ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان


در حال بارگذاری
10 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
3 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان دارای ۲۳۰ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

این پروژه توسط مرکز ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان۲ ارائه میگردد

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان :

ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده در

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

چکیده

چالش‌های پیش روی سازمان ها ناشی از تغییرات محیطی ، نیاز برای برقراری رفتارهای جدید به ویژه آمادگی برای تغییر را درآنها ایجاد نموده ومولفه های سازمان یادگیرنده، پاسخی به این نیازاست. هدف از این مطالعه بررسی بررسی رابطه بین ابعادسازمان یادگیرنده وآمادگی برای تغییردرواحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان می باشد. این مطالعه از نظرروش توصیفی_ تحلیلی و از نظر روابط بین متغیرها همبستگی می باشد. جامعه آماری پژوهش حاضراعضای هیئت‌علمی و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان هست که در سال۱۳۹۲جمعاً ۱۷۷۴ نفرمی باشد.حجم نمونه با استفاده از فرمول کوکران، ۲۵۱نفر محاسبه شد. ابزار جمع آوری داده ها در این مطالعه، دو پرسشنامه ابعادسازمان یادگیرنده مارسیک و واتکینز(۲۰۰۳)DLOQ و پرسش نامه استاندارد گرایش به سوی تغییردونهام وهمکاران () بوده است.بررسی پایایی ابزاراز طریق محاسبه ضریب آلفاوبررسی روایی ابزار نیز با استفاده ازدوروش روایی محتوایی وبراساس روش تحلیل ساختارهای عاملی تاییدی و با استفاده از نرم افزارLISREL انجام گرفت. نتایج تحلیل عاملی تاییدی، ضرایب قابل قبولی برای هر یک از شاخصهای سازه های ابعادسازمان یادگیرنده و گرایش به سوی تغییر را نشان دادند. به منظور بررسی فرضیه ها از ضریب همبستگی با استفاده از نرم افزار۱۸ SPSS استفاده شد و روابط معنی دار آماری برای کلیه فرضیات آماری بدست آمد. نتایج تحقیق نشان داد که بین متغیرهای ابعادسازمان یادگیرنده وآمادگی برای تغییر رابطه مثبت ومعنی داری وجود دارد.

کلمات کلیدی:سازمان یادگیرنده،آمادگی برای تغییر،دانشگاه آزاداسلامی

ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان
فهرست مطالب

چکیده ۱

فصل اول : کلیات تحقیق

۱-۱ . مقدمه ۳

۱-۲. بیان مساله ۴

۱-۳. اهمیت و ضرورت تحقیق ۶

۱-۴. اهداف پژوهش ۸

۱-۵. چارچوب نظری ۸

۱-۶. فرضیات تحقیق ۱۰

۱-۷. تعاریف مفهومی وعملیاتی متغیر های تحقیق ۱۰

۱-۸. قلمرو تحقیق ۱۴

فصل دوم : ادبیات و پیشینه تحقیق

۲-۲. بخش اول: سازمان یادگیرنده ۱۶

۲-۲-۱. مفهوم سازمان یادگیرنده ۱۶

۲-۲-۲. تاریخچه سازمان یادگیرنده ۱۷

۲-۲-۳. تعاریف سازمان یادگیرنده ۱۸

۲-۲-۴. رویکردهای سازمان یادگیرنده ۲۱

۲-۲-۴-۱. رویکرد تفکر سیستمی ۲۱

۲-۲-۴-۲. رویکرد یادگیری ۲۲

۲-۲-۴-۳. رویکرد استراتژیک‌ 22

۲-۲-۴-۴. رویکرد رویکرد ترکیبی ‌ 22

۲-۲-۵. تفاوت یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده ۲۳

۲-۲-۶. ضرورت ایجاد سازمان یادگیرنده ۲۵

۲-۲-۷. عوامل مؤثر بر ایجاد سازمان یادگیرنده ۲۶

۲-۲-۸. ویژگی‌های سازمان یادگیرنده ۲۷

۲-۲-۹. مزایای سازمان یادگیرنده ۳۰

۲-۲-۱۰. نظریه‌ها و الگوهای سازمان یادگیرنده ۳۰

۲-۲-۱۰-۱. سازمان یادگیرنده از نظر سنگه ۳۱

۲-۲-۱۰-۲. سازمان یادگیرنده از نظر گاه ۳۲

۲-۲-۱۰-۳. سازمان یادگیرنده از نظر گاروین ۳۳

۲-۲-۱۰-۴. سازمان یادگیرنده از نظر بنت و اوبراین ۳۳

۲-۲-۱۰-۵. سازمان یادگیرنده از نظر انجمن آموزش و توسعه ۳۴

۲-۲-۱۰-۶. سازمان یادگیرنده از نظر کپلان و نورتون ۳۵

۲-۲-۱۰-۷. سازمان یادگیرنده از نظر گفارت و مارسیک ۳۵

۲-۲-۱۰-۸. سازمان یادگیرنده از نظر جیمز ۳۶

۲-۲-۱۰-۹. سازمان یادگیرنده از نظر مامفورد ۳۷

۲-۲-۱۰-۱۰. سازمان یادگیرنده از نظر پدلر و همکاران ۳۷

۲-۲-۱۰-۱۱. سازمان یادگیرنده از نظر مارکوارت ۳۷

۲-۲-۱۰-۱۲. سازمان یادگیرنده از نظراورتن بلاد ۳۸

۲-۲-۱۰-۱۳. سازمان یادگیرنده از نظر واتکینزو مارسیک ۳۹

۲-۲-۱۱. سطوح سازمان‌های یادگیرنده ۴۴

۲-۳. بخش دوم: آمادگی برای تغییر ۴۶

۲-۳-۱. مقدمه ۴۶

۲-۳-۲. مفهوم تغییر، تحول و تغییر بنیادی ۴۷

۲-۳-۳. ابعاد تغییر سازمانی ۴۸

۲-۳-۴. انواع تغییر ۴۸

۲-۳-۵. سطوح تغییر ۵۰

۲-۳-۶. مدل‌های تغییر سازمانی ۵۱

۲-۳-۶-۱. الگوی سه مرحله‌ای تغییر کرت لوین ۵۲

۲-۳-۶-۲. الگوی برنامه‌ریزی ۵۴

۲-۳-۶-۳. الگوی تغییر جامع رالف کیلمن ۵۵

۲-۳-۶-۴. الگوی کانون‌های بهبود کیفیت ۵۶

۲-۳-۶-۵. الگوی مدیریت تغییرات استراتژیک استیس و دانفی ۵۷

۲-۳-۶-۶. مدل تجزیه و تحلیل جریانی جری پوراس ۵۸

۲-۳-۶-۷. مدل شش خانه‌ای ویس بورد ۵۹

۲-۳-۶-۸. مدل تطبیق برای تحلیل سازمانی ۶۱

۲-۳-۶-۹. چارچوب فرهنگی، سیاسی و فنی تیجی ۶۲

۲-۳-۶-۱۰. مدل بورک و لیتوین ۶۳

۲-۳-۶-۱۱. الگوی ادکارپروسی ۶۴

۲-۳-۶-۱۲. الگوی فرآیند اتصالی ۶۶

۲-۳-۶-۱۳. الگوهای تئوریک و پیاده‌سازی نظریه‌های سهم تغییر رفتاری ۶۶

۲-۳-۷. دلایل تغییر ۶۷

۲-۳-۸. عامل‌های مؤثر بر تغییر سازمانی ۶۷

۲-۳-۹. مقاومت در برابر تغییر ۷۰

۲-۳-۱۰. عوامل مقاومت در برابر تغییر ۷۲

۲-۳-۱۱. مدیریت تغییر ۷۳

۲-۳-۱۲. استراتژی‌های اساسی برای مدیریت تغییر ۷۴

۲-۳-۱۳. مهارت‌های مدیریت تغییر ۷۵

۲-۳-۱۴. شیوه‌های اعمال تغییر و سبک مدیریت تغییر ۷۷

۲-۳-۱۵. پیش ران‌های مدیریت تغییر ۷۹

۲-۳-۱۵-۱. واکنش و نگرش به تغییر ۷۹

۲-۳-۱۵-۲. آمادگی برای تغییر ۸۳

۲-۳-۱۶. عوامل موثر در ایجاد آمادگی برای تغییر ۸۴

۲-۳-۱۷. کاربست آمادگی به تغییر در آموزش عالی ۹۰

۲-۴. بخش سوم: مروری بر تحقیقات انجام‌شده ۹۲

۲-۴-۱. تحقیقات انجام شده در داخل کشور ۹۲

۲-۴-۲. تحقیقات انجام شده در خارج کشور ۹۸

فصل سوم : روش اجرای تحقیق

۳-۱. مقدمه ۱۰۵

۳-۲. روش تحقیق ۱۰۵

۳-۳. جامعه آماری ۱۰۶

۳-۴. نمونه آماری ۱۰۶

۳-۵. روش جمع آوری داده ها ۱۰۷

۳-۶. ابزار سنجش تحقیق ۱۰۷

۳-۶-۱. پرسش نامه ابعاد سازمان یادگیرنده ۱۰۷

۳-۴-۲. پرسش نامه آمادگی برای تغییر ۱۰۸

۳-۷. روایی و پایایی ابزار گرد آوری داده ها ۱۰۹

۳-۷-۱. روایی ۱۰۹

۳-۷-۱-۱. روایی صوری و محتوایی ۱۱۰

۳-۷-۱-۲. روایی سازه ۱۱۰

۳-۵-۲. پایایی ۱۱۸

۳-۸. روش تجزیه و تحلیل داده ها ۱۲۰

فصل چهارم : تجزیه و تحلیل داده ها

۴-۱. مقدمه ۱۲۲

۴-۲. توصیف متغیرهای جمعیت شناختی پاسخ دهندگان ۱۲۳

۴-۳. توصیف متغیرهای تحقیق ۱۳۰

۴-۴. بررسی نرمال بودن متغیرهای تحقیق(آزمون کولوموگروف – اسمیرنف) ۱۴۲

۴-۵. آزمون فرضیات ۱۴۳

۴-۶. مدل مفهومی تحقیق ۱۵۱

۴-۶-۱. مدل پایه تحقیق درحالت استاندارد ۱۵۱

۴-۶-۲. مدل پایه تحقیق درحالت اعداد معنی‌داری ۱۵۲

۴-۶-۳. بررسی شاخص های مدل اصلی تحقیق ۱۵۲

فصل پنجم : نتیجه گیری و پیشنهادها

۵-۱. مقدمه ۱۵۵

۵-۲. نتایج آمار توصیفی ۱۵۵

۵-۳. نتایج آمار استنباطی ۱۵۶

۵-۴. پیشنهادهای تحقیق ۱۶۰

۵-۴-۱. پیشنهادها بر اساس یافته های تحقیق(پیشنهادات اجرایی) ۱۶۰

۵-۴-۲. پیشنهادها برای تحقیقات آتی ۱۶۳

۵-۵. محدودیت های تحقیق ۱۶۳

پیوست ها ۱۶۴

منابع و مآخذ ۱۸۹

ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان
فهرست منابع فارسی ۱۹۰

ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان
فهرست منابع غیرفارسی ۱۹۶

چکید انگلیسی ۲۰۳

ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان
فهرست جداول

۲-۱. جدول: طبقه‌بندی تغییرات محیطی ۱۶

۲-۲. جدول: تغییر رویکرد به مؤلفه‌های سازمانی ۱۷

۲-۳. جدول: سیر تعاریف سازمان یادگیرنده ۲۰

۲-۴. جدول: تفاوت بین سازمان یادگیرنده و یادگیری سازمانی ۲۵

۲-۵. جدول: انواع تغییرات سازمانی ۴۹

۲-۶. جدول: انواع تغییرات ۴۹

۲-۷. جدول: مدل های عمده تحول سازمانی ۵۱

۲-۸. جدول: نوع شناسی استراتژی های تغییر دانفی و استیس ۵۸

۳-۱. جدول: توزیع سؤالات پرسشنامه برحسب ابعاد سازمان یادگیرنده و آمادگی برای تغییر ۱۰۹

۳-۲. جدول: تحلیل عاملی پرسشنامه ابعادسازمان یادگیرنده به تفکیک سؤالات ۱۱۳

۳-۳. جدول: تحلیل عاملی پرسشنامه ابعاد سازمان یادگیرنده ۱۱۴

۳-۴. جدول: شاخص‌های برازش مدل اندازه گیری متغیر سازمان یادگیرنده ۱۱۴

۳-۵. جدول: تحلیل عامل تاییدی پرسشنامه آمادگی برای تغییر به تفکیک سؤالات ۱۱۷

۳-۶. جدول: شاخص‌های برازش مدل اندازه گیری متغیر آمادگی برای تغییر ۱۱۸

۳-۷. جدول: تحلیل عامل تاییدی پرسشنامه آمادگی برای تغییر ۱۱۸

۳-۸. جدول: ضریب پایایی پرسشنامه سازمان یادگیرنده و آمادگی برای تغییر ۱۱۹

۴-۱. جدول: توصیف جنسیت پاسخ دهندگان ۱۲۳

۴-۲. جدول: توصیف سن پاسخ دهندگان ۱۲۴

۴-۳. جدول: توصیف تحصیلات پاسخ دهندگان ۱۲۵

۴-۴. جدول: توصیف سنوات خدمت پاسخ دهندگان ۱۲۶

۴-۵. جدول: توصیف سمت پاسخ دهندگان ۱۲۷

۴-۶. جدول: توصیف رتبه علمی پاسخ دهندگان ۱۲۸

۴-۷. جدول: توصیف نوع استخدام پاسخ دهندگان ۱۲۹

۴-۸. جدول: توصیف متغیر خلق فرصت یادگیری مستمر ۱۳۰

۴-۹. جدول: توصیف متغیر ارتقا پرسشگری و گفتمان ۱۳۱

۴-۱۰. جدول: توصیف متغیر ترغیب همکاری و یادگیری گروهی ۱۳۲

۴-۱۱. جدول: توصیف متغیر ایجاد سامانه‌های کسب و اشتراک یادگیری ۱۴۸

۴-۱۲. جدول: توصیف متغیر توانمندسازی افراد برای رسیدن به بینش جمعی ۱۴۹

۴-۱۳. جدول: توصیف متغیر ارتباط سازمان با محیط ۱۵۰

۴-۱۴. جدول: توصیف متغیر رهبری استراتژیک برای یادگیری ۱۵۱

۴-۱۵.جدول: توصیف متغیر نگرش رفتاری ۱۵۲

۴-۱۶. جدول: توصیف متغیر نگرش شناختی ۱۵۳

۴-۱۷. جدول: توصیف متغیر نگرش احساسی ۱۵۴

۴-۱۸. جدول: توصیف متغیر سازمان یادگیرنده ۱۵۵

۴-۱۹. جدول: توصیف متغیر آمادگی برای تغییر ۱۵۶

۴-۲۰. جدول: آزمون کولموگروف- اسمیرنف ۱۵۷

۴-۲۱. جدول: ضریب همبستگی بین سازمان یادگیرنده و آمادگی برای تغییر ۱۵۸

۴-۲۲. جدول: ضریب همبستگی بین خلق فرصت‌های یادگیری مستمر و آمادگی برای تغییر ۱۵۹

۴-۲۳. جدول: ضریب همبستگی بین ارتقا پرسشگری و آمادگی برای تغییر ۱۶۰

۴-۲۴. جدول: ضریب همبستگی بین ترغیب یادگیری تیمی و آمادگی برای تغییر ۱۶۱

۴-۲۵. جدول:ضریب همبستگی ایجاد سامانه‌های کسب و اشتراک یادگیری وآمادگی برای تغییر ۱۶۲

۴-۲۶. جدول: ضریب همبستگی بین توانمندسازی افراد برای بینش جمعی وآمادگی برای تغییر ۱۶۳

۴-۲۷. جدول: ضریب همبستگی بین ارتباط سازمان با محیط و آمادگی برای تغییر ۱۶۴

۴-۲۸. جدول: ضریب همبستگی رهبری استراتژیک برای یادگیری و آمادگی برای تغییر ۱۶۵

۴-۲۹. جدول: شاخص های برازش مدل تحقیق در حالت کلی ۱۶۷

ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان
فهرست نمودارها

۴-۱.نمودار: توزیع فراوانی مربوط به جنسیت پاسخ دهندگان ۱۲۳

۴-۲. نمودار: توزیع فراوانی مربوط به سن پاسخ دهندگان ۱۲۴

۴-۳. نمودار: توزیع فراوانی مربوط به تحصیلات پاسخ دهندگان ۱۲۵

۴-۴. نمودار: توزیع فراوانی مربوط به سنوات خدمت پاسخ دهندگان ۱۲۶

۴-۵. نمودار: توزیع فراوانی مربوط به سمت پاسخ دهندگان ۱۲۷

۴-۶. نمودار: توزیع فراوانی مربوط به رتبه علمی پاسخ دهندگان ۱۲۸

۴-۷. نمودار: توزیع فراوانی مربوط به نوع استخدام پاسخ دهندگان ۱۲۹

۴-۸. نمودار: هیستوگرام متغیر خلق فرصت یادگیری مستمر ۱۳۰

۴-۹. نمودار: هیستوگرام متغیر ارتقا پرسشگری ۱۳۱

۴-۱۰. نمودار: هیستوگرام متغیر ترغیب یادگیری تیمی ۱۳۲

۴-۱۱. نمودار: هیستوگرام متغیر ایجاد سامانه‌هایی برای تغییر ۱۳۳

۴-۱۲. نمودار: هیستوگرام متغیرتوانمندسازی افراد برای رسیدن به بینش جمعی ۱۳۴

۴-۱۳. نمودار: هیستوگرام متغیر ارتباط سازمان با محیط ۱۳۵

۴-۱۴. نمودار: هیستوگرام متغیر رهبری استراتژیک ۱۳۶

۴-۱۵. نمودار: هیستوگرام متغیر نگرش رفتاری ۱۳۷

۴-۱۶. نمودار: هیستوگرام متغیر نگرش شناختی ۱۳۸

۴-۱۷. نمودار: هیستوگرام متغیر نگرش احساسی ۱۳۹

۴-۱۸. نمودار: هیستوگرام متغیر سازمان یادگیرنده ۱۴۰

۴-۱۹. نمودار: هیستوگرام متغیر آمادگی برای تغییر ۱۴۱

ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده در واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان
فهرست شکل ها

۱-۱. شکل: مدل مفهومی تحقیق ۹

۲-۱. شکل: شبکه سازمان یادگیرنده ۳۶

۲-۲. شکل: سطوح سازمان‌های یادگیرنده ۴۵

۲-۳. شکل: سطوح تغییر ۵۰

۲-۴. شکل: الگوی تغییرکرت لوین ۵۲

۲-۵. شکل: مراحل الگوی برنامه‌ریزی ۵۴

۲-۶. شکل: مدل تجزیه و تحلیل جریانی ۵۹

۲-۷. شکل: مدل شش خانه‌ای ویس بورد ۶۰

۲-۸. شکل: مدل تطبیق برای تحلیل سازمانی ۶۱

۲-۹. شکل: مدل چارچوب فرهنگی، سیاسی و فنی تیجی ۶۲

۲-۱۰. شکل: مدل بورک و لیتوین ۶۳

۲-۱۱. شکل: مدل ادکارپروسی ۶۵

۲-۱۲. شکل: ایجاد آمادگی در سیستم و افراد ۸۷

۳-۱. شکل: ضرایب مسیر در حالت استاندارد ۱۱۱

۳-۲. شکل: مقدار T برای ضرایب مسیر ۱۱۲

۳-۳. شکل: ضرایب مسیر در حالت استاندارد ۱۱۵

۳-۴. شکل: مقدار T برای ضرایب مسیر ۱۱۶

۴-۱. شکل: مدل پایه تحقیق درحالت مفهومی ۱۵۱

۴-۲. شکل: مدل پایه تحقیق درحالت استاندارد ۱۵۱

۴-۳. شکل: مدل پایه تحقیق درحالت اعداد معنی‌داری ۱۵۲

عنوان :ارتباط میان آمادگی برای تغییر و ابعاد سازمان یادگیرنده در

واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی استان گیلان

فرمت :doc

تعداد صفحات :۲۳۰

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.