اثربخشی عصب روان درمانی ( نوروفیدبک و آموزش شناختی( CT ))بر کاهش نشانه های بالینی بزرگسالان مبتلا به فزون کنشی -نارسایی توجه ADHD


در حال بارگذاری
23 اکتبر 2022
فایل ورد و پاورپوینت
2120
2 بازدید
۶۹,۷۰۰ تومان
خرید

توجه : به همراه فایل word این محصول فایل پاورپوینت (PowerPoint) و اسلاید های آن به صورت هدیه ارائه خواهد شد

 اثربخشی عصب روان درمانی ( نوروفیدبک و آموزش شناختی( CT ))بر کاهش نشانه های بالینی بزرگسالان مبتلا به فزون کنشی -نارسایی توجه ADHD دارای ۲۱ صفحه می باشد و دارای تنظیمات در microsoft word می باشد و آماده پرینت یا چاپ است

فایل ورد اثربخشی عصب روان درمانی ( نوروفیدبک و آموزش شناختی( CT ))بر کاهش نشانه های بالینی بزرگسالان مبتلا به فزون کنشی -نارسایی توجه ADHD  کاملا فرمت بندی و تنظیم شده در استاندارد دانشگاه  و مراکز دولتی می باشد.

توجه : در صورت  مشاهده  بهم ریختگی احتمالی در متون زیر ،دلیل ان کپی کردن این مطالب از داخل فایل ورد می باشد و در فایل اصلی اثربخشی عصب روان درمانی ( نوروفیدبک و آموزش شناختی( CT ))بر کاهش نشانه های بالینی بزرگسالان مبتلا به فزون کنشی -نارسایی توجه ADHD،به هیچ وجه بهم ریختگی وجود ندارد


بخشی از متن اثربخشی عصب روان درمانی ( نوروفیدبک و آموزش شناختی( CT ))بر کاهش نشانه های بالینی بزرگسالان مبتلا به فزون کنشی -نارسایی توجه ADHD :

تعداد صفحات :۲۱

چکیده مقاله:

اختلال نارسایی توجه /فزون کنشی ADHD ، یکی از شایعترین اختلالهای عصب روانپزشکی است. هدف پژوهش حاضر بررسی اثربخشی عصب رواندرمانی بر بهبود علائم و نشانههای بالینی ADHD بزرگسالی بود. در این پژوهش از طرح تجربی تک آزمودنی استفاده شد. ۶ نفر بزرگسال مبتلا به اختلال نارسایی توجه/ فزونکنشی بر اساس مصاحبه بالینی ساختاریافته برای اختلال محور یک DSM-IV انتخاب شدند. از روش نمونهگیری هدفمند استفاده شد و آزمودنیها پس از احراز شرایط، وارد فرایند درمان شدند. عصب رواندرمانی شامل ۱۵ جلسهی ۶۰ دقیقه ای بود که دو بار در هفته انجام شد. هر جلسه از دو بخش آموزش نوروفیدبک و آموزش شناختیCT ( تشکیل شده بود. همه آزمودنیها قبل و بعد از مداخله درمانی و در جلسه هشتم با مقیاس درجهبندی نارسایی توجه بزرگسالان کانرز CAARS آزمون عملکرد پیوسته CPT مورد آزمون قرار گرفتند. آزمودنیها در ابتدای درمان مقیاس درجهبندی وندر یوتا WURS ، پرسشنامه های افسردگی بک BDI-II و اضطراب بک BAI را تکمیل کردند. برای تجزیهوتحلیل دادهها از شاخصهای تغییرات روند، شیب، اندازه اثر و شاخص کوهن و تفسیر فراز و فرود نمودارها استفاده شد. نتایج بیانگر بهبودی معنیدار در آزمون عملکرد پیوسته )خطای حذف و خطای ارتکاب( و خرده مقیاسهای آزمون کانرز )کمتوجهی/ مشکل حافظه، بیقراری/ فزون کنشی ، بیثباتی هیجانی/ تکانهای بودن ، مشکلات با تصور کلی از خود و شاخص نارسایی توجه/فزونکنشی( بود. یافته های این پژوهش حاکی از کارایی عصب رواندرمانی بهعنوان یک شیوه درمانی نوین بر کاهش نشانههای بالینی و بهبود کنشهای شناختی بزرگسالان مبتلا به اختلال نارسایی توجه فزون کنشی ADHD بود که میتواند در کنار سایر درمانها مورد توجه قرار گیرد.

  راهنمای خرید:
  • در صورتی که به هر دلیلی موفق به دانلود فایل مورد نظر نشدید با ما تماس بگیرید.