماتریس ……………………………………………

۴-۲-۲-کلیرانس زاویه ای ………………………………………………………………………

۵-۲-۲- اضافه دور ریز …………………………………………………………………………

۶-۲-۲-نیروی لازم برش ……………………………………………………………………….

۷-۲-۲- انرژی لازم برش ………………………………………………………………………

۸-۲-۲- روشهای کم کردن نیروی لازم برش …………………………………………….

۹-۲-۲- نیروی لازم بیرون انداز ………………………………………………………………

۲-۲- اجزای قالب ………………………………………………………………………………..

۳-۲- طراحی قالب ……………………………………………………………………………….

۱-۳-۲- بدست آمدن قطعه میل راهنما……………………………………………………..

۲-۳-۲-طراحی سنبه و پیچها…………………………………………………………………..

۴-۲- روشهای ساخت قالب …………………………………………………………………..

۵-۲- انواع قالبهای برش ………………………………………………………………………..

۶-۲- پارامترهای مؤثر در انتخاب قالب …………………………………………………….

۷-۲-خمکاری ……………………………………………………………………………………..

۱-۷-۲- انواع عملیات و قالبهای خمکاری ………………………………………………..

۲-۷-۲-نیروی لازم خمکاری ………………………………………………………………….

۳-۷-۲-نیروی بالشتک فشاری ………………………………………………………………..

۸-۲- کشش عمیق ……………………………………………………………………………….

۱-۸-۲- عیوب عملیات کشش عمیق ………………………………………………………

۲-۸-۲-عیوب ورق بعد از عملیات کشش عمیق ………………………………………..

۹-۲- متغیرهای کشش عمیق ………………………………………………………………….

فصل سوم پرسها:…………………………………………………………………………………..

۱-۳- پرسهای سنگی …………………………………………………………………………….

۴-۲-۳- محاسبه مشخصه های پرسهای سنگی ………………………………………….

۲-۲-۳- نیروی مجاز پرس سنگی ……………………………………………………………

۳-۲-۳-تناژ مجاز نامی حاصل از گشتی در موتور ………………………………………

۴-۲-۳- تناژ مجاز نامی حاصل از قدرت کاری (توصین )…………………………….

۳-۳- پرسهای زانویی …………………………………………………………………………….

۴-۳-۳- نیروی رام و ظرفیت کاری ………………………………………………………….

۲-۳-۳- سرعت رام ……………………………………………………………………………..

۴-۳- پرسهای پیچی ……………………………………………………………………………..

۵-۳- پرسهای الکتروژن …………………………………………………………………………

۶-۳- پرسهای هیدرولیک ……………………………………………………………………….

فصل چهارم طرز کار ، انتخاب و تجهیزات کمکی پرسها ………………………………

۱-۴ طرز کار پرسها………………………………………………………………………………..

۲-۴ انتخاب پرسها ………………………………………………………………………………..

۳-۴ نصب و نظارت قالب ……………………………………………………………………..

۴-۴-تجهیزات ایمنی روی پرسها ……………………………………………………………..

۵-۴-سرویس و نگهداری پرسها وقالبها……………………………………………………..

۶-۴-تنظیم و نگهداری قالبها……………………………………………………………………

فصل پنجم دقت پرسهای مکانیکی ……………………………………………………………

۱-۵-دقت در حالت بی باری ………………………………………………………………….

۲-۵-دقت در حالت تحت بار …………………………………………………………………

فصل ششم : سیستمهای ایمنی در برابر اضافه بارپرسهای مکانیکی …………………..

۱-۶ وسایل ایمنی برای پرسهای مکانیکی در محدوده‌کورس مورد استفاده ……….

۲-۶-وسایل ایمنی پرسهای مکانیکی درکل کورس ………………………………………

مراجع …………………………………………………………………………………………………

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.