تحقیق تجارت الکترونیک


در حال بارگذاری
18 سپتامبر 2024
فایل ورد و پاورپوینت
2120
5 بازدید
۷۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 تحقیق تجارت الکترونیک دارای ۲۶ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد تحقیق تجارت الکترونیک  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی تحقیق تجارت الکترونیک،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن تحقیق تجارت الکترونیک :

بخشی از فهرست تحقیق تجارت الکترونیک

چکیده…..…………………………………………………………………………………………………….۱
مقدمه…………………………………………………………………………………………………………۲
فصل اول: تعریف کلی تجارت الکترونیک……………………………………………………………………………………..…۳ سرویس دهنده ها پست الکترونیکی چند دسته اند؟…………………………………………………………….……………………..۴
فصل دوم: مزایای تجارت الکترونیک………………………………………………………………………………………۵
۲- معایب تجارت الکترونیک………………………………………………………………………………………….۶
۳- نیاز تجارت الکترونیک….…..…………………………………………………………………………………….۶
۴- تفاوت تجارت الکترونیک با مبادله الکترونیکی داده……………….…………………………………………………………۷
فصل سوم: انواع تجارت الکترونیک………………………….……………………….……………………………….۷
۱- B2B ……………………………………………….……………………………………………………………………………….۸
۲- ………………………………………………………….. ………………………………………………… …………………B2C8
۳- ……………….…………………………………………………………………………… …………C2C.9
۴- ………………….………………………………………………………………………………………………..………….B2A..9
۵-……………………………………………………………………………………………………………………………….C2A 9
فصل چهارم: ابزار اصلی……………………………………………………………………….…………………………………….۹
۱- کد میله ای ……………………………………………………………………………………………………………………………۱۰
۲- پست الکترونیکی…….…………………………………………………………………………………………………………………۱۰
۳- بانکداری الکترونیکی ….…………………………………..……………………………………………………………………………۱۱
فصل چهارم: رویکرد دولت جمهوری اسلامی ایران…………………………………………………………………………….۱۱
فصل پنجم: روش تطبیق…………………………………………………………………………………………………………………۱۱
۱- روش پیمایش…………………………………………………………………………………………………………………………۱۲
۲- پیمایش الکترونیکی…………….………………………………………………………………………………………………………….۱۲
۳- جامعه آماری…………………………………………………………………………………………………………………………۱۳
۴- روش تجزیه وتحلیل…………………………………………………………………………………………………………………………۱۳
۵- جدول نتایج آزمون……….………………………………………………………………………………………………………………..۱۴
۶- اولویت بندی موانع محیطی مستقیم وغیر مستقیم………………………………………………………..………………………………………………………………….۱۵
۷- هدف………………………………………………………………………………………………………………………………..۱۶
۸- منبع…………………………………………………………………………………………………………………………………۱۷
۹- نتیجه گیری……………………………………………………………………………………..………………………………….

حضور در بازار های جهانی با توسل به شیوه های موفق وکار امد که خود نمای از توانمندی اقتصادی کشور ها را به تصویر می کشد، از جمله ضرورتهای تطبیق با نظام
بین المللی کنونی به لحاظ پیشرفتهای حاصله در عرصه های اقتصادی وصنعتی آن است.
بی شک بهره گیری از فن اوری اطلاعات یکی از حلقه های لازم برای افزایش کارایی تجاری در اقتصاد ملی است. نیل بههدف افزایش کارایی، مستلزم اقدام در دو محور اساسی اطلاع رسانی بازرگانی وتسهیل تجاری است. اطلاع رسانی بازرگانی، با شکستن انحصار اطلاعات، زمینهء رقابت و در نتیجه، ارتقاء بهره وری را افزایش داده وگام بلندی در تامین عدالت اجتماعی بشمار می رود.
درمحورتسهیل تجاری باید از شیوه های نوین بازرگانی بهره جست که شامل بکارگیری از خط نماد(بار کد)، استاندارد های مبادله الکترونیکی داده ها و انجام معاملات بصورت تجارت الکترونیکی وبدون کاغذ می شود. یکی از ویژگی های مهم تجارت الکترونیک، روان سازی روشهای فعالیت ودر نتیجه کاهش هزینهء عملیات بازرگانی است.
در حدود ۲۰۰۰ سال قبل از میلاد فینیقیان تکنیک ساخت کشتی را به کار بردند.
تا نخستین گروهی باشند که از دریای مدیترانه گذشته و به سر زمین های دور دست راه پیدا کنند. با این پیشرفت برای اولین بار در تاریخ جهان مرزهای جغرافیایی برای انجام تجارت گشوده شد وتجارت مردمی با قوم های دیگر آغاز شد.
اکنون شبکه جهانی اینترنت مشابه همان کشتی است که نه تنها فواصل جغرافیایی بلکه اختلاف زمانی را نیز تا حدودی محدود کرده وصحنه تاریخ را برای نمایش دیگری آماده کرده.
تجارت الکترونیک:
این واژه تعاریف مختلفی داردکه به شرح زیر می با شد.
۱- تجارت الکترونیک را می توان،انجام هر گونه امور تجاری و با زرگانی از طریق خط شبکه جهانی اینترنت بیان کرد. این امور می تواند شامل عمده فروشی وخرده فروشی در کالاهای فیزیکی و غیر فیزیکی ارائه سرویس های مختلف به مشتریان و دیگر موارد تجاری می باشد.
۲- تجارت الکترونیک نامی عمومی برای گستره ای از نرم افزار ها وسیستم هاست که خدماتی نظیر جستجوی اطلاعات، مدیریت، تبادلات، بررسی وضعیت اعتبار، اعطلای اعتبار پرداخت بصورت بر خط، گزارش گیری، مدیریت حسابها را در اینترنت بعهده می گیرند. این سیستمها زیربنای اساسی فعالیتهای مبتنی بر اینترنت را فراهم می آورند.

۳- تجارت الکترونیک عبارت از مبادله تجاری بدون استفاده از کاغذ است که در آن نوآوریهایی مانند مبادله الکترونیکی دادها، پست الکترونیک ، تابلو اعلانات الکترونیک انتقال الکترونیک وجه و سایر فن آوریهای مبتنی بر شبکه بکار برده می شود. تجارت الکترونیک نه تنها عملیاتی را در انجام معاملات بطور دستی وبا استفاده ازکاغذ صورت
می گیرد. به حالت خودکار در می آورد بلکه سازمانها را یاری می کند که به یک محیط کاملا الکترونیک قدم بگذارند و شیوه های کاری خود را تغییر دهند.
سرویس دهنده های پست الکترونیک به دو دسته تقسیم می شود:
۱- گروهی که سرویس دهنده اینترنت در داخل کشور هستند وما با مراجعه به آنها علاوه بر اینکه اجازه دسترسی به اینترنت را خواهیم داشت می توانیم یک آدرس پست الکترونیکی نیز در یافت کنیم. اشکال این روش در این است که اگر سرویس دهنده بنا به دلایلی وجود خارجی خود را از دست بدهد، آدرس پست الکترونیکی، از بین خواهد رفت.
۲- استفاده سرویسها ی ارائه دهنده پست الکترونیکی بین المللی بصورت رایگان می باشد.
۲-۱از مزایای این روش این است که تا وقتی اینترنت وجود دارد. این سایتها هم وجود خواهد داشت.
۲-۲ بابت سرویسی که آنها در اختیار شما قرار می دهند، پولی را دریافت نخواهند نمود.

مزایای تجارت الکترونیک:
۱- هزینه های توزیع فروش را کاهش می دهد.
۲- واسطه ها حذف می شود.
۳- خریدار وفروشنده می تواند مستقیما با هم در تماس بوده و برخی هزینه ها نظیر تلفن، نامه حذف می شود.
۴- خریدار می تواند بااینترنت سفارش بدهد.
۵- شرکتها می توانند با خریداران مذاکره کنند.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.