رابطه کمال گرایی با اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی


در حال بارگذاری
16 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
4 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 رابطه کمال گرایی با اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی دارای ۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد رابطه کمال گرایی با اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی رابطه کمال گرایی با اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن رابطه کمال گرایی با اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی :

تعداد صفحات :۶

چکیده مقاله:

زمینه و هدف: در جریان رشد،کودکان و نوجوانان طیف وسیعی از اضطراب ها را تجربه می کنند.گاه این اضطراب ها از چنان شدتی برخوردار است که زندگی روزمره و تحصیلی آنان را دشوار می سازد .یکی از این اضطراب ها ،اضطراب امتحان است که رابطه تنگاتنگ با عملکرد و پیشرفت تحصیلی دارد و هزینه های هنگفتی را به جوامع تحمیل می کند لذا پژوهشگر در این پژوهش رابطه کمالگرایی را با اضطراب امتحان در دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی پایه اول و سوم مقطع دبیرستان مورد بررسی قرار داده است. روش: مطالعه حاضر از نوع مطالعات همبستگی است. جامعه آماری کلیه دانش آموزان دختر تیزهوش و عادی پایه اول و سوم دبیرستان شهر قاین در سال تحصیلی ۹۲-۱۳۹۱ می باشد. از این جامعه تعداد ۳۳۰ دانش آموز (۹۳ دانش آموز تیزهوش به روش سرشماری و ۲۳۷ دانش آموز عادی به روش نمونه گیری خوشه ای) انتخاب و مورد بررسی قرار گرفتند. برای جمع آوری داده ها از پرسش نامه های کمال گرایی هیل و همکاران (۲۰۰۴)، اضطراب امتحان ابوالقاسمی و همکاران (۱۳۷۵) استفاده شده است. پس از جمع آوری پرسشنامه ها، داده ها در نرم افزار SPSS وارد و با استفاده از روش های آماری مناسب شامل t مستقل، من ویتنی یو، همبستگی پیرسون، رگرسیون و Z فیشر تجزیه و تحلیل گردید. یافته ها: نتایج نشان دادند که بین کمال گرایی انطباقی با اضطراب امتحان در دانش آموزان عادی و بین کمال گرایی انطباقی و غیر انطباقی با اضطراب امتحان در دانش آموزان تیزهوش رابطه مثبت و معناداری به دست آمد. میانگین نمره کمال گرایی انطباقی و غیر انطباقی و میانگین نمره اضطراب امتحان در دانش آموزان عادی نسبت به دانش آموزان تیزهوش به طور معناداری بیشتر بود. نتیجه گیری: با توجه به این نتایج به نظر میرسد که کمال گرایی در کاهش و افزایش اضطراب امتحان دانش آموزان نقش به سزایی دارد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.